Inlägg från: LillaG |Visa alla inlägg
  • LillaG

Bugaboo-tråd nr 21

Ia 70 skrev 2010-05-18 21:40:24 följande:
    En fråga som kommer upp då o då men orkar inte leta Ni som köper begagnade delar i fint skick (utan skador eller solblekning) typ varukorg, sittdelsbas, ram, suflettspännen/bågar, hjul vad ger ni på ett ungefär? Halva nypriset eller mer eller mindre?
    Eftersom jag är ny på det här med bugga har jag spanat runt lite på begagnatmarknaden av acessoarer oxå. Jag blir verkligen förvånad över att priserna är så låga!! {#lang_emotions_ghost}
    Det mesta ligger på halva nypriset och lägre beroende på skick. Antar att bugga-marknaden har exploderat och säljare och köpare har kunnat enas om halva priset ungefär. Bugga känns inte alls så originellt längre.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Tror ni att jag ska tvätta denimklädseln innan jag lägger i en off white sittdyna? Den kanske färgar av sig på den om det blir svettigt och varmt. (Även om sittdynan ska motverka svett så kommer jag bli imponerad om Luk inte blir varm även med sittdyna.

Lathetsfråga: Kan man/hur tvätta varukorgen? Ville gärna ha samma "slitning" på denimdelarna.

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Kavat skrev 2010-05-20 15:48:39 följande:
    Plockar ur plastskivan. Vänder ut och in och in i ett örngott. Så tvättar jag i alla fall.
    Tack! {#lang_emotions_smile}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-05-21 07:23:55 följande:
    Har oxå en denim å tänkte tvätta delarna...Hur blev de tillslut? Rekomenderades du att tvätta delarna innan du skulle sätta på offwhite dynan? För eg skulle jag inte behöva tvätta delarna om det funkar utan att färga av sig, e inte så smutsiga ännu.Köper min offwhite dyna idaaaag Men offwhite parasollet e restat så det vet jag inte när jag får... Ja, ja inte dåligt å få dynan idag iaf
    Jag tvättade min denimklädsel igår på fintvätt 40 grader. Gick alldeles utmärkt och den har inte slitits alls. Eftersom min denimklädsel aldrig är tvättad ville jag göra det innan jag la i off white-dynan så det inte skulle råka färga av sig.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Joddan skrev 2010-05-21 09:27:16 följande:
    Jag ångrar att jag tvättade min klädsel . Varukorgen har blivit liten och plattan får inte plats och det blir fula veck på kanterna. PLUS att botten på varukorgen har blivit alleless bubblig och har liksom lossnat innuti. Sufletten har blivit helt sackig på den bakre väggen och sitter apdåligt!!!  Skulle jag hellre ha stått ut med att klädseln var lite fläckig...
    {#lang_emotions_ghost} Va? Låter som reklamation tycker jag. Nackdelen är att det kanske inte finns några nya denim-delar {#lang_emotions_cry}.

Jag tvättade oxå mina denimgrejer igår och har monterat på dem igen. Inga problem med något, förutom att jag lyckades dra sönder ett gummiband på sufletten, men det får jag skylla mig själv för och sy fast igen.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Fröken Småland skrev 2010-05-21 09:32:57 följande:
    Står det 40 grader på tvättrådet?
    Ja, det står 40 grader. Det var därför jag oxå körde i 40 för att få bort så mycket överskottsfärg som möjligt.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Jag har haft dynan i några dagar nu. Det är en meshsida och en canvas-sida (lapparna sitter på canvas-sidan). Jag har mesh upp och upplever att Luk blir mindre varm när han sitter i vagnen iaf. Det var ju det som var poängen.
    Det har dock oxå stört mig att lapparna blir fula om man har canvas-sidan upp.

Jag tyckte också att dynan såg lite miffig ut när jag la i den första gången, men efter att den har legat till sig så känns det ok och jag tänker inte på det.

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    LR75 skrev 2010-05-23 14:27:24 följande:
    hur har ni andra som har dynan resonerat kring tvättrådslapparna?jag vill verkligen klippa bort mina då dom sticker fram och det ser inte så kul ut tycker jag...klippa eller inte klippa??
    Jag kommer nog låta mina sitta kvar och hoppas på att de med användning stannar kvar på baksidan åt rätt håll.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    LR75 skrev 2010-05-23 16:47:23 följande:
    men om man vill ha den andra sidan upp då, då är det ju inte så snyggt med lapparna där...blir nog så att saxen åker fram ikväll!
    Nope - om jag ska ha andra sidan upp hade jag oxå klippt lapparna! Synd men sant!
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    LR75 skrev 2010-05-23 22:51:02 följande:
    på begäran...en bild till
    Är det en sommarsuflett i off white du har oxå? Det ser toppen ut!! Jag har inte fått min nya suflett än, men då har jag nåt att se fram emot {#lang_emotions_smile}
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Jag undrar över det där med kvittot... Om man köper en ny bugga så får man ett skrivet kvitto med sitt namn på eller? Det där med kvitto finns ju reglerat i lagar, är det så att om det finns ett kvitto med namn på köparen så gäller inte garantin ägare #2 om man säljer vidare?

