ELJAC skrev 2010-03-16 20:09:16 följande:
Hej!Jag är ny här så jag vet inte riktigt hur man gör. Hoppas att ni kan läsa vad jag skriver. Har en dotter som är född med lkg (och är själv också född med det). Hon ska göra sin första läppoperation i Uppsala om en månad. Nu undrar jag hur ni som varit med om detta gjorde. Åkte ni båda två eller stannade en förälder hemma? Om ni åkte båda fick ni betala patienthotellet själva? Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med mina frågor.
Hej och Välkommen.
Vi tillhör oxå Uppsala och sonen har genomgått 2 operationer där än så lä
nge.Vi har åkt båda två då det är väldigt skönt att kunna stötta varanndra och lösa av om en vill vila ett tag.Vårat hemlandsting har skrivit i Liams journal när han föddes att dom står för ev hotellkostnader,så när vi kommer till Uppsala skriver dom ut ett slags intyg därifrån som man ger till hotellet och då fakturerar dom sjukhuset i våran hemstad..Kolla upp vad som gäller för er genom att ringa till erat sjukhus och be dom kolla vad som står i dotterns journal,eller ring till avd i uppsala och be dom kolla om dom ser något.Så gjorde jag,ringde till uppsala.Sen bokar man bara rum som vanligt..