Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Bugaboo-tråd nr 21

Är det meningen att chassit ska gå att dra några få centimeter upp och ner, (menar inte höja och sänka styret så, att det är glapp där i. För det är det inte) utan endast att de är några centimeter när man drar upp och ner med själva styret. Tänk att ni ska lyfta upp vagnen genom att dra styret uppåt. Svårt att förklara, förstår ni hur jag menar? Det är liksom inte helt stilla, utan går somsagt att dra några få cm. men har läst flera som har så, så det ska kanske vara så?

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer

Vet inte om jag skrev i rätt tråd förresten, men hoppas det är okej att jag frågade här

• faceprimer
    Noiis skrev 2011-10-03 18:02:20 följande:
    Ja så ska det vara dels för att man ska kunna "svänga över" styret och dels för att det är en del i själva fjädringen

Tack snälla för ditt svar
  • faceprimer

Ang. pris, Jag köpte en jättefin cameleon för några veckor sedan som var från hösten 2010 för 5300 kr, ink varukorg, sitt o liggdel (svart bas och sand suflett) paraply, regnskydd, myggnät. Hittade min via blocket och fick den skickad via bussgods:) jag är supernöjd och enligt mig var det ett toppen pris. För en 06:a skulle jag inte betala mer än absolut Max 2500, om ens det faktiskt.

• faceprimer

Och mugghållare ingick också glömde jag visst skriva med:p

• faceprimer
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
    Den är äkta har fått kvitto och alla papper/dvd som tillkom när dom köpte vagnen Så tack för din "varning", det är supertråkigt att folk blir blåsta, men i detta fall så är den äkta, så det är verkligen ett klipp Tycker själv det var för bra för att vara sant.
    Jag har pratat med tjejen ett flertal gånger i telefon och hon sålde den pga att dom skulle köpa syskonvagn, och man hörde barnet i bakgrunden och hon var lite skeptisk först för att skicka den, och hade t.o.m andra som skulle komma och kolla på den i veckan men jag hann först med att säga att vi ville köpa den och hon ville inte skicka den först somsagt, men det var i detta fall jag som övertalade henne då jag inte hade möjlighet att åka ca 40 mil för att hämta den  
    Den enda "nackdel" med vagnen var små märken från där paraplyt och mugghållaren suttit, men vad gör det?  
  • faceprimer
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta.

Vet dock inte vilka gavlar du menar Kollade, men de jag ser är svarta, men om det är dom du menar vet jag inte, haha.
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:26:58 följande:
    Men var det verkligen svart bas på din vagn? Det finns ju bara till all black-vagnarna. Var det en sån? Eller menar du mörkgrå bas?

Nej, svart. Fast ni får ursäkta, det kanske inte ens heter bas, haha Är inte så insatt i vad alla olika delar heter så jag kanske sa fel  Men kolla denna: http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_2011_36506176.htm?ca=18&w=3 (bara tog en annons) och det turkosa på vagnen är sand färgat på våran.
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:42:42 följande:
    Men är chassit svart också? I så fall är det nog en all black, och då är allt svart. Om du har sand-sufflett har de nog gjort sig av med den svarta som hörde till från början. 

Nej chassit är inte hel svart Haha förlåt, jag är inte alls insatt på alla dessa olika saker så tänkte inte ens att chassit var svart på den bilden  
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 18:58:45 följande:
    Jag vet inte, eftersom du fått kvittot och allt låter det ju bra, men den svarta basen har bara sålts ihop med svart chassi, och jag kan tänka mig att det väldigt få som vill sälja sin svarta sittdelsbas separat utan att sälja hela vagnen.. Om jag vore du skulle jag kolla upp om serienumret är äkta. 

Ja det är ju just det att jag har ju alla bugaboo tillbehör, alla lappar etc etc som hon fick när hon köpte, och kvitto på övriga saker hon köpt så som Adapter till maxi cosi (som jag också fick med). Men jag förstår vad ni menar. Men hon kanske har köpt till en sandfärgad suflett? Fast då skulle ju chassit vara svart, det kanske är mörkgrått, har ju inte haft den ute i dagsljus än så då kanske den ser mörkare ut inomhus än vad den är. Har inte sett en mörkgrå bas innan, så den kanske är mörkgrå, vad vet jag
    Hm, detta låter ju en aning knepigt nu när jag tänker efter. Men hon kanske har köpt ett nytt chassi? Minns inte exakt vad som stod i annnonsen, men det finns ju chans att hon har bytt ut chassit? och köpt ett nytt? 
    Tror dock inte alls den är fejk, då hon var väldigt noggrann med att saker o ting skulle gå rätt till, och ville gärna ringa och prata med mig i telefon innan och så.
    Men självklart kan jag kolla upp serienumret, Hur kollar jag upp om serienumret är äkta? 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21