• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MaammaL

Mumman: det finns bara fördelar med den stora liggdelen som finns på edgen.. city krogen som finns till andra vagnar är så liten så barnen växer ur dem skitsnabbt (min dotter var 4 månader när hon fick flytta till sittdelen)

Min dotter är bäst i världen <3
  • fridajonsson
    Mumman skrev 2011-11-01 13:58:49 följande:
    Okej, tack för svar. Har lite på känn att jag inte kommer ha så mycket användning utav det faktiskt. Sen kunde man ju ta av liggdelen på duo edge och använda som extra säng också och det kan ju vara en fördel när man ska bort till svärföräldrar osv.

Är verkligen en djungel det här med vagnar!! :) Men en emmaljunga ska det helt klart bli i alla fall, det är en sak som är säker.
    Men du kan ju köpa en City Cross med City Korg!
    Då kan du oxå ta av liggdelen och använda som extra säng :)
  • MaammaL

Fridajonsson: det är bara onödigt med tanke på att city korgen är mycket mindre.

Min dotter är bäst i världen <3
  • Mumman

Tack för svar! :) Jo, det var mycket därför jag är mer inne på edge pga den större liggdelen. Dessutom kommer bäbisen i vinter, så då vill jag ha plats för varma saker i vagnen också :)

En till fråga: Vilket chassi är bäst till den? Finns ju 4 att välja på tydligen. Som sagt; Ska köras på grusväg mest. Varukorg i stål eller tyg?? :)

• violatricolor

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden med en fråga: Är det någon som äger en eller har provat en Ozone city? Har läst lite om den på ELs hemsida samt ett par trådar här på FL men skulle fortfarande vilja höra fler omdömen. Vi väljer lite mellan den och Brio Go då vi vill ha en lättrullad vagn och vi bor i storstad. Vad tycker ni om Ozone? Vilka för- och nackdelar finns? Hur sitter barnet i den? Är det ofta fabriksfel på den så att man måste laga? Någon sa något om ett framhjul som snurrade i luften och att fabriken vägrade fixa det... Finns vinterhjul och hur stor skillnad gör de? Mm mm... Och så ett par allmänna EL-frågor. Hur bra håller färgen i solen? Om man t ex har svart tyg, blir det väldigt solblekt efter en säsong? Blir det mycket varmt i citykorgen på sommaren, jämfört med andra vagnar?

• Uliise
    Mumman skrev 2011-11-01 13:51:50 följande:
    hm...okej :)

Är det en stor nackdel att det inte är någon hårdlift man kan lyfta ur som det är på city cross? Hur ofta lyfter man  den egentligen? Jag bor i hus, så har ingen trappuppgång jag ska uppför eller liknande.
    Tänk på att vagnen blir mycket tyngre med sittdel+lift än endast en liggdel. Det finns dessutom liggel (city korg) till city Crossen!
    Men jag skulle föredra Edgen med classic chassi.
    Majken 100421
  • Blåklockan79
    Mumman skrev 2011-11-01 17:22:57 följande:
    Tack för svar! :) Jo, det var mycket därför jag är mer inne på edge pga den större liggdelen. Dessutom kommer bäbisen i vinter, så då vill jag ha plats för varma saker i vagnen också :)

En till fråga: Vilket chassi är bäst till den? Finns ju 4 att välja på tydligen. Som sagt; Ska köras på grusväg mest. Varukorg i stål eller tyg?? :)

Jag föredrar varukorg i stål, man får inte med sig lika mycket skit då. Jag hade alltid en stor väska stående under med dragkjedja på som jag stoppade allt möjligt viktigt och oviktigt man ville ha med sig, och all mat och blöjor när jag handlade
  • Uliise
    Mumman skrev 2011-11-01 17:22:57 följande:

Det finns två classic-chassin (bara olika lack) och det ä bäst av de två! Lättrullade luftdäck och smidigt chassi.

Sport-chassit är större och tyngre, jag tyckte dessutom att teleskophandtaget var hemskt, jag fick ont i axlarna...

Det nya Alu Uniq-chassit har INGEN fjädring så ska du köra det på grusväg lär det inte går varken lätt eller skönt för barnet som ligger i vagnen. Dessutom har det punkteringsfria däck (skit) och så känns hela chassit väldigt rappligt och billigt.

Kolla in jämförelsetabellen på Emmaljunga.se eller gå och prova i affär! Det är bästa tipsen!
    Majken 100421
  • fridajonsson
    MaammaL skrev 2011-11-01 15:16:06 följande:
    Fridajonsson: det är bara onödigt med tanke på att city korgen är mycket mindre.
    4 cm mindre på längden och 1 cm mindre på höjden tycker inte jag är såå mycket skillnad.

Snarare att Edgens korg är onödigt stor utvändigt med tanke på att den inte är så mycket större invändigt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5