Om du köper en tv på Siba t.ex, där de brukar ta ditt namn, så gäller inte garantin om jag säljer tvn efter ett halvår för nästa köpare?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    SödeSara skrev 2010-05-25 14:30:35 följande:
    Kort fråga bara! :) När bytte ni till sittdelen?
    4,5 resp. 5 månader. När jag märkte att sönerna inte verkade vara nöjda med att ligga och titta på himelen bara utan ville se lite annat oxå.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Mymemlan skrev 2010-05-25 15:52:02 följande:
    fröken småland, kan man inte beställa från Usa om man vill byta topset, alltså själva sufletten och tilll liggdelen och inte sittdelen men tyget man sätter där i.. (inte så haj på bugga än)
    Du kan absolut beställa från USA. Det är dock inte alla återförsäljare i Usa som skickar internationellt - du får kolla respektive återförsäljare. Likaså så finns det god risk att du får betala avgifter när det kommer till Sverige, tullen har blivit hårdare på att kolla inkommande post från utlandet. Du kan räkna ut på Tullverkets hemsida vad kostnaden blir. Gissningsvis går det ungefär jämt upp med köpa någon del här i Sverige i butik.
    Alternativt kan du ju försiktigt göra hål för selen själv om du köper här i Sverige. Det har jag gjort då jag köpt topset från Usa och satt på min svenska bugga.

Det är bara sittdelen som skiljer på Usa och Europa. Liggdel & suflett är lika.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Mymemlan skrev 2010-05-25 17:14:28 följande:
    lilla g, om du har beställt från Usa, hur gör man då om man vill köpa från därifrån, alltså jag försökte googla, men hur vet man vad skillnaden är, att det är "rätt"? Har du nå tips på nå återförsäljare? :)
    Jag har bara beställt och fått det skickat till makens hotell när han varit där {#lang_emotions_wink}. Det kan egentligen inte bli fel. Det som heter tailored fabric är motsvarande topset = liggdelslock, suflett & sittöverdrag. De kostar $99 överallt typ.
    Jag ska kolla om jag har nåt förslag på återförsäljare som skickar till Sverige.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Stargirl skrev 2010-05-28 21:32:01 följande:
    Alltså det gäller alla barnvagnar som jag förstår det.
    Jag blev lite nyfiken och sökte mer på det... Konsumentverket skriver: En garanti gäller mellan säljaren och den ursprungliga ägaren av varan, om det inte framgår något annat av villkoren för garantin. (Klickbar länk)

Nu förstår jag varför Siba vill ha mitt namn om jag köper något där. Samtidigt som jag också förstår varför Buggas onamnade kvitton anses eftertraktade.

Men garanti är ju frivilligt att ge från ursprungssäljaren. Däremot kan jag inte tänka att de kan komma ifrån Konsumentköpslagen även om varan har bytt händer?
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG

Jag har gjort misstaget att börja jobba och lämna barn & cam i makens förvar några dagar/vecka . När jag kom hem idag så upptäckte jag att ena sidan på handtaget gled!! Förvånad 
    Min bugga har några år på nacken så den har skruvfästen, inte clips - jag hade fattat som att skruvfästen inte skulle glida. Finns det nåt jag kan göra själv för att fixa med det?

Isac 0607 ♥ Lucas 0910
  • LillaG
    Mamma Bondesson skrev 2010-09-08 20:22:29 följande:
    Behöver lite tipps från er som haft Cammen i någon sässong redan. Min son är 3,5 månad nu och vi har precis bytt till sittdelen då han vantrivdes i liggdelen och ville komma upp och titta. Han stortrivs men nu är jag orolig för att det blir svårare att bädda varmt åt honom i vinter. Hur gjorde ni som hade så små i sittdelen under vinterhalvåret? Ska jag köra med ett rejält vinteroverall till honom eller är det lönt att investera i åkpåsen redan denna vinter fast han inte utnyttjar hela och fotdelen kommer att vara tom?

Tippa? Råd? Har ni bilder på hur ni gjorde med era små? Hur ser åkpåsen ut "påmonterad"? Tacksam för all hjälp jag kan få...
    Jag har ett oktoberbarn & hade åkpåse från början. När det blev kallare var det både overall & filtar i åkpåsen som gällde dessutom.
    Isac 0607 ♥ Lucas 0910
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21