• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Noiis

har lugnat mig liiiite.... är fortfarande sur, men hoppas på att vagnen kommer i början av nästa vecka hur brukar de va med EL? lev. v 42 sa dom... vad innebär de ca? i slutet eller början? eller + nån vecka? ;)

• Uliise

Wingtear: Min sufflett har som svarta plastpluppar in mot sittdelen, skulle jag peta bort dem med en kniv? Hur får man dit dem igen sen då..?

Majken 100421
  • lilla snöflingan

Nu har vi blivit ägare till en Emmaljunga Ozone -11 i Pro Coffee! Vi köpte den på samma ställe som vi köpte vår andra vagn, min favoritaffär. Nids 4 kids hette det då, sedan blev det Babyland outlet men nu heter det barnens hus (backaplan, Göteborg). 4000 kostade den och vi är mer än nöjda De hade massor av andra vagnar, det fanns en city jet och en cangaroo bla. och massor med utgångna färger såklart.

Nu funderar vi lite på fotsack/åkpåse. Det fanns ju ingen fotsack som matchade och jag vet inte om det är så stor chans att få tag på en sådan. Tror ni att det funkar att ha en scooterfotsack på ozonen? Det ser ut som att de är ungefär lika stora. Det är iofs bara att testa Ska vi inte ha en fotsack behöver vi en åkpåse som är vind- och vattenavvisande, men det känns som att de ofta är rätt stora och att det lätt blir bylsigt i ozonen? Vad har ni andra med ozone för åkpåsar?

T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-10-14 20:20:29 följande:
    Wingtear: Min sufflett har som svarta plastpluppar in mot sittdelen, skulle jag peta bort dem med en kniv? Hur får man dit dem igen sen då..?
    tunn kniv har jag använt, bara att trycka tillbaka dem sen. på min edge fastnar de inte mer, för jag har spänt sufletten så skruven sticker ut för mycket så den får inte fäste.
    lilla snöflingan skrev 2011-10-14 21:03:02 följande:
    Nu funderar vi lite på fotsack/åkpåse. Det fanns ju ingen fotsack som matchade och jag vet inte om det är så stor chans att få tag på en sådan. Tror ni att det funkar att ha en scooterfotsack på ozonen? Det ser ut som att de är ungefär lika stora. Det är iofs bara att testa Ska vi inte ha en fotsack behöver vi en åkpåse som är vind- och vattenavvisande, men det känns som att de ofta är rätt stora och att det lätt blir bylsigt i ozonen? Vad har ni andra med ozone för åkpåsar?
    våran jet köpte jag ozone footsack till, det skillde jättemycket i passform mot edgen, men mot scooter vet jag inte, den är ju ocå lite "snipigare" i fotstödet så att säga. Emmaljunga duolift passade bra, så även buppa brand, men det är i en jet, men de är ju rätt lika i form
  • Turboplingen

En fråga till er här!

Jag lämnade iväg min scooter 2.0 till barnens hus som skickade den till emmaljunga då
    chassit va snett (ena stötdämparen låg nästan inpå däcket).
    Får veta att emmaljunga byter chassit MEN att det fortfarande diffar på stötdämparna.
    Den ska vara som en vanlig scooter ändå (fast jag förstår inte om dom bytt chassi så ska det väl inte diffa?)
    Aja skulle hämta vagnen igår och kollar igenom den (då jag har fått tillbaka skadade vagnar förr)
    och ja jag hittar 3 skrapsår på det "nya" chassit varav 1 är djupt och hyfsat stort.
    Dom i butiken börjar rota efter färg för att pensla på skadorna..

Skulle ni godta att få tillbaka ett nytt chassi med skador som dom målar?
    Jag köpte scootern ny i slutet av juni... 

Nova 070902, Hemi 100802, vartlivitext.blogspot.com/
  • epione

Ska kika på en Cerox från 2007 för att ha som extravagn. Funderar över om det är möjligt att byta till nya luftdäck på den?
    Något särskilt man bör titta på på den typen av begagnad vagn?

• Fjärilslarven

Någon här som känner till angående vinterhjul till Nitro? Var på Underbara Barn-mässan igår och i en monter kunde man beställa en Ozone eller Nitro och få vinterhjul på köpet. Frågade direkt om hjulen funkar till vår Twin Nitro och det skulle de göra. Det vore ju fantastiskt i så fall för det är ju den stora nackdelen med de där pyttehjulen fram, att de inte klarar en vinter. Men hittar ingen info om vinterhjul på EL:s hemsida eller när jag googlar. Ska ta mig i kragen och ringa typ Barnens Hus och kolla, men här är det ju som en uppslagsbok alltsom oftast.

• Fjärilslarven
    Turboplingen skrev 2011-10-15 10:12:07 följande:
    En fråga till er här!

Jag lämnade iväg min scooter 2.0 till barnens hus som skickade den till emmaljunga då
    chassit va snett (ena stötdämparen låg nästan inpå däcket).
    Får veta att emmaljunga byter chassit MEN att det fortfarande diffar på stötdämparna.
    Den ska vara som en vanlig scooter ändå (fast jag förstår inte om dom bytt chassi så ska det väl inte diffa?)
    Aja skulle hämta vagnen igår och kollar igenom den (då jag har fått tillbaka skadade vagnar förr)
    och ja jag hittar 3 skrapsår på det "nya" chassit varav 1 är djupt och hyfsat stort.
    Dom i butiken börjar rota efter färg för att pensla på skadorna..

Skulle ni godta att få tillbaka ett nytt chassi med skador som dom målar?
    Jag köpte scootern ny i slutet av juni... 
    Jag skulle inte acceptera det, nej. Är det ett nytt chassi så ska du ju få chansen att göra skrapmärken själv.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5