Inlägg från: fröken ida |Visa alla inlägg
  • fröken ida

Bugaboo-tråd nr 21

slin skrev 2010-12-21 03:35:10 följande:
    Och föresten kom på att att ni som har blivit lurade viktigt att ni går samman för polisen kan bara begära ut vems ipadress det är om straffet för det mistänkta brottet översitger 2 års fängelse. I allafall var det så för mig så de kunde inte få de uppgifterna men det var ett tag sedan vet inte om de har ändrat det.
    Du har tyvärr rätt. Det är det hela den där IPRED och FRA-debatten handlar. Om internetleverantörerna ska vara tvugna att lämna ut ip-nummer eller ej.

Är det någon här som vet om det funkar med en cam-åkpåse i en frog eller om man bör beställa en frog-åkpåse. Jag antar att det skiljer en del på storleken
  • fröken ida
    withhope skrev 2011-01-04 18:15:56 följande:
    Ja, Fröken Småland, hade jag vetat att det varit en kopia jag köpt hade det varit helt ok för jag har faktiskt tyckt om färgen och kvaliteen, och man får väl räkna med att bli lurad när man köper från privatpersoner på nätet. Det som kändes hemskast var att jag hade lurat någon annan ( fast jag sålt i god tro), och det är inte okej!! Som tur va såg jag inlägget, började googla på färgen o mailade sen Bugaboo..
    Usch vad trist att bli lurade. Hade du ute samma vagn ute på Tradera för ett tag sen? För jag såg ett likadant "guldigt" topset där. Har du pratat med säljaren?
  • fröken ida
    Joddan skrev 2011-01-07 22:01:52 följande:
    Har cravings efter en Frog! Har inte haft Frog och det vore riktigt nice med en orange groda till prinsessan  i vår .

MEN på blocket kostar de mellan 3-4000:- för en 5 år gammal vagn liksom. När de från USA kostar samma pris. NY!

Vad kan införelsemomsen kosta tro? För en vagn på 4000:-. Är det 20%?

Kan ingen snäll ÅF beställa in en Frog till mig??? *sneglar lite snällt på några av er* Drömmer 
    Jag upptäckte samma sak när jag letade efter en Frog före jul. Mannen har dessutom massa släkt i USA så då känndes det ännu mer ovärt. Tyvärr har de tagit med sig så många vagnar hit till mig redan så jag vågade inte riktigt fråga igen. Fattar inte vem som betalar så mycket för en 5 år gammal solblekt vagn? Jag blev helt proocerad när jag kollade på Blocket. Till sist fick jag tag i en för 2300:-. Det var helt ok
  • fröken ida
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-12 19:04:20 följande:
    ah se där, men med tanke på att vi inte ens vet vad det är för vagn. för de skulle ju lika gärna kunna vara en gammal frog som står och skräpar på hennes vind med tanke på färgen på både vagn och åkpåse så... känns de mest logiskt. och då känns ju 2000 helt rimligt
    Min första tanke var också att det är en marinblå frog och då är ju 2000:-, precis som du säger, helt rimligt.
  • fröken ida
    cage1981 skrev 2011-01-16 11:02:14 följande:
    TACK för era inlägg! =)

Vi hade först tänkt köpa vagnen i USA när vi ska dit om några månader men att garantin inte är global gjorde att vi backade.

Fröken Småland - Som jag har fattat det så är det ju inte Fruugo som är återförsäljare utan de förmedlar det billigaste priset på olika varor. Den återförsäljare som vagnen kommer ifrån (Babyhuys Webshop, Nederländerna) finns iaf med på Bugaboos officiella hemsida och då borde det väl kännas mer safe? eller? Eller räknas Fruugo som leverantör ändå??
    Jag köpte en Bugaboo i USA och när vagnen krånglade var det inga problem att få hjälpa av Bugaboo, även fast jag förklarade varför jag inte kunde få hjälpa av återförsäljaren
  • fröken ida
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-17 23:45:21 följande:
    kolla efter ett chassi eller en frog med riktig solblekt klädsel och gärna trasig ram som du kan köpa skit billigt! så länge chassit e helt kan man ju skita i resten  och kolla sen efter resten
    Det finns en riktigt billig frog med solblekt klädsel på Tradera. Utropspriset var bara några hundralappar
  • fröken ida
    Tant Pruselius skrev 2011-01-20 07:06:30 följande:
    Det må vara billigt för en ny bugga m garantier men faktum är att för mig är 7600kr mkt pengar, det var bara det jag syftade på... Jag är en beg köpare så vad kan man vänta sig ?! jag skulle få sådan fruktansvärd ångest vid första chassirepan eller liknande på en sproilans Ny vagn så det passar mig inte alls - köpte ny bee (till beg pris ) och det var det jobbigaste jag vart med om... Aldrig mer!!! Nu vill jag ju/ska ha CAM med gamlachassit så mina beg priser ligger ju inte så nära 7600.
    Jag håller med. Sen tycker jag att andrahandsmarknaden för enbart sittvagnar ser sämre ut, men där kanske jag har fel?

Men det är bra att det finns för de som enbart vill köpa sittvagn
  • fröken ida

Den här frågan är det säkert ingen som kan svara på, men jag provar ändå? Jag har tänkt beställa lite sufletter från USA. Min sambo har en mormor där som ska hem i sommar, men jag hittar inga webshopar som säljer enskilda sufletter utan bara hela topset. Finns det nån här som köpt sufletter från USA?

• fröken ida
    Honey1982 skrev 2011-02-14 08:13:32 följande:
    Sommarsufletterna - är de bra eller ska man satsa på en ljusare "vanlig" variant? Har svart toppset nu och är rädd för att det bleks i soligare och varmare väder. 
    Är lite sugen på en sommarsuflett i off-white (vill egentligen ha en rosa, men då går inte sambon utanför dörren med vagnen säger han).
    Jag sitter och klurar på samma sak. Jag vill antingen ha en off-white sommarsuflett eller en vanlig suflett till min marinblåa frog. Bebisen kommer i juni och då kan det vara varmt samtidigt som man kan använda en vanlig längre. Å andra sidan vill man kanske inte ha en vit höst och vinter. Sommarsufletterna är dessutom billigare. Ja jag vet faktiskt inte...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21