Inlägg från: Berit82 |Visa alla inlägg
  • Berit82

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Behöver lite åkpåsehjälp.

Jag är sugen på en Elodie åkpåse till min Bugaboo men jag har hört att en del är irriterade över att den glider, fast andra är nöjda med den. Vill verkligen inte att den glider, kommer också bli irriterad om den gör det! Men de är ju så förbannat snygga! Kan man inte fästa upp den över ryggen på sittdelen så den hålls fast?
    Hur funkar det med Buppas åkpåsar? De är också snygga!

Sen undrar jag hur Bugaboos egna åkpåsar passar i andra vagnar? Kommer köpa en syskonvagn och det blir nog en Emmaljunga, Teutonia eller liknande med svängbara framhjul där man kan ha sittdelen emot sig.

• Berit82
    Stargirl skrev 2010-03-13 09:53:11 följande:
    Bugaboos egna åkpåse är oslagbar i en Bugga. Den sitter som gjuten och flyttar sig ingen en enda mm. De funkar utmärkt i andra vagnar då de har universal hål för selen. Nu kan du dessutom fynda Bugaboo åkpåsar då butikerna tömmer sina lager för att göra plats för den "nya" åkpåsen. Kika hos Kidzshop eller hos Bonti, jag vet att de reade sina åkpåsar.  Ypperligt tillfälle att köpa en åkpåse alltså
    Mmm, sitter och suger på om jag ska köpa en rosa, men av någon anledning är den dyrare än de andra på Kidzshop. Bugaboos egna är superfina och det kommer förhoppningvis bli ett litet lager med tiden. {#lang_emotions_innocent}

Men de finns ju bara som enfärgade. Vill köpa mönstrade OCKSÅ!
  • Berit82
    Stargirl skrev 2010-03-13 10:10:43 följande:
    Finns ju med Paul Frank mönster Men enfärgade blir man minst trött på enligt erfaranhet. Hos Bonti på Norrtullsgatan är den rosa på rea, vet för jag var där i veckan och såg en. Vet ju inte om den finns kvar men ring och kolla är mitt råd.
    Ja, den gula Paul Frank är riktigt fin! Rosa åkpåsen är lika billig på Kidzshop som på Bonti, men de andra färgerna är ännu billigare, men det rör sig bara om en hundralapp så det är inte mycket. Men det får bli till lönen i så fall, har lite andra saker som jag ska köpa nu.

Kanske stämmer att man tröttnar fortare på mönster, men jag tycker det är läckert, och tröttnar man kan man ju alltid sälja på tradera! Oroar mig mer för passformen...
  • Berit82
    solouniko skrev 2010-03-13 16:12:48 följande:
    Jag tror det beror också lite på vilken påse man har från Elodie. De "glansiga" typ retro revolution och blossom bird glider nog mer än tex denim och folklore rose som är av ett annat material. Jag har använt folklore rose nu när det varit som kallast under vintern och satte fast den över ryggen på sittdelen. Har aldrig haft problem med att den glidit alls faktiskt, men den är ju "ohalkigare" (svenska lärare nästa ) än de andra så det kanske är därför. Så fort det blir varmare kommer jag dock byta till Buggans egna, den sitter ju som gjutet i vagnen och dessutom är jag kräkless på allt mönster nu
    Är sugen på en folklore rose, så fin! Gillar rockabilly dot också, men jag har köpt en sån filt så det känns lite dubbelt.

Visst är Bugaboos egen åkpåse överlägset bäst, men det borde väl inte innebära att alla andra är dåliga i jämförelse?
    Hade dock en Emmaljunga åkpåse innan när jag hade en City cross, och den var verkligen kass! Den satt bara fast med två långa gummiband som man trädde över ryggen vilket innebar att den gled ner hela tiden, riktigt irriterande!
  • Berit82

Har läst lite vad ni har skrivit om Traderabuggan och tycker också det låter helskumt!

Är det inte tillräckligt skumt för att man ska kunna anmäla annonsen? Har inte koll på hur sånt funkar. Tycker synd om den stackaren som troligtvis kommer förlora en massa tusenlappar. Visserligen får man väl kanske skylla sig själv lite om man inte drar öronen åt sig av en sån annons men ändå...

Och det är ju inte så kul för oss Tradera-älskande buggaägare om skummisar upptäcker att det är atraktivt att lägga ut falska Bugaboo-annonser.

• Berit82
    Ia 70 skrev 2010-03-15 15:56:18 följande:
    Om den "billiga Buggan på Tradera": Har pratat med butiken via mejl o det stämmer inte att de har sålt den som säljaren på Tradera påstår samt att det serienummer jag fick av säljaren är för kort o inte stämmer med Bugaboo. Hoppas att annonsen kan stoppas!!! Butiken har anmält anonsen till granskning i alla fall o jag gör detsamma eller hoppas på att ingen budar
    Mailade Tradera i morses och bad dem titta på den och har fått svar att de ska granska annonsen, men det är super att fler anmäler! Har ju själv inte varit i kontakt med säljaren.
  • Berit82
    yrväder skrev 2010-03-26 16:19:56 följande:
    Har du slaktat en orginalbas när du gjorde den? Snyggt och bra jobbat iaf, även om tyget kanske inte föll mig i smaken
    Undrar också precis samma sak!

Superfint och oj vilken personlig vagn det blir!
  • Berit82
    Fröken Småland skrev 2010-03-26 16:59:20 följande:
    Haha, nej den blev hysterisk vagnen men man tager vad man haver Tyget köpte jag en gång för flera år sedan och det var det enda som jag hade som var rejält styvt så det fick det bli. Ja, jag har slaktat en supergammal och blekt bas och så behöll jag den svarta fotdelen samt pinnarna i ryggen. Även botten plattan på varukorgen är original. Tror inte att jag kommer att använda den precis men det var kul att sy den Fast jag funderar på om det inte vore coolt med en sufflett i transparent plast? *funderar*
    Kanske inte heller tyget jag hade valt, men oj vad mycket andra fina tyger som hade passat superfint! Förstår inte hur du kan lägga ner projektet när du sett att det funkar...
  • Berit82
    Fröken Småland skrev 2010-03-26 17:11:49 följande:
    Det är inte målet som är målet utan resan dit
    Då är vi nog lite tvärt om. {#lang_emotions_laughing} Är inte så förtjust i att sy att jag sätter mig ner och gör det för sakens skull. Men däremot skulle jag absolut göra det för att få en läcker personlig vagn! Eller hellst beställa från någon som syr om det inte blir så mycket dyrare... Kanske ska tipsa Mamma på vift! {#lang_emotions_wink}

Fast just nu så har jag beställt en syskon-UJ från Pramworld så jag får hålla nere på tillbehören ett tag. Innebär att det troligtvis inte blir någon rosa åkpåse på rean heller...{#lang_emotions_frown}
  • Berit82

Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?

Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21