Inlägg från: Berit82 |Visa alla inlägg
  • Berit82

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Är galet irriterad på mig själv. Missade Kidzshops superrea på de gamla åkpåsarna eftersom jag hela tiden tänkte att jag köper en sen... Vet ni om det finns något mer ställe som har bra rea på de gamla åkpåsarna, antingen på nätet eller i Gbg-området? Jag är mest intresserad av en rosa.

Linnea 080520, Elsa 100529
  • Berit82
    bohusbebis skrev 2010-08-19 21:26:54 följande:
    Kanske barnbutiken.net?
    Tack så mycket för tipset men det har bara i orange och mörkblått och jag vill helst ha en rosa. Men jag kanske får tänka om... Fast jag vet inte om jag gillar den nya orangea färgen (antar att det ändå är den nya färgen), har inte sett den, och mörkblått känns inte så bra till en denimvagn.
  • Berit82
    Coca cola light skrev 2010-08-20 21:46:07 följande:

Vill tipsa er om en fantastisk filt som jag använder till min vagn. En amningsfilts som har många andra funktioner och speciellt till oss som har en bugaboo.  Jag har en som jag använder varje dag.  

www.byjezz.com/1coverme.htm

Tack för tipset!

En fråga angående färger? När kom den nya orangea färgen?
  • Berit82
    Berit82 skrev 2010-08-21 13:54:18 följande:
    Tack för tipset!

En fråga angående färger? När kom den nya orangea färgen?
    *puff* *puff*
  • Berit82
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:37:34 följande:
    Asså hur svårt e det att köra med Cam på vintern?
    Med de små hjulen måste det vara ganska bra plogat. Men jag vände på vagnen och körde med de stora hjulen fram där det inte var plogat. Då kan man ju bara vända tillbaks vagnen när man kommer till plogade vägar och slipper köra med fasta hjul då. Samtidigt sparar man 1000:- och slipper hålla på att byta hjulen.
  • Berit82
    Duefigli skrev 2010-09-09 20:51:27 följande:
    Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

Jag frågade på BVC på 3-månaderskollen och hon sa att det var ok då eftersom det är en ergonomisk sittdel.
  • Berit82
    Senap skrev 2010-09-09 16:19:37 följande:
    Vanthållare! *tipsar*
    Har du provat? Låter ju finfint!
  • Berit82
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    Min dotter har alltid legat över på längdkurvan. Nu är hon säkert 95 cm och drygt två år och sitter jättebra i vagnen, även under sufletten.
  • Berit82
    Bellbox skrev 2010-10-16 20:50:09 följande:
    Rekomenderar ni mig att byta till sittdelen för min 5-månaders kille eller vad har ni själva haft för erfarenheter av just detta undrar jag??
    Hej Pixter! Kul att se dig! Solig

Jag frågade BVC när mitt barn var 3 månader och hon sa att rent ergonomiskt är det inga problem. Så jag bytte en halm månad senare. Har åkpåsen i bara så blir det lite mer ombonat.
  • Berit82
    liie skrev 2010-11-09 16:52:16 följande:
    Finns det någon som har en bugga cam och som promenerar  mycket på grusväg? Och är det någon här som använder terränghjulen och tycker ni att de funkar bra? Vill ha en bugga men är lite osäker om den funkar att ha när man bor på landet med grus och asfaltvägar att gå på.
    Jag kör endel på grusväg och har ingen annan vagn och tycker det funkar bra. Då har jag haft en Emmaljunga Citycross innan + en trehjuling. Vilken håll jag än går åt är det ca 100 meter grusväg eller riktigt taskig skogsväg. På söndagar är det långpromenad i skogen på några timmar med mer eller mindre bra grusväg nästan hela tiden. Har kört både med stora och små hjulen fram.

Det är väl som med allt annat att det är en smakfråga hur mycket man bryr sig. Visst skumpar det en del men jag stör mig inte så mycket. Skulle inte välja en annan vagn i alla fall.

Och det där med att somna eller vakna. När tjejen var liten körde vi vagnen fram och tillbaks på grusvägen för att hon skulle somna. Hon gillade när det skumpade och kunde inte somna i syskonvagnen som det är mer tunggung i.

Men är det till största delen ganska dåliga grusvägar är det väl ingen vagn jag skulle rekommendera.
  • Berit82

Måste bara tillägga i denna disktutionen om buggans vara eller inte vara att jag är jätteglad nu när snön kommer att jag har min bugga. Vänder bara vagnen så jag har de stora hjulen fram så funkar den jättefint i 1 dm snö i all fall som det blev nu. Och även om man låser de små hjulen så är det lite rörliga så man kan köra i kurvor utan att behöva häva sig på vagnen,

• Berit82

Är det problem kan man ju alltid i värsta fall köpa ett nytt chassi med garanti. Tyvärr mäste man alltid räkna med att det kan vara problem med begagnade vagnar.

