• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 060810

Borde komma imorgon! ;) ligg på din butik och fråga. ;) kan ha kommit idag och så har de inte ringt dig. ;)

• AnneliL

Momster: de är ngt mindre än bakhjulen o sitter på en egen axel, babyexperten visade de på underbara barn mässan så de borde finnas hos dem!!

• momster

oki måste jag kolla upp men man borde väll kunna köpa de hos babyproffsen sen?

• mwesterlund
    momster skrev 2011-10-19 20:22:46 följande:
    oki måste jag kolla upp men man borde väll kunna köpa de hos babyproffsen sen?
    Nej, du kommer bara kunna köpa dom hos babyexperten i Stockholm då det är en produkt dom tagit fram själva. Min barnenshus butik ringde Emmaljunga och kolla de. Bilder kommer att komma när dom går att beställa från vecka 50.
  • Minaliv

Kolla på minoo.devote.se , ett inlägg som heter Underbara Barnmässan, så finns det en bild på vinterhjulen. Inte min blogg, men tänkte tipsa för se som vill se hur de ser ut.

• t0va
    Minaliv skrev 2011-10-19 21:55:19 följande:
    Kolla på minoo.devote.se , ett inlägg som heter Underbara Barnmässan, så finns det en bild på vinterhjulen. Inte min blogg, men tänkte tipsa för se som vill se hur de ser ut.
    Intressant,  ser lite knasigt ut. 

Idag har jag haft tid och ork att fixa till sulkyn, köpte en till begagnad softy och snodde hjulen och klädseln från den och satte på den jag hade innan. Blev att byta gummibanor men det gick rätt lätt med hjälp av några skruvmejslar. Insåg dock när jag skulle byta klädslar att den jag köpte nyligen som är en 03:a om jag minns fel är bredare upptill, men det blev bra ändå. Kanske inte helt perfekt med den mindre klädseln men helt klart fungerande. Det diffar bara någon cm.

Men 03 klädseln har högre kanter så nu kommer sonen lite längre ner och får mer plats under bygeln, så jag är kanonnöjd. Nästa projekt blir att lacka om chassit och kanske sy om klädseln som jag tänkte göra men inte orkade, vill inte lägga ner alltförmycket energi på den vagnen som ska stå på förskolan nu under vintern. Men färga klädseln bättre svart hade jag tänkt göra, den är rätt så solblekt.  
  • lilla snöflingan
    Minaliv skrev 2011-10-19 21:55:19 följande:
    Men det är alltså fasta hjul då? Vad tycker emmaljunga om att någon annan utvecklar tillbehör till deras vagnar? Det låter lite märkligt tycker jag...

Vi köpte ju en ozone förra veckan. Nu har vi upptäckt att hela sittdelen är skev. Fotstödet ser snedast ut men jag tror att hela sittdelsramen är skev. Man ser att tyget under rumpan hänger ner mer på ena sidan också. Och det är en glipa i ena fotstödsfästet, antagligen eftersom det är skevt. Visst måste man få sittdelsramen utbytt då? Vagnen är ju fullt fungerande men det är väl inte meningen att den ska vara skev? Vi ska åka dit imorgon och jag hoppas att det inte blir några problem. Är det någon som hört talas om något liknande förut?

Annars är vi supernöjda med vår ozone, så smidig och lätt och Tilda som tidigare var lite av en vagnvägrare har nu börjat trivas i vagnen, hon tom. sover i vagnen!
    T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5