Bugaboo-tråd nr 21

Det mesta ligger på halva nypriset och lägre beroende på skick. Antar att bugga-marknaden har exploderat och säljare och köpare har kunnat enas om halva priset ungefär. Bugga känns inte alls så originellt längre.

Tror ni att jag ska tvätta denimklädseln innan jag lägger i en off white sittdyna? Den kanske färgar av sig på den om det blir svettigt och varmt. (Även om sittdynan ska motverka svett så kommer jag bli imponerad om Luk inte blir varm även med sittdyna.
Lathetsfråga: Kan man/hur tvätta varukorgen? Ville gärna ha samma "slitning" på denimdelarna.
Va? Låter som reklamation tycker jag. Nackdelen är att det kanske inte finns några nya denim-delar
.Jag har haft dynan i några dagar nu. Det är en meshsida och en canvas-sida (lapparna sitter på canvas-sidan). Jag har mesh upp och upplever att Luk blir mindre varm när han sitter i vagnen iaf. Det var ju det som var poängen.
Det har dock oxå stört mig att lapparna blir fula om man har canvas-sidan upp.
Jag tyckte också att dynan såg lite miffig ut när jag la i den första gången, men efter att den har legat till sig så känns det ok och jag tänker inte på det.
Jag undrar över det där med kvittot... Om man köper en ny bugga så får man ett skrivet kvitto med sitt namn på eller? Det där med kvitto finns ju reglerat i lagar, är det så att om det finns ett kvitto med namn på köparen så gäller inte garantin ägare #2 om man säljer vidare?
Om du köper en tv på Siba t.ex, där de brukar ta ditt namn, så gäller inte garantin om jag säljer tvn efter ett halvår för nästa köpare?
. Det kan egentligen inte bli fel. Det som heter tailored fabric är motsvarande topset = liggdelslock, suflett & sittöverdrag. De kostar $99 överallt typ. Jag har gjort misstaget att börja jobba och lämna barn & cam i makens förvar några dagar/vecka . När jag kom hem idag så upptäckte jag att ena sidan på handtaget gled!!
Min bugga har några år på nacken så den har skruvfästen, inte clips - jag hade fattat som att skruvfästen inte skulle glida. Finns det nåt jag kan göra själv för att fixa med det?