Bugaboo-tråd nr 21
fröken småland,
kan man inte beställa från Usa om man vill byta topset, alltså själva sufletten och tilll liggdelen och inte sittdelen men tyget man sätter där i.. (inte så haj på bugga än)
fröken småland,
kan man inte beställa från Usa om man vill byta topset, alltså själva sufletten och tilll liggdelen och inte sittdelen men tyget man sätter där i.. (inte så haj på bugga än)
lilla g,
om du har beställt från Usa, hur gör man då om man vill köpa från därifrån, alltså jag försökte googla, men hur vet man vad skillnaden är, att det är "rätt"? Har du nå tips på nå återförsäljare? :)
mican,
jag har en jujbe all. Dom är jättefina! :) Har typ "hållare" man knäpper fast väskan i också :)
Det finns för många färger att välja mellan, buhu jag kan inte välja. Jag har en helt brun bugga. Men nu ska jag köpa sittdyna, suflett och parasoll. Men jag kan inte bestämma mig om vad jag ska ha för färger. Please help me!!
fridus2,
inge rosa här inte, min sambo får nog spel då ;) Vi har nämligen en liten Melwin.. ;p
sand är ju fint, men offwhite är ju så snyggt. Men kanske det blir förstört och fläckigt?
Idag har jag inhandlat en röd solsuflett till min annars bruna vagn. Melwin diggade färgen! :)
sok,
det blir nog jättesnyggt med gul sommarsuflett med rosa sittdelstyg :) Och din gråa bas gör ju att allt passar :)
Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".
Hörrni, nu behöver jag era råd igen angående färgval! ;)
Jag ska köpa mig en bugaboo sittdyna till min cameleon, basen är brun och jag har en röd sommarsuflett på den nu. Dom hade sittdynan i gul och sand, så jag funderar på en dyna i sand. Det borde ju passa bra ihop tänkte jag. Då kan man väl nästan ha alla färger till om man vill köpa nån annan suflett sen?
Sen funderar jag om nån som har den kan säga hur bra den verkligen är. Den ska ju absorbera bort svetten som jag har förstått? Jag har en son på 7 månader som inte är så förtjust i att åka vagn nåmer, han blir så svettig och vill inte sitta fast. Sitta fast måste han, men om jag skaffar en sån där dyna slipper han svettas iaf. Funkar det som det står elr är det bara som vilken dyna som helst.
Sen ännu en till fundering! Jag har den amerikanska versionen av cameleon, dvs selen är annorlunda på ett ställe. Den sitter fast i basen, så medjebältet kmr fram bakom hans rygg. Är det nån skillnad på dynorna, passar den i min vagn? Jag har ju ettfårskinn i nu, men då har jag dragit selen ut från sidorna i vagnen iaf.. Råd !!
acta graco passar tror jag. :)
Idag ska jag prova terränghjulen till vagnen, ska ut på en skogsstig med min mamma och hennes vovve. Spännande att se hur det här ska gå, men tekninskt sett borde det funka ganska bra tkr jag ändå. Nån som testat?
nu har jag provat vagnen med terränghjulen första gången, och oj vad det gick trögt att styra vagnen tyckte jag.. Det är ju lättare att köra våran emmaljunga citycross då eftersom handtaget är som böjt då och det blir bättre fjädring... Lite besviken, men dock är det ju den enda saken jag är besviken över gällande vagnen ;)
Nu behöver jag lite hjälp här! Jag har en cameleon som jag haft 3-4 månader nu, köpte den beggad för 6000. Jag älskar vagnen, men min son som är 8 månader nu håller på skrika halsen av sig och vrider sig ilska och HATAR vagnen... Han vill inte sitta ergonimiskt och fastspänd. Han föredrar våran emmaljunga city cross som vi hade tänkt sälja.. Men nu kan vi inte gå ut om vi inte använder den. Jag är såå lessen över det, dock är min sambo glad för han hatar vagnen ;p
Så jag fundera på att sälja min cameleon och skaffa en bee som en mindre vagn eftersom vi måste behålla emmaljungan som är ganska stor. Men är det nått fotstöd för små ben att vila på i bee´n? Och vad är det för skillnad på den nya och gamla? Och hur kan man byta ut tyger i den mm? Berätta allt om båda modellerna, vad som skiljer dom åt och vilken som är bäst? Vill gärna ha en sulky ju, men vill ha en vänd mot mig, och då blir ju bee perfekt efrersom det är ju en bugaboo ;)
straw2008,
aha.. Men hur mkt kostar en gammal bee då? Och vingarna? Det vet jag faktiskt inte ens vad det är .. Snacka om påläst.. :p Vet bara lite om cameleon. :) Har du nån bild på din vagn före vingborttagandet och utan?
straw2008,
aha.. Det finns inte att köpa i butik nu iaf verkar det som.. Jag bor i norrland också, och det finns inte nån här heller. Vi har däremot en butik som säljer, men ja då kostar det. Jag vet inte alls hur jag ska göra då. tror att dom har kvar den gamla modellen på butiken här i stan, är den billigare då än den nya i butik elr är det samma? Om du vet :) Hur funkar det med skötväska på vagnen?
sjukhusmamman,
min son är också väldigt smal. Men lång. Men jag undrar hur blir det då dom sover? Det finns ju inget benstöd som jag sett? Benen lär ju hänga rakt ner när dom ligger?
sjukhusmamman,
vi har faktiskt provat allt du säger.. Men han blir lika tokig. Glad om han får komma upp i famnen. Suck. Arma unge ;p Jag tkr det ser tokigt obehagligt ut då dom bara hänger.. Men ja vi får se hur vi göra. Vi har ju en emmaljunga citycross också så. Men vill ha en liten och smidig vagn också. :)
joddan ,
okej :) det låter ju bra då! Hoppas nån nappar då med mina fin fina tillbehör ;P Det är så svårt att sätta pris på nått. La ut min ju ju be skötväska på tradera idag också, och då ska man ju sätta utropspris mm ;P
humilis,
oj det hade jag glömt bort helt! Ska nämna det då nån hör av sig :) Tack!