Inlägg från: Ellisizza |Visa alla inlägg
  • Ellisizza

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland:

Gick inte att citera dig av någon anledning.. Blev en khaki. Velade mellan det och blå men jag har ett brunt parasoll så jag tänkte att det kanske blev snyggast. Man kan kanske piffa upp men en snygg dyna med något roligt mönster Inte för att jag kan sy men det måste ju gå att köpa någonstans.

Haha, ingen fara att ingen svarade. Menade bara att det inte gjorde nått för nu har jag ju köpt vagnen {#lang_emotions_laughing}

• Ellisizza

Imorgon kan vi hämta vår nya bee {#lang_emotions_smile}

Antingen får sambon hämta den på vägen hem eller så får jag ta sonen och åka och hämta den under dagen.

Ni som köpt nya, är den krånglig att montera? Om jag ska hämta den måste jag montera den där och köra hem den. Orkar inte släpa både sonen och lådan.

Hm, vilket dilemma {#lang_emotions_undecided} Vill ju ha min vagn så snart som möjligt!

• Ellisizza
    Kavat skrev 2010-04-11 19:21:53 följande:
    Montera?! Nää, den är väl bara att fälla upp eller, kanske sätta på hjul? Ingen aning, men inte kan jag tänka mig att den kommer i delar...
    Tänkte att den är väl bara sparka upp. Men sen kom jag på att man kanske var tvungen montera ihop massa delar. Sätta fast tyger, hjul, suflett, varukorg etc. Som på cameleon. Skulle bli tungt att fixa med det med sonen i bärselen.

Får väl hoppas på det bästa. De i butiken kan kanske hjälpa mig annars {#lang_emotions_smile}
  • Ellisizza
    signea skrev 2010-04-12 20:04:41 följande:
    Ni som har skötväskorna hängades på vagnen, vad har ni för väskor? Tycker Bugaboos egna är lite väl stor.
    Jag har en ju-ju-be modell BeTween. Precis lagom! Har väskkrokar (ju-ju-be BeConnected) och då sitter den perfekt.

Om du googlar på bugaboo och ju-ju-be så finns det massa bilder.
  • Ellisizza
    Kavat skrev 2010-04-16 21:32:56 följande:
    Alltså jag kan inte sluta drömma om Been sedan barnmässan... Fanns det en cocoon till den gamla? Ser den likadan ut? "Behöver" man den? Har ju egentligen några vagnar redan, hrm, men kom fram till att det är ju hur smidigt som helst med en Bee! Perfekt vagn att ha i bilen om man åker iväg - jag måste åka för att träffa folk här på "landet", så är iväg så gott som dagligen. En vagn som kan "delas" med lillebror när man bär i sjal osv.. Sen är jag kär. *vill ha*
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så.

Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem {#lang_emotions_tomte}

Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt.

Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn {#lang_emotions_undecided}
  • Ellisizza
    thj skrev 2010-04-16 23:51:06 följande:
    Bee plus med cocoon Tycker bee är så söt med cocoonen
    Åh, så söt Vill också ha en cocoon men har ju ingen bebis att ha i den så det får vänta till nästa barn.
  • Ellisizza

Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken {#lang_emotions_frown}

Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls {#lang_emotions_frown}

Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska?

Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon?

Jag som hade så höga förväntingar på bee plus {#lang_emotions_cry} Någon annan som är missnöjd med sin?

• Ellisizza
    Stargirl skrev 2010-04-19 17:11:47 följande:
    Om du hade höga förväntningar på fjädringen så förstår jag att du är besviken. Varken Bee eller ngn annan sulky har mjuk fjädring. Det har med konstruktionen att göra. Vi kör Bee ofta på ojämna underlag och har aldrig tyckt att det är okörbart. Men jag hade inga förväntningar på fjädringen heller då jag vet att det är en sulky.
    Nja, jag hade inte så höga förväntningar på fjädringen men jag trodde allt att den skulle vara lite bättre..

Det värsta tycker jag är att den skallrar och skramlar så förbaskat så fort det är lite ojämnt. Låter som att man går med en konservburk full med stenar och skakar. Nu skäms jag ju nästan när jag går med vagnen för att den låter så..

Fjädringen kanske blir bättre om man har ett lite tyngre barn i vagnen? Min son är väldigt liten och lätt och sitter vänd mot mig. Tycker inte fjädringen verkar dämpa något alls..
  • Ellisizza
    Fröken Småland skrev 2010-04-20 09:18:58 följande:
    Men det låter ju inte som en Bee med såna missljud? Kanske den är felmonterad?
    Funderar också på det men det är ju i princip inget att montera så då måste den ju ha något tillverkningsfel i så fall. Men den låter inget alls när man går på jämn mark utan bara när det är grusigt/ojämnt.

Testade att lyfta upp den här inne och skaka den men då låter det inte. Så det är inte någon skruv eller något som ligger lös i chassit.

Hm, måste nog testköra den lite mer och se om jag kan lista ut varför det låter.
  • Ellisizza
    Denim skrev 2010-04-20 09:58:31 följande:
    Precis så känner jag med. Jag trodde inte heller att det skulle vara en terrängvagn men samtidigt trodde jag att det skulle gå bra att köra på en jämn och fin grusväg. Är jättenöjd med att den tar så lite plats och att den är enkel att hantera men fjädringen borde faktiskt vara bättre även om det är en sulky.

Om din vagn skramlar och låter och allmänt beter sig som min så är det nog inget fel på vagnen utan den är väl bara så. Lite surt faktiskt. Ångrar att jag köpte den. Är så himla nöjd med min cameleon och om det inte var för att jag behöver en resevagn nu när vi ska bort så hade jag sålt min bee.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21