• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mammas V

visst kan man använda en liggdel från city yet till ozone?? de är väl samma ligdel till alla??

Viktor 08.05.19. Lillasyster BF 11.07.15
  • t0va
    Mammas V skrev 2011-04-14 18:40:13 följande:
    visst kan man använda en liggdel från city yet till ozone?? de är väl samma ligdel till alla??
    japp. :) 
  • eec82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-04-14 12:53:57 följande:
    Har emmaljungas ståbräda och undrar om man bara kan köpa själva stången separat? Har ju både nitro och cc och vill bara flytta över brädan mellan vagnarna.
    går att specialbeställa om du kommer till en brta butik. =)
  • längtan90

Hej kanske är någon här som kan hjälpa mig. Funderar på att köpa en Quadralift begagnad men är det någon som vet om den passar att använda till andra vagnar än just Emmaljungas? går den omgjord till åkpåse passar till andra vagn märken? likadant som sittdyna? samt vad har ni tyckt om liften? om negativit något tips på en bättre lift?

dessa frågor finns det säkert svar på tidigare i tråden men har letat och inte hittat, så uppskattar om någon kanske har svaren till mig, TACK på förhand Glad 

• t0va
    längtan90 skrev 2011-04-15 20:27:23 följande:
    Hej kanske är någon här som kan hjälpa mig. Funderar på att köpa en Quadralift begagnad men är det någon som vet om den passar att använda till andra vagnar än just Emmaljungas? går den omgjord till åkpåse passar till andra vagn märken? likadant som sittdyna? samt vad har ni tyckt om liften? om negativit något tips på en bättre lift?

dessa frågor finns det säkert svar på tidigare i tråden men har letat och inte hittat, så uppskattar om någon kanske har svaren till mig, TACK på förhand Glad 
    Är det liknande mått på andra vagnar borde det passa. Sen kanske inte hålen för selen passar på alla. Vi har tex. en briodyna till sittvagn till våran emmaljungavagn och där är det 3hål men emmaljungan behöver 6. Grenbandet och selens grenband är inte i samma hål som det verkar vara på den briodynan. 

Jag är inte nöjd med quadroliften, använde den som lift ca3månader sen blev det trångt, men min son ville röra sig mycket också. Nu har vi använt den några gånger när han sovit i vagnen för att han inte ska kräla ur, utan den så kunde han inte sova på mage som han vill. Hittade honom 2 gånger hängandes halvägs ur vägen vid fotstödet. Men det var bara några få tillfällen nu verkar han inte göra så.

Vi använder sittdynan från liften till nitron för att skydda vagnens klädsel, han kräks, kissar på sig och har diarreat ner sig rätt mycket. Men till det hade vi lika gärna kunnat köpa en annan dyna. Så bra tycker jag inte den dynan är.

Skulle jag köpt vagn idag hade jag kört med citykorg från blocket och sen åkpåse, är lite intresserad av fotsack men den har jag inte testat. Vi körde åkpåse i vinter. Annars hade jag nog valt en annan lift som inte är lika dyr och köpt åkpåse eller fotsack och fårskinn senare.

Sonen är 8månader nu så vi har inte testat hur det funkar när han vill i och ur vagnen och har skor på sig.

Är många som är missnöjda med quadroliften men endel är nöjda finns några debatter kring detta här i tråden, så jag tror det har endel med hur barnet är som man har.  
  • Viktorsmamma2010

undrar när emmaljunga smart vagnen fanns? finns den inte mer? tycker jag ser flera smart vagnar på blocket men så skriver dom att det är edgen. det blir ju fel tycker jag eftersom smarten e en billigare o enklare vagn än edgen. eller har jag fel?

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-16 15:53:56 följande:
    undrar när emmaljunga smart vagnen fanns? finns den inte mer? tycker jag ser flera smart vagnar på blocket men så skriver dom att det är edgen. det blir ju fel tycker jag eftersom smarten e en billigare o enklare vagn än edgen. eller har jag fel?
    Nej,du har helt rätt. Smart fanns med tom 2010, även om det var någon i tråden som hade sett en smart med en av de nya 2011 färgerna i butik, dock var nog det ett undantag.

Jag troor inte de gör det medvetet, utan att det handlar om att de inte vet vad de har för vagn, går in på hemsidan och kollar. Då finns det bara edgen som passar och de tror det är den. Olikheterna tillskriver de att deras vagn är ju flera år äldre.
  • Viktorsmamma2010
    stor grön drake skrev 2011-04-16 20:34:11 följande:
    Nej,du har helt rätt. Smart fanns med tom 2010, även om det var någon i tråden som hade sett en smart med en av de nya 2011 färgerna i butik, dock var nog det ett undantag.

Jag troor inte de gör det medvetet, utan att det handlar om att de inte vet vad de har för vagn, går in på hemsidan och kollar. Då finns det bara edgen som passar och de tror det är den. Olikheterna tillskriver de att deras vagn är ju flera år äldre.

Jag själv e glad att jag va uppmärksam, jag va ute efter en edge, men köpte nästan en smart! Tur jag såg det! man vill ju inte bli besviken när den kom skickad till en

• Uliise
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-16 15:53:56 följande:
    Ja du det där med smarten är lite oklart. Den finns inte på emmaljungas sida eller i katalogen, men i höstas såg jag en smart i Pro coffe, stod "2011 Pro coffe" på den...

Och ja, det är en billigare variant på Edgen skulle man kunna säga.
    Majken 100421
  • Uliise

Tänkte på en grej, om man har adaptern till city korgen på Cangaroon, då borde man ju kunna sätta på en "vanlig" cc/nitro-sits? Undrar hur det skulle se ut?

Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5