• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Bobbylina

Hej!

Behöver lite råd från Emmaljunga experter!

Har en nitro city -10 men saknar liggdel, väntas föda barn vilken dag som helst och har tittat som en hök på blocket efter en citykorg men bara för att jag behöver en så verkar ingen villja sälja =)

Men ialla fall nu börjar jag fundera på att köpa en ny, men frågan är då vad ska jag köpa?? citykorg, quadrolift eller hårdlift? vad passar en sommarbebis bäst?  
    ( vi kommer snart att bo i lägenhet med 1/2 trappa upp, det finns barnvagnsförråd inne i porten.)

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Bobbylina skrev 2011-04-26 11:13:06 följande:
    Hej!

Har en nitro city -10 men saknar liggdel, väntas föda barn vilken dag som helst och har tittat som en hök på blocket efter en citykorg men bara för att jag behöver en så verkar ingen villja sälja =)

Men ialla fall nu börjar jag fundera på att köpa en ny, men frågan är då vad ska jag köpa?? citykorg, quadrolift eller hårdlift? vad passar en sommarbebis bäst?  
    ( vi kommer snart att bo i lägenhet med 1/2 trappa upp, det finns barnvagnsförråd inne i porten.)
    Jag hade tänkt klara mig med mjuklift som jag har till syskonvagnen men köpte en city korg på blocket. Blir mkt luftigare och rymligare i den. Min tjej föddes i februari. Har du bara en halv trappa upp så ser jag inget problem med att ha city korgen
  • t0va
    Hej!

citykorg skulle jag säga, jag köpte quadroliften åt våran augustibebis och det fungerade bra tills han blev 3månader då blev det trångt. Så vi köpte en begagnad korg och det är bra mycket mer utrymme. Är det så liten trappa upp så funkar nog korgen bra, vi använde liften när vi var hos svärmor för där är det trappor upp, hemma så klarade vi oss med korgen. 

Nu var vi inte ute så mycket i början efersom jag var så sjuk, men han sov ofta i vagnen. Tror det är lättare att sälja en korg också, verkar lite så. Våran lift har jag tänkt sälja för den ligger bara här och tar plats. 
  • Bobbylina

jag är ju mest "sugen" på citykorgen just för att den verkar stor o luftig, quadroliften känns som att det kan bli lite varmt och trångt i sommar, men hårdliften verkade bra för att den går att bära med, men det kanske citykorgen gör oxå?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Salamina
    Bobbylina skrev 2011-04-26 11:32:43 följande:

jag är ju mest "sugen" på citykorgen just för att den verkar stor o luftig, quadroliften känns som att det kan bli lite varmt och trångt i sommar, men hårdliften verkade bra för att den går att bära med, men det kanske citykorgen gör oxå?

Inte alla Citykorgar. Jag hade en CamoPink-08, och den hade inga bärhandtag. 2009 var handtagen tillbaka igen. Så OM du köper begagnad, var uppmärksam på att det kan variera beroende på vilket år den är ifrån.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • Uliise
    Bobbylina skrev 2011-04-26 11:32:43 följande:

Quadron blir snabbt trång, ja tyvärr. Har inte haft den själv men med tanke på hur smal den är från början så.

Både city korgen och hårdliften har bärhandtag, fast båda två är ju lite otympliga att bära så det är ju inget man går och "bär runt på länge". Däremot är ju en ½ trappa ingen fara alls, det går ju lätt att  bära en city korg då

Sedan så kom ihåg att chassi + sittdel + hårdlift blir betydligt tyngre, klumpigare och tar större plats än chassi + city korgen.

Själv hade jag City korgen och som du kanske märker så var jag supernöjd med den!
    Majken 100421
  • Uliise
    Salamina skrev 2011-04-26 11:43:32 följande:
    Inte alla Citykorgar. Jag hade en CamoPink-08, och den hade inga bärhandtag. 2009 var handtagen tillbaka igen. Så OM du köper begagnad, var uppmärksam på att det kan variera beroende på vilket år den är ifrån.
    Just ja! Är nog 2008:orna som saknar bärhandtag. Min 09 hade handtag.
    Majken 100421
  • 2små2stora
    Hej!

Jag skulle definitivt köpa en citykorg.
    Har testat både hårdlift och liggdel och gillar liggdelen bäst mest plats för bebisen i den. Dessutom får man en "ny" vagn när det är dags för sittvagn
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Mymemlan

Hej, jag har ju en scooter 2011, i färgen brown coffe. Den har en fotsack också. Köpt i mitten på mars. Har dock hittat en annan vagn (trehjuling, annat märke) som passar mig bättre då jag har ganska mkt problem med ryggen och funderar då på om jag skulle sälja vagnen. Vagnen + fotsack kostade 3000 kr. Vad tror ni man kan lägga ut den för? Den är inte använd så mkt, och den är inte synlig smutsig elr repig alls. Bor i norrland där marknaden för begagnat inte är så stor om det nu spelar någon roll.

• VincentsmammaBf2010 April

någon som vet om emmaljunga syskonvagn är bra?
    både med rörligahjul och 4fasta? :D

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5