Inlägg från: fröken ida |Visa alla inlägg
  • fröken ida

Bugaboo-tråd nr 21

Nu har jag rejäl ångest. Jag måste beställa mina sommarsufletter från USA i helgen om min sambos mormor ska hinna få med dem till Sverige. Vilka färger blir snyggast till min frog? Jag har en marinblå och en svart liggkorg. Jag funderar på off-white. Det är snyggt till den blå men jag gillar egentligen inte kombon svart och vitt.

• fröken ida
    Tant Pruselius skrev 2011-03-26 11:13:01 följande:
    gul? orange? roooooooosa!
    Jo det finns ju egentligen hur mycket fina färger som helst, men jag vet liksom inte vad som blir fint. Jag är helt nollställd. Det är för mycket valfrihet jut nu tror jag
  • fröken ida
    Fröken Småland skrev 2011-03-26 11:31:20 följande:
    fröken ida: varför inte enfärgad vagn, det tycker jag är absolut snyggast. Vilken färg har du på sittdelen sen?
    marinblå så den färgen finns ju inte tyvärr
  • fröken ida
    gavagai skrev 2011-03-27 12:13:25 följande:
    EJag börjar få ordning på mitt Frog-mönster nu, men har inte ritat något till Cameleon än. Jag ska dock göra det, när jag köpt de bågarna. Efter det kanske jag kan hjälpa till. Glad

En fråga till... Kan ni se vilken sorts chassi detta är? cgi.ebay.de/Bugaboo-Cameleon-Gestell-/3206742...
    Gammalt eller nytt? Var sitter de där snäppfästena eller vingmuttrarna? Också, om någon kan tyska, vad är det som ev. inte är original på vagnen? Jag tycker att de första meningarna i annonsen är svårtydda.
    Du får gärna dela med dig av det sen när du känner dig klar. Jag tänkte också ge det ett försök framöver
  • fröken ida
    linalotta skrev 2011-03-30 11:09:58 följande:

Hejsan alla!

Jag är ju toksugen på att få köpa mig en kärra. Jag har sneglat på nåt ställe som säljer buggorna i USA och undrar om ni vet om det är något jag måste tänka på OM jag köper en bugaboo camelon från USA?

Jag läste i Er jättebraiga FAQ tråd om tyget och remmarna och klädseln att det kunde bli problem med selen om man vill byta tyg.

Är det ngt annat som jag me borde veta innan?

Vet ni hur det är med barnstol om bilstolen också finns som passar till i USA . Håller den samma krav och fungerar för oss i sverige också?

Är det någon som har koll på detta vore jag jättetacksam!  :)

tack tack tack tack tack tack

Det står lite info i FAQ. Jag brukar köpa mina vagnar i USA och där man ska tänka på är att selen på sittdelen sitter fast i sittdelen och inte i ramen. Om man vill byta ut bastyget här hemma i Sverige blir man då tyvärr utan sele. Bilbarnstol skulle jag aldrig köpa i USA dock. Menar du om adaprarna är likadana som hemma.
  • fröken ida

Går det att göra nått när delar av skummet har lossnat från handtaget? Jag vet att det diskuterats förut men minns inte svaret.

Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • fröken ida
    fröken ida skrev 2011-04-12 21:58:26 följande:
    Går det att göra nått när delar av skummet har lossnat från handtaget? Jag vet att det diskuterats förut men minns inte svaret.
    Jag provar att puffa mitt inlägg och ser om någon kan svara idag
  • fröken ida

Tack för svar angående mitt handtag. Jag tror inte det går att prata med någon ÅF för jag har en gammal begagnad Frog och det är nog naturligt att det blir slitet och lossnar lite. Jag får nog leva med lite hål men trist är det

• fröken ida
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 10:09:43 följande:
    Nya rapporter har kommit in om bugaboo Frog (obs gäller  även swift).
    Livsfarliga vagnar som inte bör rullas på gatan.
    Jag har tagit friheten och anordnar nu så att ni kan komma hit och dumpa av era vagnar utan kostnad  
    Drömmer 

visst är jag snäll

Ajdå, där ryker båda mina vagnar alltså Är det de där löjliga trådarna du pratar om?
  • fröken ida
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 20:55:17 följande:
    nää bara allmän fakta

Och ett privat sug efter att ha en groda att pussa på  
    Min groda får du då inte Dwn är min!
  • fröken ida
    Makadam skrev 2011-04-18 16:30:01 följande:
    Var hittar jag mått på Bugaboo Frog?
    På Bugaboos hemsida
  • fröken ida
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Låter mysko. Jag beställde en sommarsuflett för 495:- och för mig gick det utmärkt. Nu tänkte jag beställa lite till på sambons kod. Vi får hoppas att det funkar lika lätt
  • fröken ida
    Fröken Småland skrev 2011-04-26 18:54:51 följande:
    Jag såg förresten en sån där kopia en gång, lite guldig khakifärg eller hur man skall beskriva det. Jättesnyggt, jag hade gärna haft ett sånt toppset, orginal eller ej
    Jag har sett ett i Linköping med och det var riktigt snyggt.
  • fröken ida
    AckaDacka skrev 2011-05-23 19:08:12 följande:
    Någon som funderar på att köpa Bugaboo Organizer? Blev sjukt sugen bär jag såg den. *vill ha*
    Ja jag blev. Min sambos mormor som bor i USA kommer snart hit över sommaren och den kostade bara 180 svenska kronor i USA. Det är ju ingenting
  • fröken ida
    imaj skrev 2011-05-23 19:28:33 följande:
    Tycker organizern verkar jättesmart men tycker det är tråkigt att den bara verkar komma i grå/svart... Hade velat ha den i någon rolig färg istället
    Instämmer
  • fröken ida

Vi har också köpt vagnar som de skickat till hotell i USA. Det brukar inte vara något problem. Tips är att kolla in Amazon. Där kan du jämföra olika företag och beställa från billigaste. Annars har jag köpt från strollers.com och bugaboostrollers.com Servicen i USA är överlag kanon och det brukar gå fort att skicka saker även fast landet är stort.

• fröken ida

Någon som skickat ett Acta Graco-adapter på senare tid och minns vad det kostade?

• fröken ida
    Lindadjo skrev 2011-06-04 21:01:47 följande:
    Åh, vad fiiiiin!
    Precis så ser min Frog ut just nu och jag är så nöjd över den kombon. Så fiiint. Nu är det bara bebisen som fattas
  • fröken ida

Funkar båda varianterna av ståbrädan på en Frog?

• fröken ida

När kan man byta till sittdelen, tycker jag är en vanlig fråga med

Jag puffar för min fråga igen Passar båda modellerna av Bugaboos ståbräda på Frog?

Edvin 080213 och August 110609
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21