Själva köpte vi en begagnad teutonia syskonvagn som verkade fin och superbillig, men när barnen satt i märkte vi att det var problem med framhjulen. Kanske inte dyrare att köpa nya hjul än att ha köpt en annan begagnad vagn men det ska ju bli av också så nu står den i källaren och skräpar istället för att bli använd.

• Berit82

Hej hallå!

Har lite funderingar. Jag har en cameleon denim edition men nu funderar jag på att köpa en ny bas i någon rolig färg för att pigga upp vagnen lite. Nu funderar jag på vilken färg det får bli isf. Det får väl bli orange eller röd antar jag. Har ingen bugaboo-affär i stan så jag kan inte lätt se hur färgerna ser ut som bas och vilka toppfärger de passar ihop med.

Själv har jag topset i denim såklart och så fleece i gamla rosa, grönt, gult + en suflett i gamla orange. Och så har jag ett parasoll i nya rosa + åkpåse i gamla rosa & nya orange. Vilken bas passar bäst till de färger jag har? Eller vilken bas är läckrast? Man kan ju alltid köpa fler topset, och ett i canvas får det väl bli också! Glad

• Berit82

Och är bildtråden en sluten medlemsgrupp eller får alla vara med? Tycker det är roligt med de inspirerande bilderna!

• Berit82
    Berit82 skrev 2011-03-27 10:19:53 följande:
    Hej hallå!

Har lite funderingar. Jag har en cameleon denim edition men nu funderar jag på att köpa en ny bas i någon rolig färg för att pigga upp vagnen lite. Nu funderar jag på vilken färg det får bli isf. Det får väl bli orange eller röd antar jag. Har ingen bugaboo-affär i stan så jag kan inte lätt se hur färgerna ser ut som bas och vilka toppfärger de passar ihop med.

Själv har jag topset i denim såklart och så fleece i gamla rosa, grönt, gult + en suflett i gamla orange. Och så har jag ett parasoll i nya rosa + åkpåse i gamla rosa & nya orange. Vilken bas passar bäst till de färger jag har? Eller vilken bas är läckrast? Man kan ju alltid köpa fler topset, och ett i canvas får det väl bli också! Glad
    puffar lite
  • Berit82

Fröken småland: Har inte du bra koll på Bugaboos färger med alla fina tillbehör du har? *fjäskar lite* Glad

• Berit82
    Fröken Småland skrev 2011-03-27 17:46:57 följande:
    Jag är dålig på färger, gillar enfärgat allra bäst Drömmer

Bäst gillar jag denim, brunt och gamla blå basen.
    Jaha, då så... Själv gillar jag smällkarameller! Glad
    Den bilden du har i ditt galleri på en orange bas och rosa topp, är det de gamla eller nya färgerna?
  • Berit82
    modestyclara skrev 2011-03-27 19:26:32 följande:
    här är min i orange och rosa (nya rosa men inte nyaste)
    www.familjeliv.se/Hem/modestyclara/galleri.ph...#
    Ja just det, det har ju kommit ännu en rosa nu. Jag har topset i den gamla ljusare rosa färgen, tycker den är så fin. Fast den starka rosa är också väldigt läcker, är sugen på ett sånt topset också i canvas, eller ett i rött...

Mmm, tycker det ser så läckert ut med rosa och orange. Jag får väl ta med mina olika färger och sticka till en butik i gbg och pilla lite. Men som det känns nu blir det en orange bas, tror det passar bäst med mycket.
  • Berit82
    Fröken Småland skrev 2011-03-27 18:47:12 följande:
    Det är gamla rosa fleecen

Som ombyte är det kul med en galen vagn som den på bilden. Jag var inne i en barnvagnsbutik i Danmark förra sommaren och jag och sonen kollade på något så vagnen bara stod i gången. När han inte trodde att jag såg så var butiksinnehavaren framme och klämde och kände på tygerna
    Var det den gamla orange också?

Snacka om komplimang! Tycker den kombon är jättefin, liksom modestyclaras! Funderar på om gamla rosa och nya orange ser bra ut också.
  • Berit82

Fröken småland: ja, det var den bilden jag menade. Åh, det har bara funnits en orange bas, intressant!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21