• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fridajonsson
    Iluna skrev 2011-10-24 23:42:01 följande:
    Hmmm okej. För nu när han ska somna så gör han de bäst i vagnen när han ligger helt plant. Är orolig att han inte kommer somna om han inte får ligga helt ner. Problemet är inte att han vill sitta upp, utan att han e för stor för liggdelen.
    Prova!
    Vi har en riktig magsovare men i vagnen (har en Ozone) så sover hon fast hon ligger på rygg.
    Vi var också oroliga att hon inte skulle somna om hon inte fick ligga på mage, men de ahr inte avrit några problem hitills och då har vi använt den i ca 6 månader.
  • Iluna

ah jag får pröva...men hur gör ni på vintern? prövade attsätta en åkpåse i sittdelen å förstår inte hur han ska få plats i vinter.

• VäntanochLängtan

Behöver ni smörja hjulen på era vagnar ofta? Hämtade ut min vagn för en månad sen på babyproffsen, då sa de att de smörjt den och att jag sedan skulle behöva göra det en gång i månaden.

Dock gnisslar vagnen som fasen redan och lillan vaknar av det. Tror inte ett fugg på att babyproffsen smörjt den. Babyproffsen här i stan är kända för sin inkompetens. Har varit så trött efter förlossningen så har inte orkat fixa vagnen än, men ska göra det imorgon. Vad använder ni för olja?

Blir lite nervös att gnisslandet inte ska försvinna...suck.

• 060810

Väntan: bor du i Kristianstad? ;) haha! Där är de inget vidare bra.
    Kolla på hjulet på vagnen om du har något fett som ska ligga på pinnen där du fäster hjulet. Har du inte det fettet kan du smörja hur mycket du vill för det kommer inte sluta låta förrän det där fettet är på. Det ska finnas på vagnen när man köper den. Det gjorde det inte i min butik utan jag fick tillslut hjälp i Stockholm. Min vagn saknade det här fettet och 5-56 hjälper då ingenting. Så kolla upp det! :) det är antingen ett svart eller genomskinligt fett som ska vara där. Det svarta ser du ju men det genomskinliga får man känna efter om det finns.

Hoppas jag kunde hjälpa dig. :)

• längtan90
    060810 skrev 2011-10-25 14:15:15 följande:
    Väntan: bor du i Kristianstad? ;) haha! Där är de inget vidare bra.
    Kolla på hjulet på vagnen om du har något fett som ska ligga på pinnen där du fäster hjulet. Har du inte det fettet kan du smörja hur mycket du vill för det kommer inte sluta låta förrän det där fettet är på. Det ska finnas på vagnen när man köper den. Det gjorde det inte i min butik utan jag fick tillslut hjälp i Stockholm. Min vagn saknade det här fettet och 5-56 hjälper då ingenting. Så kolla upp det! :) det är antingen ett svart eller genomskinligt fett som ska vara där. Det svarta ser du ju men det genomskinliga får man känna efter om det finns.

Hoppas jag kunde hjälpa dig. :)
    Hur gick det med din vagn sen, lyckades du tvätta den? 
  • 060810

Lyckades med allt utom suffletten. Men det andra blev inte helt rent. Men får göra om det igen sen. ;)

• stor grön drake
    MaammaL skrev 2011-10-24 23:30:05 följande:
    tycker den typ skrammlar :S:S
    hur då? varukorgen då eller hjulen? Min classic -01 skramlade lit, men det var för att det hängde gamla reflexfästen i varukorhen (och jag stördes inte så mycket att jag orkade pilla lös dem)
    De gånger jag hade saker i varukorgen så att de hölls stilla skramlade den inte alls
  • MaammaL
    stor grön drake skrev 2011-10-25 22:11:34 följande:
    hur då? varukorgen då eller hjulen? Min classic -01 skramlade lit, men det var för att det hängde gamla reflexfästen i varukorhen (och jag stördes inte så mycket att jag orkade pilla lös dem)
    De gånger jag hade saker i varukorgen så att de hölls stilla skramlade den inte alls
    nej tror det är fjädringen liksom.
  • Minoo

Hej tjejer! Har märkt att det är nån som har länkat till min blogg härifrån :)

Fick en fråga av en tjej under inlägget från barnmässan som jag just har svarat på, men jag skickar en kopia av mitt svar här med  då jag vet att det är många som undrar över detta med vinterhjulen. Jag var själv på Lekia igår och dom sa att det är många som har hört av sig och varit där och frågat om dessa. Så här är förklaringen:

Jo, såhär är det. Jag har själv kollat runt och var senast igår på Lekia och pratade om detta. Killen på mässan förklarade lite galet för oss och våra vänner. Han sa att det var en av nyheterna för 2012-modellerna och att det var ett speciellt samarbete mellan dom och Emmaljunga. Och med "dom" menar jag Babyexperten i Sthlm. MEN, det var alltså inte sant. Hjulen är ingenting som Emmaljunga har tillverkat eller säljer, utan det är Babyexpertens egna. Som sagt så förklarade han helt galet, förmodligen för att få hjulen sålda... Han sa att hjulen skulle kosta runt 700:- och att dom släpps vid Lucia i år. Man kunde beställa över nätet men även köpa i deras butik som enbart finns centralt i Sthlm! Och ett tips var att ringa och höra så dom har hjulen inne innan man åker dit om man har långt dit. Här är länken till deras hemsida så du hittar till rätt butik: www.babyexperten.se/
    Jag tror inte att hjulen finns i sortimentet ännu, men ring dom och be om info annars! :)
    KRAM

Ett tillägg till detta är att hjulen skulle finnas med svarta och vita hjulsidor också för dom som har såna chassin :) 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5