• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • giraffas
    giraffas skrev 2011-04-21 09:49:14 följande:
    Vad kostar de att skicka en citykorg med bussgods??
    Frågar igen då jag inte fått nåt svar! tror jag!
  • Uliise
    giraffas skrev 2011-04-25 22:46:25 följande:
    Frågar igen då jag inte fått nåt svar! tror jag!
    Om du "plattar" till den så tror jag man kan komma undan billigt, annars kanske runt 250? Ring och fråga Bussgods!
    Majken 100421
  • Viktorsmamma2010
    Uliise skrev 2011-04-25 22:41:13 följande:
    Jag köpte ett parasoll (babyproffsens) i förra veckan och tycker att det funkar hyfsat bra. Teutonias solskärm har jag också men den fungerar inte riktigt när dottern är vaken och vill sitta upp, då är ju den alldeles i vägen för hennes huvud och nej... Det funkar inte. Parasollet är inte i vägen för henne men skyddar mot solen, Nackdelen är väl att det kan vara lite vingligt...
    Jaa, d va så jag tänkte med parasoll, den ska skydda mot solen men inte va ivägen när bebisen e vaken o vill se ut jue :P   Nån som vet om man ska smörja bebisen med solkräm? läste i en annan tråd att man inte skulle det. men jag har ju shorts på snart 10 mån. sonen o då tycker jag solkräm kan va bra om han får lite sol på sig jue eftersom jag inte har parasoll hehe
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-25 22:59:13 följande:
    Jaa, d va så jag tänkte med parasoll, den ska skydda mot solen men inte va ivägen när bebisen e vaken o vill se ut jue :P   Nån som vet om man ska smörja bebisen med solkräm? läste i en annan tråd att man inte skulle det. men jag har ju shorts på snart 10 mån. sonen o då tycker jag solkräm kan va bra om han får lite sol på sig jue eftersom jag inte har parasoll hehe
    skugga är ju bäst, såklart, men ska man smörja ska man kolla upp att det är bbarnsolkräm med fysikaliska filter, dvs den ska INTE gå in i huden utan ligga utanpå. kladdigt och bra jag bestämde förra sommaren (sonen 6-9 månader) att det lilla sol han fick på sig trotts draperi var hälsosammare för honom än att smörjas in. Det var väldigt sällan jag inte lyckades ha honom i skuggan med det.
  • Viktorsmamma2010
    stor grön drake skrev 2011-04-25 23:07:04 följande:
    skugga är ju bäst, såklart, men ska man smörja ska man kolla upp att det är bbarnsolkräm med fysikaliska filter, dvs den ska INTE gå in i huden utan ligga utanpå. kladdigt och bra jag bestämde förra sommaren (sonen 6-9 månader) att det lilla sol han fick på sig trotts draperi var hälsosammare för honom än att smörjas in. Det var väldigt sällan jag inte lyckades ha honom i skuggan med det.
    Ok, då ska jag nog va utan solkräm!
    Jag va ju ute med honom i vagnen idag, hade ju han i skuggan eller skuggade honom med sufletten o filt, men eftersom d blåste o jag promenerade med honom så kom d säkert lite lite sol på honom nånstans lite då o då. men d kanske går m så lite.
    jag får testa imon med myggnätet o filt oxå :P :)
    Han blir ju lätt varm o vi e ju inte i solen men går man nånstans så e d ju inte skugga överrallt! detta e min första bebis o jag har ingen aning om hur lite sol dom tål. men jag vet ju att dom inte ska va i solen så man vill ju skydda honom allt vad man kan :)
  • Viktorsmamma2010
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-04-25 22:30:40 följande:
    Gillar ni skötväskan sport? Behöver en som det ryms mkt i men ändå ska vara lätt
    Vet inte hur sporten e. men jag har den som idag heter Skötväska Exklusiv på emmaljungas hemsida o den e toppenbra! stor o rymlig tycker jag.

• JwJw

Är det bara jag som blir irriterad på människor som lägger ut annonser på blocket och sedan byter telefonummer så man inte får tag på dem? *GRRRR* hittade ju en rosa ozone men där är det abonnenten du söker

• t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-25 22:59:13 följande:
    Tunna heltäckande kläder och sen vara i skuggan är bättre än att smörja. Har en 8månaders som inte heller vill sitta still och är jättevarm så vi får väl se hur det går. Tror vi kommer vara inne så mycket som möjligt så han kan gå i blöja när det är som varmast och sen vara ute. 

Vi har köpt en solskyddsdräkt också som skyddar 50+ så den får han väl ha på sig ifall vi måste ut. Jag ska också sy ett draperi och ha som soltak, parasoll går helt bort för det skulle inte sitta kvar i 2 sekunder, han river ner allt, men ett soltak kanske kan få vara kvar ett tag. Solkyddet över bilstolen river han ner och sitter och leker med är liknande den skärmen som var i en länk tidigare så det går inte heller.  
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-04-25 23:13:57 följande:
    Vet inte hur sporten e. men jag har den som idag heter Skötväska Exklusiv på emmaljungas hemsida o den e toppenbra! stor o rymlig tycker jag.

Hade den i läder men blev så tung. Men i tyg kanske den e lika lätt som sporten?
  • Sofiafia82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-04-25 22:30:40 följande:
    Gillar ni skötväskan sport? Behöver en som det ryms mkt i men ändå ska vara lätt
    Jag undrar samma sak.. har nämligen lyckats beställa en sport skötväska i samband med vagninköpet, men jag tittade bara på den utvändigt :) Den ser liten ut tycker jag så jag hoppas den rymmer mer än man tror Skrattande
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5