• Danni 83

    Vi som har barn -07 och önskar syskon 2010 del 4

    Här samlas vi som önskar syskon 2010 till våra barn födda -07.
    Välkomna gamla som nya  {#lang_emotions_sunny}
     
    Gamla trådar:

    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m49135554.html

    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m47002655.html

    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m44454087.html

    Lista med planer/ Bf: www.familjeliv.se/Forum-1-159/m49234249.html


    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Svar på tråden Vi som har barn -07 och önskar syskon 2010 del 4
  • Danni 83
    Knappamamma skrev 2010-03-10 18:42:55 följande:
    DanniJa de var lite slött ett tag i trådarna, själv har ja haft de stressigt på jobbet så man är glad att man står upp känns de som.......själv har ja en del sammandragningar, tror en hel del har berott på arbetssituationen. De har inte varit så starka så än så länge är ja inte orolig. På fredag ska ja till mvc för de vidriga glykostestet........Själv kommer ja jobba min sista dag 19 maj, hur är de för dig?Kan du ta de lugnt något?Kommer nog så småningom avveckla min sida här på fl, men hänger kvar ett tag till iallafall
    Stackare med glukostest. Detr låter inget vidare. Jag hoppas att jag slipper men jag får väl se vad hon säger nästa gång.

    Jag ska försöka läsa klart den här terminen på min utbildning. Har praktik sista veckorna dock men hoppas att jag kan få 2 veckor ledigt innan bf. Om jag räknat rätt på dagarna vill säga. Annars så slutar terminen egentligen 4 juni så det är lite kris. Känns tufft att gå heldagar på kontor så nära bf. Får se hur jag gör. Varför ska du avveckla? Inte innan liten kommer väl? vi måste ju se hur nära vi får våra små. {#lang_emotions_wink}
    Janna84 skrev 2010-03-10 20:35:20 följande:
    Vi var på sjukhuset idag så nu är utredningen påbörjad. Dock tror jag att vi kan avsluta den snart för jag testade positivt för en stund sedan Haha, snacka om ödets ironi  Jag ska åka bort imorgon och kommer inte hem förrän på söndag och tänkte därför att det var bäst att testa negativt så jag inte skulle hoppas för mycket om mensen skulle dyka upp. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna den här gången!
    JätteGrattis!!! Ååh vad roligt. Tänk att ibland behövs det så lite, bara att man kanske "ger upp" litegrann. Hände för CicciAlbin med, hon sa "nu lägger vi ner ett tag" så plussade hon. Jag håller alla tummar för dig nu, stanna stanna lill* pyre!  {#lang_emotions_sunny}
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Knappamamma

    Danni
    Är så sällan här på fl, just nu så är det endast på 2 trådar, alla andra även jag har ju gått över i facebook. Så de är där man är mest, men finns du på facebook så kan vi fortsätta där sen när man lägger ner denna

  • Janna84
    Janna84 skrev 2010-03-10 20:35:20 följande:
    Vi var på sjukhuset idag så nu är utredningen påbörjad. Dock tror jag att vi kan avsluta den snart för jag testade positivt för en stund sedan Haha, snacka om ödets ironi  Jag ska åka bort imorgon och kommer inte hem förrän på söndag och tänkte därför att det var bäst att testa negativt så jag inte skulle hoppas för mycket om mensen skulle dyka upp. Nu hoppas jag bara att pyret vill stanna den här gången!
    Tog ett nytt test nu i morse (samma sort) och utslaget blev negativt... Så långvarig blev den lyckan. Verkar som att jag fått ett falskt positivt test trots att det ska vara i princip omöjligt.
  • 2Fina
    Janna, något av testen var ju så klart fel, sen säger dom ju att positivt är alltid positivt. Tror märket på testen också har betydelse? Har läst att apotekets är lite otillförlitliga! Håller tummarna att det faktiskt är positivt!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Danni 83
    Janna84 skrev 2010-03-11 06:33:34 följande:
    Tog ett nytt test nu i morse (samma sort) och utslaget blev negativt... Så långvarig blev den lyckan. Verkar som att jag fått ett falskt positivt test trots att det ska vara i princip omöjligt.
    Det ska vara nästan omöjlig!! Att det visar neg men är pos är mer troligt. Köp ett till!!
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    Knappamamma skrev 2010-03-11 06:04:10 följande:
    DanniÄr så sällan här på fl, just nu så är det endast på 2 trådar, alla andra även jag har ju gått över i facebook. Så de är där man är mest, men finns du på facebook så kan vi fortsätta där sen när man lägger ner denna
    Jag finns på facebook. Jag kan maila dig hela namnet, men jag är sällan inne där.. Tycker den sidan är rörig men som du säger -alla är där så jag får väl vänja mig.
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • jojan01

    Janna 84: det du beskriver hande mig forra manaden. Jag testade tidigt med och fick tva positiva CB test. "Visste" sakert att jag var gravid pga tydliga symptom (har tva barn). Sedan dagen innan jag normalt skulle vantat mensen slutade jag plotsligt kanna mig "gravid" och kande att mensen var pa gang. Tog ett negativt test och mensen kom dagen efter. Kallas for "chemical" pregnancy tydligen... agget blir befruktat men faster av nagon anledning inte riktigt. Har dock forstatt att det ar oerhort vanligt, ofta gar omarkt och inget att oroa sig for aven om det gor en ordentligt besviken :(. Bara att kora pa igen! Jag sitter har med jatteomma brost igen... men testade idag hela 6 dagar innan vantad mens (korkat jag vet, men jag har alltid fatt utslag tidigt) och det var neg. Jag ska vanta en dag eller till igen och testa da. Lycka till... det tar tid ibland, sa ar det bara!

  • Janna84

    Jag har fått minst tio positiva test nu men för en stund sedan kom det blod. Tror det blir missfall igen...

  • 2Fina
    Janna84 skrev 2010-03-18 08:21:47 följande:
    Jag har fått minst tio positiva test nu men för en stund sedan kom det blod. Tror det blir missfall igen...
    NEJ! Nu får det vara bra! Hoppas det bara är en liten "mens"-blödning och att pyret stannar kvar.... Håller tummarna på det iallafall!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden Vi som har barn -07 och önskar syskon 2010 del 4