Inlägg från: LillaG |Visa alla inlägg
  • LillaG

Bugaboo-tråd nr 21

JuniMamma28 skrev 2010-05-04 20:51:12 följande:
    Hejsan Bugaboo fantaster!Mitt namn är Sarah och vi väntar barn i Juni månad. Just nu håller vi på att boa inför att bebben ska komma =) Vi har köpt en Bugaboo vagn såklart  och funderar nu på babyskydd.Våran fundering är (till en som har barn), använder man funktionen "babyskydd på chassit"? Det låter väldigt enkelt och smidigt, men samtidigt är det en funktion som man faktiskt använder? Utbudet är så mkt större om man väljer bland ALLA babyskydd och inte bara mellan MaxiCosi och BeSafe som fungerar till Buggans chassi.Tacksam svar, från en oerfaren mamma till någon mer erfaren =)
    Vi har gjort det till båda barnen. Det är oerhört smidigt tycker vi. Men jag tror det beror lite på ens bil- och shoppingvanor oxå. Vi handlar inte så ofta på ett ställe utan på ställen där man hoppar in och ur bilen flera gånger för att handla. Då är det toppen!! (ex. stora köpområden där varje butik har sin parkering)

Sen har jag en kompis som använde sin Quinny-liggdel typ en gång totalt - och bara bilstolen - på prommenader och så oxå.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    JuniMamma28 skrev 2010-05-04 21:15:33 följande:
    Förresten, vill bara stoltsera med min nya vagn. Vi fick hem den igår. Det är en limited edition av Bugaboo allblack är chassit och Offwhite är tygdelarna. Den är såå läcker!Inte många som förstår min lycka men jag gissar att ni Bugaboo fans kan förstå =)
    Snygg!!! {#lang_emotions_sunny}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    FridaLee skrev 2010-05-05 13:15:12 följande:
    Jag skulle köpt den vanliga så man kan ha den året om, tycker inte vi använt våran sommarsuffla så mycket som jag trodde. Men vissa använder säkert sina mer men vi har mest använt den utomlands och periodvis på sommaren.
    Blir det mycket svalare i vagnen med sommarsuflett? Rent solskyddsmässigt borde väl en vanlig canvassufflett skydda mer mot UV-ljus än sommarsuffletten eller? Den har ju inte jättebra solskydd.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    jean1 skrev 2010-05-06 21:28:40 följande:
    Är det någon som vet om man kan beställa klädslar till buggan löst, alltså inte ett helt top eller bas-set? Är ute efter endast topklädsel till sittdelen...
    jean1 skrev 2010-05-06 21:28:40 följande:
    Är det någon som vet om man kan beställa klädslar till buggan löst, alltså inte ett helt top eller bas-set? Är ute efter endast topklädsel till sittdelen...
    Kidzshop har det. Finns ibland på Tradera eller kanske på FL Köp&sälj
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-11 16:21:54 följande:
    Tror ni att bebisar som inte gillar liggdelen kanske gillar sittdelen istället? Han är bara 8 veckor och det känns alldeles för snart men jag måste ju kunna gå ut och gå utan att han skriker :( Är det jobbigt att byta, man kanske kan prova bara? 
    Jag tror inte att sittdelen är  lösningen för en pyttebebis som inte vill åka vagn. Jag tror han vill vara hos mamma allra helst. Tipsar om bärsjal i stället - vilket inte innebär att man alltid bär i sjal, men när det passar. Man kan vara både Bugga-frälst och bära i sjal - jag har testat! {#lang_emotions_sunny}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-11 21:03:46 följande:
    LillaG: Jag har en sjal och han stensomnar i den...jag kan absolut bära i sjal bara jag vet att han någon gång vill sitta i sin underbara vagn!! ;)Men det är som du säger, han är pyttebebis! Bara att han är så stor så man (jag) tror att han är mycket äldre än vad han är..... tack för tanken! Looovar du att han gillar sin vagn någongång ;)
    Jag loooovar att han gillar sin vagn nån gång *host, host* {#lang_emotions_wink}

Lucas var lika dan nämligen... och egentligen gillar han fortfarande inte att sitta i vagnen utan gallskriker när han hamnar där... i 5 sekunder tills han får uppmärksamheten på nåt annat och han insett att det inte är hela världen att vara där. Kan oxå trösta dig med att han sover suuupergott i den!
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Nån mer som har bebis som blir väldigt varm i vagnen? Jag funderar på hur det ska bli i sommar. Det märks att det är ett tätt tyg som inte släpper igenom luft (tänker på sittdelen), vilket oftast är bra... men kanske inte sommartid. Nån som har nån fundering kring detta? Visst finns det överdrag som är i frotté... har glömt vad de heter?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 08:53:04 följande:
    Koeka säljer frottéöverdrag till Bugaboo.
    Tack! {#lang_emotions_sunny}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    lego68 skrev 2010-05-12 22:40:43 följande:
    Hej! Har en bugaboo cameleon och undrar bara när ni bytte från liggdel till sittdelen, hur gamla var era bebisar då??
    Första barnet hade passerat 5 mån... andra ca 4,5 månad. Mest för att de inte trivdes med att ligga ner.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21