Inlägg från: Mymemlan |Visa alla inlägg
  • Mymemlan

Bugaboo-tråd nr 21

Hallå!
    Jag funderar på att köpa mig en begagnad Bugga Cameleon och nu vill jag ha lite råd av er experter! Det är en brun bugga från hösten 2008, har hört nått om glidande chassi, vilka årsmodeler gäller det? Här är länken till den jag ska köpa om ni orkar kolla, http://www.blocket.se/vasterbotten/Bugaboo_Cameleon_26941965.htm?ca=1_9&w=2&last=1. Vad tror in? Blir det ett bra köp? Brister och sånt får ni gärna tala om, jag har ju blivit kär! :) Har en emmaljunga city cross annar men kmr behålla båda vagnarna :)

• Mymemlan

fröken smålan, är det nått man stör sig på, och först och främst är det nån fara för barnet? Kanske ska fråga om dom har märkt nå så borde dom ju få ett nytt på garantin innan jag köper den kanske.. Men hur funkar vagnen då det är snöigt och blåsigt? Bor i norrbotten med mkt snö och så, min emmaljunga har ju fotsack som skyddar mot blåst, buggan har det inte.

• Mymemlan

Nu har jag ringt angående buggan, och dom har haft den 1½ år och det har aldrig glidit för dom, och det är något jag kan kontrollera själv också för vi ska åka och titta på den. Deras son vägrar tydlign åka vagn nåmer, och den är i jättefint skick.

• Mymemlan

kajsan,
    det gamla chassit? Vilket chassi är det då? Det verkar vara en djungel det här.. ;p

modestyclara,
    okej tack för tipset! :)

• Mymemlan

Nu är jag med bugga! :) Köpte den begagnad, visade en annons i den här tråden för nån dag sen. Den är underbar! Kmr aldrig vilja köra min emmaljunga city cross igen! :) Dock funderar jag på hur man får på myggnätet jag också ,det blir ju glipor?

• Mymemlan
    imsel skrev 2010-05-13 11:21:46 följande:
    Tack för era svar Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen.Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan..Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul.Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra..Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?
    Min son är precis likadan och jag har just köpt en begagnad bugaboo cameleon. Han är 6 månader och 71,5 cm lång nu och benen är korta och ryggen lång. Det är typ 20 cm kvar ovanför huvudet och nedanför fötterna samma typ? Jag bor i Luleå, så här är det ju också mkt snö, men det finns ju vinterhjul. Men skulle vagnen mot förmodan inte fungera i vinter så köper vi en emmaljunga scoter :)
  • Mymemlan

Hörrni jag behöver lite hjälp med en fundering!
    När man fäller ihop buggan (har just köpt min beggade bugga, och har inte fällt ihop den så mkt) och då fäller man ju ner handtaget ner på golvet typ oc lyfter. Sen när man ska fälla ihop den igen så drar man upp handtaget och trycker med foten för att få den att bli som vanligt, ska det klicka elr nått för om man inte sätter på sitt/liggdel så är den ju lös, asså går att vicka ihop igen utan att behöva klicka in nått. Om ni förstår hur jag menar..

• Mymemlan
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-15 22:28:14 följande:
    Tack, har mailat
    Du kan ju kika på blocket efter den andra också om den inte finns =)
  • Mymemlan

Nu vill jag ha lite hjälp, jag har en brun bugga, och jag vill göra den mer sommrig, kanske nån annan färg bara. Men vad passar? Ska dessutom skaffa ett parasol, så vilken färg ska det vara då? Sommarsufletterna, är dom bara i fleece? Har bara sett fleece nämligen. Hjälp mig med förslag, jag har en son så inget rosa även om det är såå fint ;)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21