liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
Jag kör endel på grusväg och har ingen annan vagn och tycker det funkar bra. Då har jag haft en Emmaljunga Citycross innan + en trehjuling. Vilken håll jag än går åt är det ca 100 meter grusväg eller riktigt taskig skogsväg. På söndagar är det långpromenad i skogen på några timmar med mer eller mindre bra grusväg nästan hela tiden. Har kört både med stora och små hjulen fram.
Det är väl som med allt annat att det är en smakfråga hur mycket man bryr sig. Visst skumpar det en del men jag stör mig inte så mycket. Skulle inte välja en annan vagn i alla fall.
Och det där med att somna eller vakna. När tjejen var liten körde vi vagnen fram och tillbaks på grusvägen för att hon skulle somna. Hon gillade när det skumpade och kunde inte somna i syskonvagnen som det är mer tunggung i.
Men är det till största delen ganska dåliga grusvägar är det väl ingen vagn jag skulle rekommendera.