Inlägg från: sisterinlaw |Visa alla inlägg
  • sisterinlaw

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-07-08 22:01:22 följande:
    Har kollat in PramPacken på nätet å så ful är den inte ändå. Å den blir ju himla käck hoprullad... Bee-väskan blev större! Synd att den är så dyr...
    Nej, visst är den inte lika snygg som Bugaboos men så mkt mer praktisk om den är smidigare att vika ihop. Här finns den lite billigare fram till slutet av augusti (har jag för mig att det var): www.babyland.se/skyddsvaska-prampack-barnvagnar_x_13PP1.aspx
    BF 100804
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-09 14:44:19 följande:
    Håller med. Var ju lite mer tilltalande pris förstås. Å såå ful är den inte, det praktiska vinner. Men jag köpte just Bee-väskan för halva priset, så det fällde avgörandet. Fast med PramPacken hade man ju kunnat göra sig av med div andra reseväskor som tar lite plats i garderoben...
    Ja, såg det sedan att du gjort ett fynd- skulle nog också köpt för det priset! Hur stor blir Bugaboo-väskan ungefär när man packar ihop den? (För visst är det en Bugaboo-väska som passar även till Cam och inte bara till Bee)?

Mm, vi har egentligen ingen plats alls för någon extra resväska i vår lilla lägenhet så där kan nog Prampacken också ha fördel i den mån den blir mkt mindre. 
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Fröken Småland skrev 2010-07-10 12:10:52 följande:
    Min väska är en äldre Cameleonväska och trots den trasiga dragkedjan så håller jag hårt i den då den passar till alla modeller
    Aha! Så då fungerar det inte att vika ihop den nya helt enkelt? Tycker att den ser hård ut nämligen. Äh, då köper vi nog PramPack trots allt, vet inte om jag orkar hänga på Blocket för att hitta en gammal version. Tack!
    BF 100804
  • sisterinlaw
    bohusbebis skrev 2010-07-10 13:36:15 följande:
    Jag pm:ar dig om några tips...
    Toppen, tack igen!
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 13:55:38 följande:
    Vad har ni valt för färg på vagnarna ni beställt / har köpt / har hemma?
    Vit (offwhite) med svarta detaljer och svart chassi (som profilbilden). Mkt nöjd, ser fram emot att få köra den .
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Supersmurfen skrev 2010-07-12 16:24:16 följande:
    Det vita är ju riktigt läckert, vet du något om hur det står emot smuts och sånt?
    Mm, det tycker jag med. Nä- det vet jag inte men jag är inte den som går i terräng direkt . Har ju inte heller börjat köra den än. Men jag har fått höra här att den sandfärgade basen har klarat sig bra, t o m bättre än den mörkgrå när det kommer till att dra till sig smuts.

Varukorgen är hursomhelst svart och den är väl den som är mest exponerad för smutsen. 
    BF 100804
  • sisterinlaw
    lilyanna skrev 2010-08-01 18:22:43 följande:
    Alltså, om man har köpt en bugaboo ny år 2008 och chassit glider, borde man inte ha rätt till att få ett nytt chassi då eller?
    Om det är ett ursprungligt fel (du har bevisbördan för att du inte handhavt vagnen fel) har du rätt att få det reparerat i första hand och annars utbytt i upp till 3 år efter köpet enligt konsumentköplagen. Bugaboo har väl ngn garanti också som säkerligen är lättare att gå på och den gäller väl i två år eller så? (Orkar inte gå och leta reda på min för att se efter ).
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Gosemysan skrev 2010-08-02 19:39:17 följande:

Vart har man sina grejer då? Läste nånstans att det inte rekommenderas från leverantör att hänga väskor/påsar på handtaget. Men det är ju lite dubbelt då de säljer skötväskor som hängs på handtaget??!

Nja, det är väl axelremsväskor? Så man hänger dem väl tvärsöver bröstet bara. Jag ska inte ha ngn vanlig skötväska så för min del är det inget problem. Om man har en ny, ren väska kan man ju lägga den i fotändan på vagnen också (om man inte lastar den med hundra saker såklart men vi har tänkt att vi bara ska ha en tygpåse med det nödvändigaste i början ändå).
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Gosemysan skrev 2010-08-02 19:39:17 följande:

Vart har man sina grejer då? Läste nånstans att det inte rekommenderas från leverantör att hänga väskor/påsar på handtaget. Men det är ju lite dubbelt då de säljer skötväskor som hängs på handtaget??!

Nja, det är väl axelremsväskor? Så man hänger dem väl tvärsöver bröstet bara. Jag ska inte ha ngn vanlig skötväska så för min del är det inget problem. Om man har en ny, ren väska kan man ju lägga den i fotändan på vagnen också (om man inte lastar den med hundra saker såklart men vi har tänkt att vi bara ska ha en tygpåse med det nödvändigaste i början ändå).
    BF 100804
  • sisterinlaw
    tilde72 skrev 2010-08-10 11:08:03 följande:
    Snabb fråga från mig!
    Vi ska snart ut o resa med våran 6 månaders och undrar nu hur ni gör med vagnen vid flygresan?
    Jag ser att det finns en smart väska Prampack och även så har Bugaboo sin egen reseväska.
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina
    Prampack köpte vi till slut efter vägande fram och tillbaka. Den rullas ihop superlätt och har hjul. Mkt smidigt, man fick ned liggdelen lätt. Visst blir det ett rätt stort paket men det antar jag att det blir med buggans väska också, man spänner nämligen ihop väskan tätt kring vagnen så det är ju den som avgör storleken. 
    BF 100804
  • sisterinlaw
    sisterinlaw skrev 2010-08-10 13:28:18 följande:
    Prampack köpte vi till slut efter vägande fram och tillbaka. Den rullas ihop superlätt och har hjul. Mkt smidigt, man fick ned liggdelen lätt. Visst blir det ett rätt stort paket men det antar jag att det blir med buggans väska också, man spänner nämligen ihop väskan tätt kring vagnen så det är ju den som avgör storleken. 
    Såg just detta inlägg: http://blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2010/08/10/smart-grej/ som av en vältajmad tillfällighet.
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Läängtar skrev 2010-08-10 13:42:22 följande:
    Jag har hyrt från airshell, verkar jättesmidigt... då jag inte hade lust att ge 1600:- för Bugaboos väska.
    Kostar 149:- för en vecka. Men jag har inte flygit ännu utan gör det nästa vecka :) Vi kommer ha med våran bee +, camen är jag för rädd om så den får stanna hemma.

www.airshells.com/default.asp
    Det var ngn tidigare i tråden som skrev att airshells var väldigt stora och otympliga att släpa runt på men ngn annan verkade nöjd. Kanske är OK om man ska åka på charter eller liknande och blir transporterad fram dit man ska och sedan ska vara på samma plats, dock. (Har ingen koll på storleken själv).
    BF 100804
  • sisterinlaw
    MiniM3 skrev 2010-08-23 16:25:57 följande:
    Ja men då ska man verkligen kunna bevisa att detta är ett fel från början!
    Jag tror definitivt inte detta problemet varit från början och det är pga slitage.. 
    Med tanke på hur vanligt felet är skulle jag snarare säga att det är större sannolikhet att det är ett ursprungsfel. Om jag var konsumenten i det här fallet skulle jag leta reda på alla hundratals trådar där det diskuteras, det lär finnas trådar i forum på engelska också om det behövs. Det är ett känt fel och såvitt jag vet krävs inte alltid att man handhavt vagnen felaktigt för att det ska uppstå.
    Lilla B 100813
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21