Inlägg från: LillaG |Visa alla inlägg
  • LillaG

Bugaboo-tråd nr 21

Hej! Har haft min {#lang_emotions_heart}-Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande...
    Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa?

Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset?
    Supertacksam för input!! {#lang_emotions_sunny}

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    imsa skrev 2010-04-25 22:07:47 följande:
    tack för svar.får kolla med flygbolaget om det där airshellet som du nämner. Kan tycka det känns lite mkt pengar att köpa en transportväska, men man kan ju köpa en och sedan sälja den igen... ;)fler erfarenheter från någon annan?
    Jag har fått två vagnar sönderslagna så att jag har fått byta chassi på en och fått handtagsdel utbytt på den andra. Tråkigt, så jag kommer använda transportväska från och med nu!!!
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Kavat skrev 2010-04-26 11:17:40 följande:
    Off white så klart! (Hej föresten! )
    Hello! {#lang_emotions_smile} 
    Det verkar bli off white alltså... Tänk, jag som ens övervägde Paul Frank... men jag är ju lite kär i apan... {#lang_emotions_cool}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Kavat skrev 2010-04-26 18:12:53 följande:
    Jaha, 1-1! Tack för input!  Någon mer?
    Vårt Maxi Cosi skydd har servat tre barn och vi har haft det till både Quinny och Cam. Har inget jag är missnöjd med iaf. Köpte ett regnskydd till det i höstas, vilket var bra att ha när det regnade. {#lang_emotions_smile}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    tilde72 skrev 2010-04-28 23:08:45 följande:
    Tack för svar Mollan!Vilken ålder är ditt barn? Jag har för mig att när det är småttingar ( tjejen nu tre månader) ska man undvika solskydd på barnen. Får kolla vidare på parasoller. Någon som vet om även parasoller sys upp?
    Jag har oxå en bebis... ganska stor, men ändå bebis {#lang_emotions_sunny}

Jag kollade upp vad Buggans grejer ger för solskydd och sommarsufflett, parasoll & silverkondomen ({#lang_emotions_laughing}) tar alla bort 65% av solens uv-strålning. Det uppfyller spf 50+ om man jämför med krämer/solskyddskläder mm. Eftersom vi åker till Rhodos i juni tänkte jag köra på alla tre varianter + en solskyddsdräkt. Och hålla honom i skuggan så mycket som möjligt...

En helt annan fråga... nån som har tips på någon bra webbutik i USA som säljer bugga-grejer i "löspack"? Jag är ute efter en off white sittdyna nämligen, men det verkar inte så vanligt att sälja lösa sittdynor i USA. Hela toppset finns det dock gott om.  
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    tilde72 skrev 2010-04-29 11:52:25 följande:
    Finns det alltså någon specialare när det gäller suffletten på sommaren?
    Den som kallas för sommarsuflett är det som har uv-skydd. Inte den vanliga fleece- eller canvas suffletten. De är väl inte helt oskyddande de heller, men jag har inte sett att de går ut med att de har skydd mot uv-strålar.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    straw2008 skrev 2010-04-29 22:55:15 följande:
    Jag vet! JAg ringde två gånger o numret går till någon som inte har någon annons inne... mejlade oxå och fick svar att man får med kvittot osv, men då jag frågade om jag fick komma fick jag inget mer svar...
    Eftersom jag har blivit blåst på Blocket en gång så hade jag verkligen dragit öronen åt mig och inte rekommenderat någon att handla om det står ett felaktigt telefonnummer i annonsen.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    straw2008 skrev 2010-04-30 10:39:02 följande:
    Ja klart jag förstår det, jag har även jag blivit lurad på blocket ett par gånger så nu köper jag inget osett eller betalar i förskott. Men de kanske inte har betalt så mkt för vagnen i usa o då kanske man är nöjd med att få det man betalt. Jag vet att garantin bara gäller första ägaren men hon sa att man får med kvitto o då är det ju lätt att kolla serienummer osv.
    Jag håller däremot med om att man inte behöver bli misstänksam eller inte köpa bara för att garantin inte gäller för nästa ägare eller priset är bra. Som sagt, är den köpt i USA kan man ju vara nöjd med att få tillbaka sina pengar.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    straw2008 skrev 2010-04-30 10:53:01 följande:
    Ja men om hon bara kunde svara mig då  ?
    Ja... fast om du inte får hämta den så hade jag blivit misstänksam och inte betalat i förväg iaf. Och att hon inte svarar bidrar inte heller till att jag blir mindre misstänksam {#lang_emotions_dreamer} - och så hade jag blivit frustrerad {#lang_emotions_laughing}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    straw2008 skrev 2010-04-30 11:09:04 följande:
    Vi bor ju nästan grannar så betalat i förskott skulle jag inte göra. Kan inte någon ringa o fråga om den finns jvar snälla?
    Men telefonnumret gick till någon annan väl?
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21