Inlägg från: Ellisizza |Visa alla inlägg
  • Ellisizza

Bugaboo-tråd nr 21

Tänkte jag skulle fråga er bugabooexperter om en sak {#lang_emotions_smile}

Jag köpte ett parasoll till min bugga idag men blev väldigt missnöjd. Har en cam och fästet sitter ju inte åt runt chassit. Det sitter jättelöst och glider nästan ner hela vägen. Så fort jag ruckar lite på vagnen åker det ner.

Ska det verkligen vara så här? I så fall lämnar jag tillbaka skiten! Någon som har en blid som visar hur det ska sitta?

• Ellisizza
    Ellisizza skrev 2010-03-17 14:50:20 följande:
    Tänkte jag skulle fråga er bugabooexperter om en sak Jag köpte ett parasoll till min bugga idag men blev väldigt missnöjd. Har en cam och fästet sitter ju inte åt runt chassit. Det sitter jättelöst och glider nästan ner hela vägen. Så fort jag ruckar lite på vagnen åker det ner. Ska det verkligen vara så här? I så fall lämnar jag tillbaka skiten! Någon som har en blid som visar hur det ska sitta?
     Svarar mig själv {#lang_emotions_smile} Hade visst tagit fel klämma. Nu funkar det. Dock var parasollet skitigt när jag fick det men jag orkar inte gå tillbaka med det utan får försöka rengöra det istället..
  • Ellisizza

Skyller på tjejen i affären {#lang_emotions_cool} Den stora klämman tar du om du vill sätta parasollet här och den lilla om du vill sätta det där pekade hon. Jo, visst..

• Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-03-17 17:26:03 följande:
    hihihi....ja med rätt klämma sitter den perfekt! Älskar parasollerna....loooove! Gav bort mitt gamla rosa parasoll till en granne som köpt en Frog då de väntar barn om ett par månader.
    Ja, nu sitter det stenhårt {#lang_emotions_smile} Skönt att slippa hänge en filt över för att skymma solen.

Fast buggan ser nästan lite väl pimpad ut nu med parasollet och nya ju-ju-be väskan. Men man vänjer sig väl {#lang_emotions_tongue_out}
  • Ellisizza

Hm, funderade på prasollet som jag köpte nyss.. Kan man ha det för att skydda mot lite lätt duggregn också?

Regnskyddet är så meckigt och känns onödigt när det bara regnar lite. Hade velat ha en footsack till buggan.

• Ellisizza
    Ia 70 skrev 2010-03-19 10:13:50 följande:
    Jag skulle i så fall satsa på ett "vanligt regnskydd" typ Tulsas (har jag) det e mjukt o smidigt istället för plastskyddet (me hate)
    Då ska jag nog skaffa ett sånt! Jag gillar inte heller plastskyddet. Eller, jo det är ok om det regnar mycket men känns lite overkill om det bara duggar lite..
  • Ellisizza

Har en cam och börjar få ett nytt ha-begär.. En bee! {#lang_emotions_smile}

Men jag tycker att det är för mycket pengar att köpa nya bee och bara ha den som extravagn.

Vad tycker ni? Om man har en cam, är det någon mening att köpa en bee då? Är den så mycket enklare att stuva in i bilen osv att det är värt det? Ska jag köpa gamla modellen begagnad eller spara ihop till nya?

Min sambo tycker att jag är galen för vi har ju redan en vagn {#lang_emotions_undecided} Ni kanske kan hjälpa mig att motivera varför (inte?) jag ska köpa en bee.

• Ellisizza
    Kavat skrev 2010-03-24 15:50:31 följande:
    Har du bara en vagn?! Det är väl jätte smidigt att ha en vagn i bilen jämt när man är iväg och (minst) en hemma.
    Haha, jo vi har bara en vagn. Än så länge {#lang_emotions_laughing}

Kollar barnvagnar på blocket och nätet dagligen så det är ju inte omöjligt att det blir någon till inom en snar framtid.

Nya bee låter ju hur bra som helst! Undra bara varifrån man ska plocka pengarna {#lang_emotions_undecided}
  • Ellisizza

Finns det några affärer i Sthml som har kvar gamla bee? Skulle vilja prova både nya och gamla innan jag bestämmer mig.

Ska åka utomlands och tänkte att gamla bee kanske är bättre för man kan köpa den begagnad så då gör det inte så mycket om den skadas/blir stulen. Och så skyddar väl sufletten på den gamla bättre mot solen? Sonen är bara 8 månader då så han ska ju inte ha någon sol alls på sig.

• Ellisizza
    Ellisizza skrev 2010-04-10 08:18:30 följande:
    Finns det några affärer i Sthml som har kvar gamla bee? Skulle vilja prova både nya och gamla innan jag bestämmer mig. Ska åka utomlands och tänkte att gamla bee kanske är bättre för man kan köpa den begagnad så då gör det inte så mycket om den skadas/blir stulen. Och så skyddar väl sufletten på den gamla bättre mot solen? Sonen är bara 8 månader då så han ska ju inte ha någon sol alls på sig.
    Ingen som svarade på mina frågor {#lang_emotions_cry}

MEN det gör inget för vi åkte och kollade på nya bee råkade visst bestämma oss illa kvickt när vi hörde att det var den sista de hade hemma. Så nästa vecka flyttar den in {#lang_emotions_tomte} *Längtar*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21