Inlägg från: sisterinlaw |Visa alla inlägg
  • sisterinlaw

Bugaboo-tråd nr 21

stinamaria skrev 2010-03-10 22:48:05 följande:
    Det är väl ett sätt att få sålt deras vagnar lättare kanske^^ Jag köper antagligen vagnen i morgon i alla fall. Sambon blir så glad om jag inte köper en ny haha. Så får vi hoppas att det går bra:) Är det något särskilt jag ska komma ihåg att kolla på?
    Ja, undersök vagnen mycket noga på plats! Kom ihåg att det kan vara svårt att reklamera ev. fel som du hittar när det gått några dagar eftersom varan antas säljas i befintligt skick.
    Om säljaren uppmanar dig till att undersöka vagnen, ökar din undersökningsplikt och dina möjligheter att reklamera senare minskar ännu mer.
    Om säljaren säger något positivt om vagnens skick- typ att inga fel finns på bromsarna- be om att få det nedtecknat i kontrakt så har du större chans att göra den saken gällande om bromsen skulle gå sönder redan en vecka efteråt.
  • sisterinlaw
    stinamaria skrev 2010-03-11 13:50:35 följande:
    Nu har jag köpt den:) Den ser väldigt fin ut tycker jag. Den är från 07 men inte alls sliten eller så. Kollade bromsarna och handtaget på plats samt letade efter rost. Har gått igenom den ännu lite mer här hemma nu och det ser bara bra ut. Behöver bara tvättas av lite nu efter att jag gått hem med den:P Bebisen kommer ju inte förrän i augusti så vi får se om jag blir nöjd då hehe. Men körde den hem och den kändes väldigt bra på den promenaden iaf.
    Vad bra! Ska bli kul att få hem vår vagn också även om vi inte heller ska använda den förrän i augusti.
    Angående det här med filt/kofta över suffletten trodde jag inte att det var en så big deal. Självklart blir det varmt om man hänger en fleecefilt över och det är 25 grader ut men typ en lättare bomullskofta, fungerar inte det? Såg att familjen Schulman gjorde så med sin Bugga förra sommaren iaf
  • sisterinlaw
    Candra skrev 2010-03-12 18:06:29 följande:
    Nej, men räcker väl att skriva nåt säljande? "Om du drömt om att sy egna sufletter, här har du din chans!" Inte att den är efter originalet, då får det bara responsen "tack för tipset, nu går jag och ritar av min".
    Men alla kanske inte kan mönsterkonsktruktion? Det är väl inte bara att rita av en ihopsydd sufflett, eller?
    Jag skulle lätt köpt mönstret på Tradera om jag hade känt mig sysugen, orkar inte hålla på att mäta och rita själv ens om man inte behöver dekonstruera sin egen sufflett först .
  • sisterinlaw
    MalinF skrev 2010-03-26 11:07:44 följande:
    Tack, det ska jag kolla! Tror att när man flyger business så får man ta med sig i princip hur mkt som helst.
    Viktmässigt, ja. Skattemässigt nej. Gränsen för hur mkt man får ta med sig in utan att skatta svensk moms (och tullavgift) är lika för alla. Men om han vill gå förbi tullen och ljuga är det upp till honom. Jag uppmanar er dock att inte diskutera den här typen av frågor i tråden då jag vet att vi på FL's systersajt, BT, tog bort sådana inlägg (jag var moderator) eftersom det strider mot lagen att försöka undkomma den här typen av avgifter.
  • sisterinlaw

Haha, jag kan inte heller se det fantastiska i de nya skötväskorna. Jag har hittills inte hittat en enda skötväska som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Lutar fortfarande åt att använda en Mulberry Alexa till vår Bugaboo Offwhite edition men ska screena väskmarknaden lite till. 

• sisterinlaw

Nu har vi fått vår Cameleon Offwhite Ltd Ed! Mycket nöjda är vi

Det enda negativa är att det offwhitea parasollet inte matchar i ton så det ska bytas mot ett svart. Kanske fick vi en felleverans och fick ett i sand istället för det är verkligen rätt stor skillnad. Har hursomhelst reklamerat eftersom den typen av nyansskillnader bör kommuniceras tydligt på hemsidan.
    Är faktiskt inte så imponerad av kidzshop hittills och om de försöker friskriva sig från detta lär jag få ännu mindre respekt för dem.
  • sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-05-04 06:43:13 följande:
    Du har 14 dagars bytesrätt enligt internetköpeslagen. Oavsett varför du vill reklamera.
    Jag är jurist så jag är väl medveten om vilka regler som gäller. Om jag utnyttjar min bytesrätt får jag stå för frakten. Om jag reklamerar så är det de som skall betala. Och i det här fallet så bör de verkligen stå för frakten alltså eftersom varans nyans väsentligen skiljer sig från vad man kan förvänta sig med tanke på att ingen information getts om att vagnens nyans skall vara annorlunda.
  • sisterinlaw
    LR75 skrev 2010-05-03 20:29:47 följande:
    kan du fota och lägga bild på nyansskillnaderna i bildtråden?
    Ja, jag får jobba på det senare idag- dock inte säkert att det framgår lika tydligt på foto som i verkligheten (vi har iofs en bra kamera så det borde synas). Men kan hinta om att vagnens färg slår avsevärt mkt mer mot gult.
  • sisterinlaw

Och hon som svarade mig på Kidzhsop hade dessutom noterat nyansskillnaden men ändå valt att skeppa beställningen utan kommentar eller reflektera över det på hemsidan. Mycket dåligt tycker jag.

• sisterinlaw
    MiniM3 skrev 2010-05-04 11:16:51 följande:
    slår den mot gult?
    Vagnen, ja. Fast inte så att det stör. Det är en varmare nyans av offwhite bara.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21