Inlägg från: sisterinlaw |Visa alla inlägg
  • sisterinlaw

Bugaboo-tråd nr 21

sisterinlaw skrev 2010-06-05 15:24:27 följande:
    Det är fortfarande varumärkesintrång (man får inte snylta på VM genom att skriva 'typ') så vi får väl se hur länge de är kvar då...
    Eller, ja, det kanske går på marknadsföringslagen snarare men ändå.
  • sisterinlaw

Någon här som rest med Bugaboo Cameleon på Ryan Air-flight? Vi ska flyga när bebisen är kring två månader så det optimala är troligtvis att flyga med Cameleon-liggdelsvariant men det står att man bara får ta med stroller... Jag tänker dock att det snarast torde vara för att undvika monsterliggvagnar för Cameleon blir ju ändå väldigt liten ihopfälld.

Funderar på att köpa en Prampack att packa den i och då lär det väl knappast bli några problem.

Någon med erfarenheter? 

• sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-15 19:08:28 följande:
    Vi har flygit med våran Cameleon på Ryan Air, vi packade den i buggans transportväska och checkade in den.
    Aha, checkade ni in den som bagage då eller gratis som vagn? Det är lite den skillnaden jag är ute efter nämligen med tanke på att vi flyger med handbagage (förutom ev. vagn då som ev. får medtas/checkas in gratis).
  • sisterinlaw
    YokohamaNr2 skrev 2010-06-16 11:45:45 följande:
    Jag svarar istället
    Har flygit många gånger med Ryan Air med vår Cameleon. Vi har också checkat in vagnen som bagage men INTE betalat för incheckat bagage. Det står ju att du får ta med dig en vagn gratis och de specifierar inte vilka vagnar de menar. Den ända gången det har varit lite problem var i Belfast men det var bara för att det var en otroligt sur gubbe vid incheckningen (ej Ryan Air anställd) Vi har som du också bara flygit med handbagage så det ska gå och säger de någonting är det bara att referera tillbaka till deras regler de specifierar alltså INTE att vagnen måste vara en sulky!
    Tack för svar! Det låter lovande . Som den jurist jag är läste jag dock supernoga och noterade frasen 'En fullt hopfällbar sittvagn per barn får dock medtas utan extra kostnad' i deras villkor. Kanske en ny skrivelse- och hur mkt jag än vill tolka det till min fördel så är ju inte Bugaboo Cameleon med liggdelsinsatsen någon sittvagn. Dock tänkte jag att de kanske inte säger ngt om den är förpackad redan eftersom den inte kan misstänkas vara så mkt annat än en sittvagn baserat på storleken enbart.

Angående skötväskor: Jag kan verkligen inte hitta ngn jag gillar så jag har sytt en helsvart tygpåse med fack för blöjor och våtservetter samt lagt i ett portabelt skötunderlägg från IKEA. Ska åtminstone fungera första tiden när ombyten och dylikt inte tar så stor plats. 
  • sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-21 14:32:17 följande:
    Buggans transportväska är bra på det sättet att den i princi bara täcker själva vagnen och inte mycket mer.
    Och PramPack verkar vara ännu bättre eftersom den kan rulla ihop om jag förstått saken rätt. Ska ta och slå till på en sådan snart tror jag.
  • sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-21 17:31:54 följande:
    Man kan vika ihop Buggans oxå.
    Aha! Då ska jag kolla på den en extra gång.
  • sisterinlaw

Hej, nu är jag här med mina transportväskfrågor igen...

Ni som har transportväskan till Bugaboo- tycker ni att den är lätt att fälla ihop? Vi vill ju smidigt kunna fälla ihop den när vi är framme på resmålet och har packat upp vagnen (alltså på flygplatsen redan).

Ungefär hur stor blir transportväskan som ihopfälld?

Sedan undrar jag om det bara finns en modell av transportväskan ute nu, som jag har förstått det fanns det en utan hjul förut men den verkar ej finnas kvar. Personligen vill jag bara försäkra mig om att jag får en väska som går att fällas ihop till en mindre väska oavsett var jag beställer (från seriösa säljare då, e.g. pramworld.co.uk och kidzshop).

Anledningen till att jag blir fundersam är att så få visar bild på väskan i ihopfällt tillstånd och ingen verkar skriva om hur den fälls ihop eller vilka mått den får då (hittade ej ens info på bugaboos hemisda när jag tittade nyss).

Extremt tacksam för svar!

• sisterinlaw

Hm, tack för era svar! Jag fick höra tidigare i tråden att den, precis som PramPack, går att vika ihop till en mindre väska och det finns ju ett par bilder på internet när den är ihopvikt men då kanske det är som jag anar att det inte är så lätt att klaffa ihop den.

Då ska vi nog köpa en PramPack ändå kanske... Fler erfarenheter?

• sisterinlaw
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-06 19:02:48 följande:
    Duntoffla skrev 2010-07-06 18:16:16 följande:
    Lakan set

Jag får ge mig ut på jakt på Babyland, Barnens hus eller liknande tror jag
    Ikea hade när jag väntade Noa i enfärgat som passar i vagga!
    Vagg modeller e mindre än spjälsäng och passar jätte bra i vagnen!
    Tyvärr verkar de inte ha bäddset till vagga längre. Inte när jag letade i våras åtminstone. Jag tror att det är enklast att sy ett snyggt själv för påslakanmarknaden är verkligen inte åt det stilrena hållet.
    BF 100804
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-08 16:42:40 följande:
    Ställer denna fråga även här för att förhoppningsvis få svar (har en Bee+):
    En transport-väsk-fråga. Finns det en nyare och en äldre variant på transportväska?? Tycker mig ha sett det i annonser... Nån som har den äldre, isåfall, och kan berätta om den är bra. Var inne i butik idag och klämde på den nya och den är ju verkligen rejäl. Motiverar det isåfall att betala nästan tusen kronor mer för den? Än en begagnad som verkar vara av äldre typ... Vi kommer flyga och ha vagn/väska på flaket på gubbens pickup.
    Vi funderar på att köpa en PramPack istället. Den verkar vara enklare att fälla ihop än Bugaboo's variant och det är enligt mig en stor fördel på flygplatsen om man vill packa upp vagnen direkt och sedan inte har så mkt övrig packning (som annars kunde stoppats ned i Bugaboo-skalet).

Såg du något i affären som tydde på att även Bugaboos variant skulle vara lätt att fälla ihop?
    BF 100804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21