Inlägg från: Ellisizza |Visa alla inlägg
  • Ellisizza

Bugaboo-tråd nr 21

Många verkar vara nöjda med sin bee så jag får hoppas att jag vänjer mig vid den och blir nöjd jag med.

Hoppas som sagt att fjädringen blir bättre när sonen växer och blir större. Ni andra verkar ju kunna köra på grus och sånt så det är väl bara använda den och hoppas att man vänjer sig.

• Ellisizza

Jag undrar hur man lyckas vika fram sitsen när man ska fälla ihop bee+ och har sitsen vänd mot sig? När jag ska ändra lutning på ryggstödet går det jättebra när jag bara trycker upp den vita "knappen" på baksidan. Men även om jag trycker upp "knappen" jättenoga får jag inte fram sitsen så att den blir parallell med handtaget så att jag kan fälla vagnen. Får bara sitsen att hamna rakt upp. Sen är det stopp!

HUR i hela friden gör man?? Någon som har något tips? Ibland lyckas jag men då trycker jag upp den vita grejen och lirkar hit och dit och så pang så åker det fram. Sen nästa gång går det inte! HJÄÄÄÄLP {#lang_emotions_smile}

• Ellisizza
    zasata skrev 2010-04-21 21:39:37 följande:
    har du dragit upp rygstödet? Fäll ner det i så fall. Sen fick jag släppa i det läget, och göra igen.
    Har testat lite olika. Ibland funkar det om jag fäller upp och ner ett par gånger och provar igen. Men jag vill ju att det ska funka varje gång. Lite pinsamt när man ska visa hur enkel vagnen är och sen står man där och fäller upp och ner ryggstödet för att till sist lyckas få fram det..
  • Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-04-22 08:10:52 följande:
    Du ska bara trycka upp den ngn mm. Inte hela vägen, bara liiiite grann och sedan känner du när det blir friläge och du kan föra fram sitsen.
    Åh, nu fattar jag! Funkar hur bra som helst {#lang_emotions_laughing} Tack!
  • Ellisizza
    straw2008 skrev 2010-04-29 15:38:08 följande:
    www.blocket.se/vi/27163832.htm Bra pris väl ? Ser ju helt ny ut!
    Skrev ett inlägg om den annonsen här i tåden igår

Låter lite skumt hela annonsen men men.. man vet ju aldrig. De kanske inte alls är nöjda med vagnen om de gått runt med sufletten sådär och bara sätter ett lågt pris för att bli av med den {#lang_emotions_tongue_out}

Skulle nog frågat efter kvitto om jag skulle köpa den..

Konstigt också att de skriver att de ska sälja sin älskade vagn. Om man älskar vagnen har man nog hunnit använda den mer än 10 gånger på några veckor..
  • Ellisizza
    Bellbox skrev 2010-04-30 09:04:01 följande:
    Någon?
    Du kan ladda ner instruktionsbok från bugaboo's hemsida. Där står hur man gör.

www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_TabbedPortlet_struts_action=%2Fext%2Ftabs%2Fview&tabs1=tabdownloads
  • Ellisizza
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster! Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd. Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi. Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Vi köpte en Acta graco och till den finns det också en adapter. Vi trodde inte att vi skulle behöva ha babyskyddet på chassit så vi snålade och skippade adaptern.

Detta har vi ångrat många gånger och vi var nästan på väg att köpa en adapter men då var det snart dax att byta till bilstol. Men om det blir fler barn ska en adapter inhandlas

Det blev så mycket krångel med att lyfta ur sovande son från babyskyddet till vagnen när man tex skulle handla så då önskar jag att man haft adaptern.
  • Ellisizza

Funderar på en dyna till vagnarna. Har en cameleon och en bee+. Vill att dynan ska göra vagnen lite mjukare och svalare att sitta/ligga i. Samma dyna bör passa båda vagnarna.

Har kollat på bugaboo's egen dyna men tycker att den är lite dyr. Ni som har köpt den, är den bra? Blir barnen inte lika svettiga på ryggen när man har den?

Eller bör man satsa på en hemmasydd dyna? Har sett att många brukar beställa från Ditten Datten och Mamma på Vift.

• Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-06-10 11:52:01 följande:
    Jag har haft en hemmasydd dyna. Den blev missfärgad av svetten och kläderna missfärgades från bomullstygets färg. Bugga dynan har vi inte testat så många gånger ännu men svetten absorberas helat klart av dynan. Den är gjord av funktionsmaterial till skillnad från hemmasydda som är gjorda av bomullstyg och stoppning.
    Tack för infon om missfärgning. Det hade jag inte tänkt på!

Kanske ska gräva i plånboken och köpa en bugga-dyna då. Mycket pengar men samtidigt har man ju lagt mycket på vagnarna redan så det försvinner i mängden Solig
  • Ellisizza

Ni som köpt bugaboo's sittdyna, har ni tvättat den innan ni börjat använda den? Tips på hur man tvättar utan att den blir knölig och ful?

• Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-06-15 16:32:47 följande:
    Nej, har inte tvättat den. Varför ska du tvätta den först?
    Brukar alltid tvätta sonens kläder innan han använder dem då det kan vara kemikalier och sånt i (han har eksem så han är extra känslig). Fick för mig att jag kanske borde vara noga och göra det med dynan med då man kommer ha kortärmat och shorts nu i sommar.
  • Ellisizza
    MissEllie skrev 2010-07-01 21:42:25 följande:
    Någon som har en tanke?
    Vi hade plastad frotté (sådan som andas) på madrassen som man får med vagnen och sedan ett lakan över. En liten kudde med örngott hade vi också. Och sen ett par olika filtar så man kunde variera beroende på hur varmt det var. En så kallad gallerfilt är väldigt bra tycker jag.

Sedan när det blev kallare hade vi åkpåsen i liggdelen.
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 19:51:40 följande:

Satt och funderade lite på Bee.. Ni som har den, hur upplevde ni att den var i vintras med all snö? Funderade på om man skulle våga sig på att ha den som enda vagn och det är beräknat att grynet ska titta ut mitt i vintern..
    Är det bättre att satsa på en Cameleon?

Skulle lätt satsa på en cameleon! I vintras när det var som värst hade jag knappt kommit en meter utan vinterhjulen..

Och sen är fjädringen i Bee inte alls anpassad för en nyfödd enligt mig. Stackarn skulle nog skumpa runt som en dåre om du kör på knaglig is och snö. Fjädringen i Bee är väldigt stum om man jämför med Cameleon.

Jag har både en Cameleon och en Bee+ och nu på sommaren är Bee+ underbar! Men jag skulle inte våga mig på att sälja min Cam och bara ha Bee'n under vintern..
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 21:12:09 följande:

Det står ju att man kan använda Bee från bebisen är nyfödd men det känns ju som att Cameleon är i en helt annan liga när det gäller just nyfödda.. Man vill ju att bebisen ska ha det bra i vagnen ju...

Hur är det för ett äldre barn att sova i Cameleon? Barnet sitter ju med benen böjda hela tiden..

Om det nu blir fler barn kan jag tänka mig att köra en nyfödd i Bee'n på bra underlag men är det dåligt underlag kan det nog inte vara så bekvämt för barnet.

Min son har inte alls haft problem att sova i sin Cameleon. Men för någon månad sedan ville han inte riktigt somna i vagnen förutom på sidan. Även det funkar i Cameleon men är nog lite bekvämare i Bee.

Nu på sommaren kör jag iprincip bara Bee men det lär ändras när vintern kommer.
  • Ellisizza
    Supersmurfen skrev 2010-07-04 22:23:37 följande:
    Hur gammal är din son nu då? Om jag ska köpa en bugaboo så vill jag ju gärna kunna ha den tills barnet inte vill åka vagn längre.. Känns dyrt att behöva båda ju =) Hum...
    Han är 10 månader. Hade lätt klarat mig med bara Cameleon men fick ha-begär efter en Bee då vi skulle ut och resa

Jag skulle också bara ha en vagn hela vagntiden ut men sen när man väl blivit bugaboo-frälst så blev det som det blev :-P
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21