• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    eec82 skrev 2011-04-08 15:03:27 följande:
    kan va dum nu men city cerox 360 kan man ta bort sittdelen på den? trodde inte de å då går den kanske bort i valet. Å cangaro går väl inte heller på ett cc chassi? bara en tanke..
    Det kan man, den har easy fix som de flesta EL. Vanliga ceroxen har däremot fast sits.
    Majken 100421
  • Uliise
    Madebyday skrev 2011-04-07 23:43:50 följande:
    Fy så kluven jag är!!! Har nästa fått godkänt av sambon att köpa ett till chassi (begagnat!!), som komplement till vår CC. Men är så kluven i frågan vilken jag ska välja, City Cerox 360 eller Cangaroo?? Tanken är att tjäna en liten slant på att sälja den ligg-/sittdel som vi inte vill använda, men säljandet är inget måste! Bara så fundersam över vad jag ska välja, vill kunna ge sambo enkla raka svar så snart som jag lyckats övertala honom helt!!! Ber om råd och tips!! Varför jag väljer bland C Cerox är för att Nitro/Ozone chassi är för nytt = för dyrt som andra vagn!!
    Tänk på att Cangaroo-sittdelen inte funkar på CC-chassit, om du köper en sådan.
    Majken 100421
  • eec82
    Uliise skrev 2011-04-08 17:52:04 följande:
    Det kan man, den har easy fix som de flesta EL. Vanliga ceroxen har däremot fast sits.
    kom på de nu, haha. Varit mammaledig för länge nu... släppt allt vad vagnar heter. =)
  • Elisabeth83
    babyfia skrev 2011-04-08 17:28:45 följande:
    Har också råkat ut för det. Fruktansvärt med säljare som inte kan tala om sådant!!! Men tvätta klädseln med flytande tvättmedel i maskin så går det säkert bort.
    Hur får man bort själva sittdelen. Den sitter liksom fast? Måste man skruva isär? Tvivlar på att det går bort.. lite fläckar gör inget.. men jag vill ju inte att möglet ska göra dottern sjuk! 
    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Viktorsmamma2010
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 16:11:01 följande:
    Suck! Köpte idag en Emmaljunga Scooter från -07. Jag var tvungen att ta tåg för att hämta den och ta dottern under armen för att kunna ta hem den... och när jag kommer dit är den möglig :( Jag hade ju inget annat val än att ta den! Den är främst på sidorna och vid mittstycket (det som barnet har mellan benen).... Går det att få bort. Vågar ju inte ha dottern sovandes i den nu! Går det att köpa ny klädsel? Och vad kostar det i så fall... sååå besviken. Tänkte inte  ens tanken på att fråga efter mögel.. trodde inte människor sålde mögliga saker! I alla fall inte utan att nämna det.. 
    men du va väl inte tvungen o köpa den då? d hade inte jag gjort. men ja, testa o tvätta klädslen som någon sa. d bör ju gå bort då förhoppningsvis. :)
  • Elisabeth83
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-08 20:04:28 följande:
    men du va väl inte tvungen o köpa den då? d hade inte jag gjort. men ja, testa o tvätta klädslen som någon sa. d bör ju gå bort då förhoppningsvis. :)
    Jag hade ju åkt med dottern utan vagn för att kunna ha den nya (vi skulle vidare och min dotter kan inte gå, tungt och bära).. hon var jättetrött och ville sova. Hon sa bara att den var "lite lortig" och det hade ju inte varit någon fara.. men, men, får skylla mig själv! Hade definitivt inte köpt den om det var så att jag bara skulle åka för att kolla först! Den är ju i fint skick i övrigt.. synd och behöva skrota den!
    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Fiansess
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 19:22:29 följande:
    Hur får man bort själva sittdelen. Den sitter liksom fast? Måste man skruva isär? Tvivlar på att det går bort.. lite fläckar gör inget.. men jag vill ju inte att möglet ska göra dottern sjuk! 
    Jag hade ju visserligen en 09 Scooter, men där fick jag bort allt, och på min cc får jag med bort allt. Sitter med tryckknappar. Har du testat?
    Sufletten får man tvätta i badkaret, eller mitt tips är att skrubba med våtservetter. Det får bort typ allt .
    fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Viktorsmamma2010
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 21:05:34 följande:
    Jag hade ju åkt med dottern utan vagn för att kunna ha den nya (vi skulle vidare och min dotter kan inte gå, tungt och bära).. hon var jättetrött och ville sova. Hon sa bara att den var "lite lortig" och det hade ju inte varit någon fara.. men, men, får skylla mig själv! Hade definitivt inte köpt den om det var så att jag bara skulle åka för att kolla först! Den är ju i fint skick i övrigt.. synd och behöva skrota den!
    hoppas du kan tvätta den då :)
  • stor grön drake
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 21:05:34 följande:
    tvätta den med klorin så dör möglet, på flaskan står avisningar, använder man rätt dos bleker det inte. nu har jag dålig koll på scootern, men iaf grenflärpen borde vara lätt att tvätta. testa pilla/skruva på allt och se om du får bort klädseln, så länge du inte våldar så går allt som "öppnar sig" att sätta tilllbaka igen.
  • LiiLo
    Elisabeth83 skrev 2011-04-08 19:22:29 följande:
    Om det är som på min scooter så är det bara att knäppa upp alla knappar, sen på sidorna finns 2 muttrar som man lätt skruvar bort för att få bort tyget. Suffletten vet jag däremot inte hur man får loss men det finns säker nåt medel man kan använda till den :)
    Trisst att det va mögel på...Hoppas det försvinner!! Lycka till :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5