• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 2små2stora

Nu har jag fyndat en cerox 2.0 köpt 18/12-2010 ser jättefin ut. Fick ge 3800kr för den med en elodie detailsåkpåse.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • PeGw

Hej.. Vänder mig till er för lite råd...

Ska införskaffa mig en ny vagn till dottern som blir 8 mån nästa vecka..

Vi bor på landet där mkt grus o sten förekommer men är mkt ute i stan också!

Har nu hittat två olika på blocket som jag fastnat för:

www.blocket.se/vi/33088747.htm (sittvagnen)

www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_cangaroo_07sitt__liggdel_barnstol_33152559.htm&w=3

(Tanken är att göra sig av med liggdel/bilbarnstol isf)

• 2små2stora
    PeGw skrev 2011-04-13 17:49:19 följande:

www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_cangaroo_0...

Jag skulle nog ta cangaroo.

Går också eller nästan bara på grus och små hjul fram tycker jag är värdelöst då 
  • PeGw

Ok! Så svårt dedär! Ceroxen gillade jag tack vare att man kunde ha henne vänd mot sig fortf! Hon känns lite för liten för o vända framåt ännu! 

• 2små2stora
    PeGw skrev 2011-04-13 18:17:07 följande:
    Ok! Så svårt dedär! Ceroxen gillade jag tack vare att man kunde ha henne vänd mot sig fortf! Hon känns lite för liten för o vända framåt ännu! 
    Jag har precis skaffat en cerox med 4 fasta hjul. 

Har en paraplyvagn med liggläge när vi åker och handlar om jag inte orkar ta den stora vagnen.  Efter att ha  kört med tvillingvagn i affärer så känns alla andra vagnar smidiga
  • Viktorsmamma2010

Jag har kört nitron, men svänghjul fram, på grusväg o landet, tyckte d va tufft! gillar mycket hellre luftdäcken på edgens chassi. men d e en smaksak
  • t0va

vet inte, för jag vill inte ha sonen framvänd, han är också 8månader nu. Men om det inte är ett problem för dig så röstar jag på cangaroon, jag har inte testat den men det är jobbigare med små hjul fram ifall det är mycket lösgrus. 

Vi har nitron och den funkar bra att köra i stan och även lite skogspromenader men ifall det hade varit ofta så skulle jag inte tagit en sån. 
  • himlastorm

Hej på er!

Efter mycket velande och funderande har jag (nog) bestämt mig för att försöka införskaffa två (2) vagnar till bebisen som kommer i augusti. Det går helt enkelt inte välja tror jag! Dock är båda Emmaljunga och jag kommer att kunna använda sitt/liggdelarna på båda två.

De jag tänkte försöka hitta till bra pris och begagnat är:
    - Emmaljunga City Cross
    - Emmaljunga Nitro City/Ozone City (helst Ozone men de verkar svåra att hitta begagnade)

Varför jag vill ha båda är för att vi har hund och bor vid skogsområden och naturterräng och jag går dagligen med hunden, samtidigt har jag lite problem med rygg/axlar och vill ha en mer lättstyrd vagn när jag är i stan och på affärer. Så jag kan helt enkelt inte välja då jag förstått att Nitro/Ozonen inte fungerar särskilt bra på skogsstigar, i sand/ridhus/på gräs osv. Och det kan vara skönt att ha en vagn i bilen medan den andra står här hemma redo för promenader i området.

Jag undrar lite om de olika årsmodellerna på City Crossen. Vad har de uppdaterat under åren, kom det t.ex ett smidigare chassi 2009 eller har jag missuppfattat det? Finns det "klicksystemet" på alla årsmodeller och vilken rekommenderar ni att man väljer på begagnat, 2009 och framåt eller funkar även en 08?

Tacksam för svar och vad roligt med Emmaljungatråd :)

• Lisa87a
    Salamina skrev 2011-04-13 01:43:41 följande:
    Vi använder syskonsits, och det fungerar mycket bra. Men det är klart att det finns en tipprisk om man inte håller i handtaget och syskonet i extrasitsen rör sig kraftigt och/eller att det är kraftig lutning.
    Jag har inget behov av att lämna vagnen med bägge syskonen i, så därför är detta inget problem för oss.
    Skönt att höra att det fungerar bra! Då blir det nog en sån den dagen lilla sonen får ett syskon, för det hoppas jag han får :)
  • fridajonsson
    yodi skrev 2011-04-02 11:04:09 följande:
    nej har inte gjort det, hoppas inte det blir så. själva färgerna på sittdelen (pp) är väl ok, men jag gillar inte dom färgade chassina.
    Nu kollade jag med vår butik häromdagen och det fanns endast någon Bordeaux kvar, sen kommer de bara köra PP from nu. Så då blir det bara svarta och vita chassien.

Så ska du ha en skulle ajag ha beställt en redan nu. För sen kommer de inte finnas. Tror de säljer de som finns i lager och sen inte gör några fler.

Eller är de kanske länge tills du skulle ha vagnen?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5