• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • Tessou

Jag har också anklagat mig själv, och undrat om det va nåt jag gjort eller så.... räknade veckor och funderade tillbaka hur jag mådde, osv. Fast ska man tänka så hela tiden blir man ju galen...

ELIAS 090326
  • Glädjefrö

Tessau: Det har du ju rätt i! Jag har också tänkt tanken varför man anklagar sig själv, så dumt.  Visst ser man alltid tills sig själv och man står alltid sig själv närmast men försöker också tänka att det kunde varit värre, hjärtfel eller andra livsfarliga missbildningar.

Jag tycker det har blivit jobbigare för Ella att suga och hon kräker mer genom näsan. Kan vara att hon är förkyld också kanske.. Vi får väl se. Jag bara längtar tills operationen i sommar så hon kan läka och sedan ha det "överstökat"

• aihpoz
    Tessou skrev 2010-03-26 08:14:51 följande:
    Lite OT... menIdag fyller Elias 1 År!
    Grattis till honom
    ~* Liam *~
  • Monica71
    Tessou skrev 2010-03-26 08:14:51 följande:
    Lite OT... menIdag fyller Elias 1 År!
    Grattis grattis!!En stor dag!!!
  • OneOfAKind

Hej tjejer!

Snubblar in här då jag via ultraljud för 1½ vecka sedan fått konstaterat att bebisen i magen med största säkerhet har LKG-spalt. Skönt att det finns andra att diskutera detta med för det snurrar ju massor med frågor i huvudet just nu!

• Monica71
    OneOfAKind skrev 2010-03-27 17:47:29 följande:
    Hej tjejer!Snubblar in här då jag via ultraljud för 1½ vecka sedan fått konstaterat att bebisen i magen med största säkerhet har LKG-spalt. Skönt att det finns andra att diskutera detta med för det snurrar ju massor med frågor i huvudet just nu!
    Hej o välkommen hit!!
    Det här är ett toppenforum för alla oss med spaltbarn!!!Förstår att det är mkt som snurrar i era huvuden!!!
    Lycka till!
  • JJL
    Hej tjejer!Snubblar in här då jag via ultraljud för 1½ vecka sedan fått konstaterat att bebisen i magen med största säkerhet har LKG-spalt. Skönt att det finns andra att diskutera detta med för det snurrar ju massor med frågor i huvudet just nu!
    Välkommen!

För lite mer än ett år sedan var jag i precis din situation och fick mycket lugnande ord från denna tråd.
    Nu är min lilla kille 11 månader och har gjort sin läppoperation. Nu är det bara resten kvar
  • Tessou

Elias tackar för alla grattis!

OneOfAKind;
    Välkommen! Här är det väldigt blandat med vad för slags spalt vi eller våra barn har, så det finns nog alltid någon som kan svara om man undrar nåt!

ELIAS 090326
  • malan81
    Hej och välkommen till denna tråd. Jag är inte lika aktiv i tråden som förut, men vi fick också veta på (rutin) ul att vi skulle få ett barn med spalt. Det de såg var att han skulle ha vänstersidig spalt och mycket riktigt. Ut kom en liten Sixten (fyller snart 2 år) med vänstersidig total spalt. Vi tyckte att det var otroligt skönt att få veta det i så god tid och vi hann förbereda oss väl innan han kom. Ingen av oss tyckte att det var särskilt jobbigt när Sixten kom utan det var mer- Ja, så ser det ut och nu går vi vidare härifrån. Det är även skönt att hinna förbereda de närmsta också (om man nu vill det) Vi tycker iaf att allt har gått jättebra och nu tänker vi nästan aldrig på att han föddes med spalt. Op har gått bra och han är som vilket barn som helst, den ända skillnaden är att han har ett ärr på läppen :) Lycka till och fråga gärna om du vill!

Maria
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15