• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MaammaL
    stor grön drake skrev 2011-09-15 21:04:02 följande:
    ah, det är just åga sammanslagningen, de måste göra nytt avtal. Men babyproffsen måste ju finnas någorlunda nära där de med, iaf min närmaste tar tom telefonbeställningar och så ringer de sen när varan kommit (beställt både reservdelar och exklusiv footsack så)
    Åh okej, ja lättast att ta sig till för oss är väl i barkaby, ska ringa dit senare och höra med dem :)
  • Överbandsfürern

Hur får man loss sufflett-tyget?
    Måste byta stag i suffletten eftersom den bara åker tillbaka hela tiden, pga förra ägaren som använt suffletten som varukorg

• MaammaL
    Överbandsfürern skrev 2011-09-16 10:33:35 följande:
    Hur får man loss sufflett-tyget?
    Måste byta stag i suffletten eftersom den bara åker tillbaka hela tiden, pga förra ägaren som använt suffletten som varukorg

vänta va?? hur använder man sufletten som varukorg?
  • Överbandsfürern
    MaammaL skrev 2011-09-16 10:43:14 följande:
    vänta va?? hur använder man sufletten som varukorg?
    Lägger grejer på den när den är uppfälld, tillslut så orkar den ju inte hålla upp så då åker den tillbaka, och nu går den inte att använda alls nästan. har testat att skruva åt, men det hjälpte typ en gång, sen va det lika illa. hakarna i plasten är liksom söndernötta

åhh, trött på mina dåliga barnvagnsaffärer nu
  • MaammaL
    Överbandsfürern skrev 2011-09-16 10:55:28 följande:
    Lägger grejer på den när den är uppfälld, tillslut så orkar den ju inte hålla upp så då åker den tillbaka, och nu går den inte att använda alls nästan. har testat att skruva åt, men det hjälpte typ en gång, sen va det lika illa. hakarna i plasten är liksom söndernötta

åhh, trött på mina dåliga barnvagnsaffärer nu

jaha nu hänger jag med, men du borde väl sätt att den var så eller??? min gamla city cross blev ju slapp ganska snabbt och jag hade den i 3 månader, nu har jag en classic sport och den suffletten är ju helt anorunda och var det redan från början.
  • Noiis
    Noiis skrev 2011-09-14 20:44:53 följande:
    2 frågor
    För det första så såg jag på kvittot från när jag hade lämnat handpenning att mitt efternamn är helt fullständigt felstavat. butiken sa att de inte gjorde nåt... men vad gäller vid ev reklamation?

Jag valde att köpa en footsack till vagnen och bad om en i samma färg som vagnen (PP Black/blue) på kvittot står de bara "footsack 500 kr" kan jag räkna med att få en footsack i samma färg som vagnen? för priset stämmer väl inte heller kostar inte en footsack i PP 590? 
    puffar för mina frågor
  • Överbandsfürern
    MaammaL skrev 2011-09-16 11:11:44 följande:
    jaha nu hänger jag med, men du borde väl sätt att den var så eller??? min gamla city cross blev ju slapp ganska snabbt och jag hade den i 3 månader, nu har jag en classic sport och den suffletten är ju helt anorunda och var det redan från början.
    Ja lite så var den, men den har bara blivit värre och värre.

Dessutom knäcktes framhjulen (Cangaroo) i vintras, och plastupphängningen på ramen har gått sönder.

Varför jag undrar med suffletten är för att jag vill kunna sälja delarna på vagnen, själva chassit är ju trasigt så det är ju bara att kasta. Men klädseln borde man ju kunna sälja vidare iaf eftersom den är väldigt fin så sett.
    Trodde faktiskt EL gjorde vagnar som höll.

Har en softy som vi haft till 3 barn nu och den är fortfarande lika bra.

Aja, tur jag köpte en UJ nu så hon har en riktig vagn att åka i (fast den är det någon som har bitit sönder handtaget på under tiden den stått på dagis. ) Antar väl att jag är en människa med massa otur
  • stor grön drake
    Överbandsfürern skrev 2011-09-16 11:52:07 följande:
    Varför jag undrar med suffletten är för att jag vill kunna sälja delarna på vagnen, själva chassit är ju trasigt så det är ju bara att kasta. Men klädseln borde man ju kunna sälja vidare iaf eftersom den är väldigt fin så sett.
    Trodde faktiskt EL gjorde vagnar som höll. 
    Jag tror folk i mycket har "slit-och-släng" attityd och tyvärr märks det på begagnat

Man skruvar isär fästet och drar av klädseln. På vissa modeller måste man ta bort tryckknappen för att den är nitad genom ramen, men det är lätt att sätta dit en likadan del i bara tyget i efterhand.

Sittdel+suflett kan det nog vara ganska stor efterfrågan på tycker jag, kolla vad reservdelar skulle kosta!
  • Överbandsfürern
    stor grön drake skrev 2011-09-16 17:25:45 följande:
    Jag tror folk i mycket har "slit-och-släng" attityd och tyvärr märks det på begagnat

Man skruvar isär fästet och drar av klädseln. På vissa modeller måste man ta bort tryckknappen för att den är nitad genom ramen, men det är lätt att sätta dit en likadan del i bara tyget i efterhand.

Sittdel+suflett kan det nog vara ganska stor efterfrågan på tycker jag, kolla vad reservdelar skulle kosta!
    Tack för ditt svar
    Ja den är nitad, petar jag bara bort niten med en kniv typ då eller?

Får testa, har själva klädseln ute på blocket, men än så länge har ingen nappat. Känner mig inte sugen att lägga ut mer pengar på den eftersom det ändå behövs två bakhjul, ett nytt framhjul med upphägning och allt (knäckt i den snödriva typ...) plastupphägningen måste bytas, så själva chassit är liksom skrot tyvärr.
  • Viktorsmamma2010

Hej. Jag funderar på om man behöver en syskonvagn :D
    Sonen kommer va 1 år o 10 mån. när lillasyskonet kommer.  Glad
    Vad tror ni ?? Behöver man syskonvagn? Jag har inget körkort och vet inte om jag hinner ta det innan bebisen e här så d kommer bli en del resor med buss/tåg isf.
    Vilken syskonvagn ska man välja isf????
    Jag vill ju ha en emmaljunga men jag vill inte bädda ner bebis i en lift!!!
    Såg denna på blocket: http://www.blocket.se/lund/Syskonvagn_Tvillingvagn_Emmaljunga_35716687.htm?ca=23_9&w=1
    Vad är det för modell???? Den enda jag hittarm separata sitt/liggdel.
    Tacksam för emmaljunga expertsvar här :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5