• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Iluna

Hej jag har en ozone city vagn. Min kille är väldigt stor och be börjar bli trångt i citykorgen han är 4 månader. Jag tror att vi kommer behöva byta till sittdelen snart, det är den som är ergonomisk. Hon på BVC säger att de bästa är om jag har en sittdel somman kan ha helt liggläge i. Finns det någon sån sittdel man kan sätta på ozone chassit?

• stor grön drake
    Iluna skrev 2011-10-24 15:34:21 följande:
    Hej jag har en ozone city vagn. Min kille är väldigt stor och be börjar bli trångt i citykorgen han är 4 månader. Jag tror att vi kommer behöva byta till sittdelen snart, det är den som är ergonomisk. Hon på BVC säger att de bästa är om jag har en sittdel somman kan ha helt liggläge i. Finns det någon sån sittdel man kan sätta på ozone chassit?
    Jadå, alla emmaljungas sittdelar passar på din vagn. Men vill din kille börja vara lite mer sittande och se ikring sig är just en ergonomisk som ozone faktiskt det bästa att sita i för en så liten.

just nu hittade jag inga "lösa" sittdelar på blocket, men det kommer nu och då.
    annars köper du en CC som vintervag www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_sitt_barnvagn_36770878.htm&w=1
    eller en större liggdel www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_Liggdel_36082620.htm&w=1
  • t0va
    Iluna skrev 2011-10-24 15:34:21 följande:
    Skit i vad bvc säger i denna fråga är mitt råd. När min son var 3månader så ville han inte ligga ner, vi försökte ha honom i nitrosittdelen den kan man ha helt plan men det gick inte så fort vi höjde ryggen så gled han iväg och han satt jättedåligt. Då köpte vi en ergonomisk, föregångaren till ozone och sonen satt kanonbra, han sov ofta i den på nätterna också eftersom han hade så ont i magen pga. sina allergier och var ständigt tät i näsan så han kunde inte ligga platt ner. 

Den ergonomiska är ingen fara att använda utan barnen sitter ofta mycket bättre i en sån när de är så små, nitron började vi använda kring 6månader då han satt stabilare. Innan vi bytte så läste vi på om ergonomiska sittdelar och hittade många ortopeder och liknande som sa att det inte var någon fara för ryggen eller liknande, så länge man har den i liggläge mer än i sittläge. Helt sittande var inte sonen så ofta utan i mittläget eller liggläget.  
  • lilla snöflingan

Jag har lagt in bilder på nya finvagnen i bildtråden

Angående ozone så håller jag helt med T0va med tillägget att Tilda är 6 månader och tre veckor, kan sitta själv utan stöd men ändå inte sitter bra i den vanliga sittdelen, hon bara hasar ner hela tiden. I ozone-sittdelen däremot sitter hon bra och det gör också att hon tycker mycket bättre om att åka vagn!

T född april 2011 - barnvagnsblogg.blogspot.com
  • MaammaL
    stor grön drake skrev 2011-10-24 22:02:16 följande:
    ? det beror väll på volymen på barnet i kan jag tänka Har aldrig reagert på att den skulle låta öht
    tycker den typ skrammlar :S:S
  • Iluna

Hmmm okej. För nu när han ska somna så gör han de bäst i vagnen när han ligger helt plant. Är orolig att han inte kommer somna om han inte får ligga helt ner. Problemet är inte att han vill sitta upp, utan att han e för stor för liggdelen.

• t0va
    Iluna skrev 2011-10-24 23:42:01 följande:
    Hmmm okej. För nu när han ska somna så gör han de bäst i vagnen när han ligger helt plant. Är orolig att han inte kommer somna om han inte får ligga helt ner. Problemet är inte att han vill sitta upp, utan att han e för stor för liggdelen.
    Prova och se ifall du har budget som tillåter så är ett alternativ att kika efter en begagand citycross och ta den sittdelen och växla med. Den sittdelen passar på ozone och då blir det som en nitro. Min son sov kanonbra i den ergonomiska fram till ca 6-7månader då ville han ligga på mage och det blir ju svårt men nu när han är kring året så sover han jättebra i den ändå trots att han vill sova på mage i sängen. 

Det är svårt men jag tycker du kan prova och se vad som händer.  
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5