The Maria skrev 2010-05-03 17:37:56 följande:
Jahaja. Koordinatorn på KS ringde mig idag. Ivans operationstid den 24:e maj är uppskjuten. Till i september. Operationen som ska (enligt KS själva) göras när barnet är 3-5 månader kommer att bli av när Ivan är 9 månader. Minst. Koordinatorn menade att ALLA läppoperationer skulle skjutas upp till efter sommaren men jag vet en som fått kallelse för läppoperationen och att det ska bli av om två veckor. Nu har jag två frågor. Någon annan som gjort läppoperationen så här sent? Hur har det gått för er i så fall? Är det fler än min kompis som fått tid för operation (för att sluta läppen) här innan sommaren?
Riktigt trist att få operationen inställd när det är så tätt inpå. Man laddar ju trots allt upp inför op ett bra tag innan.
Min Leo gjorde läppop när han var 7 månader på KS. Han skulle ha gjort den i Augusti, men blev av i December.
De har verkligen fullt upp på KS nu och det känns inte helt klockrent tycker jag. De har fått mer barn än vanligt och har inte hunnit med och jag har hört att det är för att det har kommit extremt många adoptivbarn med LKG de senaste 2 åren. Det känns som att det skulle behövas väldigt mycket mer resurser just nu.
Leo ska göra sin gomoperation på KS den 2 Juni och jag har hört att de prioriterar alla gom och käkop nu innan sommaren.