• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va

Nu ha jag löst mitt regnskyddsproblem, igår när vi köpte sulkyn som vi hittade på blocket så skickade de med ett regnskydd, var inte orginal och satt rätt dåligt men gratis är gott. Nu ikväll vägrade sonen sova så jag tänkte ta en promenad och hoppas att han ville sova i nitron, men självklart ösregnade det. Så jag testade om det regnskyddet vi fick igår passade och hoppsan det var visst till en sådan vagn och inte en sulky. Vi var ute 30min i ösregn och gick och vagn och son var torra. Inte alls som emmaljungas egna. Jag har letat efter det där som ska vara i riktig plast också men la ner projektet. Var tur det :D

300kr för en sulky i fint skick, regnskydd och nätpåse, var ett bra fynd.  

• Uliise
    t0va skrev 2011-10-09 20:57:56 följande:
    Nu ha jag löst mitt regnskyddsproblem, igår när vi köpte sulkyn som vi hittade på blocket så skickade de med ett regnskydd, var inte orginal och satt rätt dåligt men gratis är gott. Nu ikväll vägrade sonen sova så jag tänkte ta en promenad och hoppas att han ville sova i nitron, men självklart ösregnade det. Så jag testade om det regnskyddet vi fick igår passade och hoppsan det var visst till en sådan vagn och inte en sulky. Vi var ute 30min i ösregn och gick och vagn och son var torra. Inte alls som emmaljungas egna. Jag har letat efter det där som ska vara i riktig plast också men la ner projektet. Var tur det :D

Majken 100421
  • yodi
    t0va skrev 2011-10-09 20:57:56 följande:

så bra, jag fattar inte varför dom inte kan göra regnskydd som sitter bra på deras egna vagnar.
  • Noiis

Är de nån som sitter på nån bra mailadress till nån på emmaljunga dit man kan vända sig med frågor funderingar och åsiker? göra där man också får svar inom rimlig tid

• t0va
    yodi skrev 2011-10-10 13:16:53 följande:
    så bra, jag fattar inte varför dom inte kan göra regnskydd som sitter bra på deras egna vagnar.
    Precis, lägger jag ut 6000kr på en vagn så tycker jag att det borde vara standard att få ett regnskydd som klarar vårat väder, ok om vagnen vore från medelhavsregionen, men nu är det ju ett svenskt märke och här regnar det ju enhel del. 
    Noiis skrev 2011-10-10 13:50:39 följande:
    Är de nån som sitter på nån bra mailadress till nån på emmaljunga dit man kan vända sig med frågor funderingar och åsiker? göra där man också får svar inom rimlig tid
    jag har mailat info@emmaljunga.se och fått svar fort, men andra har det inte. 

• Noiis
    t0va skrev 2011-10-10 14:20:10 följande:
    Precis, lägger jag ut 6000kr på en vagn så tycker jag att det borde vara standard att få ett regnskydd som klarar vårat väder, ok om vagnen vore från medelhavsregionen, men nu är det ju ett svenskt märke och här regnar det ju enhel del. 
    Noiis skrev 2011-10-10 13:50:39 följande:
    jag har mailat info@emmaljunga.se och fått svar fort, men andra har det inte. 
    hoppas de är de reklamations nämnden man annars vänder sig till? jag anser inte att vagnen jag har beställt överensstämmer med bilden emmaljunga har på vagnen. Jag har inte sett vagnen live ännu men om vagnen är i de hemska material som fotsacken så kommer jag förmodligen att få migrän. jag hoppas så klart att den inte är så intensiv när den väl kommer men OM jag inte tycker att de kommer att funka kommer jag kräva återköp för jag kan ju inte köpa en vagn bara för att. och man kan inte ens se detta material på emmaljungas hemsida. Babyproffsen menar dock på att jag blir av med 1500 kr om jag drar mig ur köpet.. och de tänker jag inte ta!!
  • Aurora Borealis
    Vemi skrev 2011-10-09 19:17:07 följande:
    Hallonbåt- är det pink check lr heter den Candy pink?
    Candy Pink är det, kanske passar med annan färg till också men i första hand vill jag ha en i samma färg.
  • 2små2stora

Var och hämtade fästena till sufletten idag.  De med skruv finns inte kvar längre för de håller inte måttet tydligen. 
    Jag fick en påse med diverse delar men inte något papper på hur jag ska sätta ihop det.  

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • lilla snöflingan

www.blocket.se/lund/Emmaljunga_nitro_city_chassi_36585712.htm&w=3
    3500 !? Här säljer de helt nya nitros för 4000 kronor INKLUSIVE sittdel.

Jag ska förresten antagligen bli ägare till en Ozone!!! Jag håller på med stora övertalningskampanjen just nu, det går ganska bra (förutom att jag lovat att sälja vår andra och inte köpa ny vagn på 1,5 år :-S ) Men 4000 för en helt ny ozone 2011, kan man säga nej till det!?

T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • 060810

Någon som vet hur man får bort tyget på suffletten på en scooter s? MÅSTE tvätta den då det legat en flaska sondnäring där och läckt!! Den STINKER!! :(resten av tyget ligger redan i tvätten men suffletten får jag inte av tyget på.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5