Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.
Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.
Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
Den är äkta

har fått kvitto och alla papper/dvd som tillkom när dom köpte vagnen

Så tack för din "varning", det är supertråkigt att folk blir blåsta, men i detta fall så är den äkta, så det är verkligen ett klipp

Tycker själv det var för bra för att vara sant.
Jag har pratat med tjejen ett flertal gånger i telefon och hon sålde den pga att dom skulle köpa syskonvagn, och man hörde barnet i bakgrunden och hon var lite skeptisk först för att skicka den, och hade t.o.m andra som skulle komma och kolla på den i veckan men jag hann först med att säga att vi ville köpa den

och hon ville inte skicka den först somsagt, men det var i detta fall jag som övertalade henne då jag inte hade möjlighet att åka ca 40 mil för att hämta den
Den enda "nackdel" med vagnen var små märken från där paraplyt och mugghållaren suttit, men vad gör det?