Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Bugaboo-tråd nr 21

Noiis skrev 2011-10-09 20:20:53 följande:
    Om den verkligen är svart så är den garanterat fake! Vilken butik är den köpt i? Vad står de för färg på kvittot? Säljaren kan ju oxå ha blivit blåst.....

Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    * I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    spigg skrev 2011-10-09 20:31:25 följande:
    Gå in på Bugaboos hemsida, där tror jag man kan skriva in serienumret.

Nu är jag inte superproffs, men mig veterligen har man _aldrig_ kunnat beställa svart bas separat. Den har enbart sålts ihop med ett helsvart chassi.
    Försöker hitta men ser inte vart man kan skriva in serienumret, hittar någon det så var vänlig länka

Jo, men det som är så konstigt att ju att isåfall har hon ju använt en vagn som varit fejk, och vetat om det, just eftersom hon själv visste att nu går det bara att få svart bas till All black. 

• faceprimer

Jag kunde registrera min på bugaboos hemsida nu, man var tvungen att skapa ett medlemskonto för att sedan registrera sin produkt, skriva in serienumret och vart man köpt den etc, och min gick igenom. Så antar att det betyder att den är äkta? Annars skulle den väl inte gå igenom?

• faceprimer
    s07 skrev 2011-10-09 21:15:08 följande:
    Ja det låter bra men kolla för säkerhets skull de andra detaljerna också, du kan maila chassinr till tex big baby. En annan sak som jag tänkte på- under min buggakarriär fick jag faktiskt inga repor alls av clip on tillbehören såsom mugghållare, och den tog jag av och på OFTA (à 10 ggr per vecka). Har ni andra fått repor?

På denna finns det repor (haha, ytterligare ett tecken på att den skulle vara fejk kanske)
    Jag ska hur som helst gå till botten med detta, har hört av mig till henne igen nu. Även att jag tvekar på att den är fejk så känns det så mycket bättre att ha kollat en gång för mycket än en gång för lite.
    Det som gör mig så misstänkssam är att Varför tusan använda en vagn om man själv vet att den är fejk?!
    Inte använder man en vagn som man vet är fejk, är man ute efter att lura någon ska man ju sälja den ny så den ser helt ny ut. Men här har hon (isåfall) använd den trots att hon vet att den är fejk?
    Och jag menar, det gör man ju inte. Hade hon sagt att hon hade skickat efter vagnen från utlandet, då hade jag absolut misstänkt att den varit fejk, för då hade hon ju inte vetat det. Men nu har hon ju fått den av hennes svärföräldrar som dessutom köpt den i butik?
    Hm, kan bli galen av detta. Haha. 
    Aja, ska kolla upp lite extra med vagnen nu och ska verkligen granska så det inte är något lurt.     
  • faceprimer

FAN!
    Jag har nu gått in på http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=68, och kan ju säga en sak:
    MIN VAGN ÄR FEJK!  

Jag såg att chassinumret som står för fejkvagnar, är det chassinumret som jag har.
    Men jag undrar om tjejen som sålde den verkligen visste att den var fejk, jag misstänker att hon inte vet det. Eftersom hon använt den. Kanske därför hon fick välja, för att dom som sålde den till henne gjorde den fejk och Därför fick hon välja till svart bas? Så kan ju vara att både hon och jag har blivit lurade?!
    Detta ska jag gå vidare med och anmäla, vetitusan hur. Är bara förbannad nu.

Tack för att ni var skeptiska, det hade ni all rätt att vara. Detta var min "första vagn" och som jag sa innan så har jag ingen vidare koll på bugaboo vagnar, utan tur att ni hade det!
    Jag trodde verkligen inte den var fejk, men somsagt, jag misstänker att tjejen inte vet att den är fejk. Så förhoppningsvis kan vi anmäla den där skiten hon köpte den ifrån båda två. Tanken skrämmer mig att jag skulle ha gått omkring med en falsk vagn som inte var säker för mitt barn.   

TACK FÖR NI VAR SKEPTISKA och fick mig kolla upp detta. Jag ska gå till botten av detta nu! Fan vad arg jag är! Inte för pengarnas skull utan vetskapen om att TÄNK om jag hade lagt mitt barn i denna vagn och något skulle ha hänt.    

• faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 21:46:32 följande:
    Men i vilken butik är den köpt, det måste väl stå på kvittot du har? Och hur kan du inte ha sett den i dagsljus än, det blir ju mörkt rätt sent fortfarande? Tycker det är rätt stor skillnad på svart och grått. 

Om du läser vad jag skrev i inlägget alldeles nyligen så spelar det där ingen roll längre...
    Men jag kan ju svara iallafall, Jag har inte sett den ute i dagsljus, för att vagnen inte är använd utomhus ännu helt enkelt. Men det spelar som sagt ingen roll då det är konstaterat att den är FEJK! 
    Och ja, det är stor skillnad på svart och grå, men visste inte hur pass mörk den mörkgrå var.  
    Tror dock inte att hon jag köpte den av vet att den var fejk, eftersom hon själv använt den. Dessutom kan det ju vara därför hon fick välja färger helt och hållet, för att dom som sålde den gjorde den fejk helt enkelt. 
  • faceprimer
    spigg skrev 2011-10-09 22:09:53 följande:
    Usch vad tråkigt. Nej jag skulle inte heller använda en fejkvagn till mina barn, kan ju vara vilken skitkonstruktion som helst. Hoppas det ordnar upp sig bra!

Och hoppas hon inte lurat dig men tja, min erfarenhet är att folk på Blocket kan vara hur sluga och vidriga som helst, tyvärr. :(

Verkligen!
    Somsagt, pengarna är det oviktiga, säkerheten är det jag bryr mig om.

Men det verkar som hon själv blivit lurad också, eftersom hon själv använt vagnen utan att veta att den varit fejk. För hon har dessutom köpt tillbehör i efterhand som jag fick kvitto på och det gör man ju inte heller om man vet att den är fejk. Men då ska vi hjälpas åt att sätta dit dom som sålde den till henne.
  • faceprimer
    the baby skrev 2011-10-09 22:16:53 följande:
    Nej, vad trist! Vet ärligt talat inte vad man kan göra, men jag håller nog med spigg, det låter konstigt om inte skulle lurat dig. Annars är det ju hennes svärföräldrar som luras då, knappast bättre det. Berätta gärna här hur det går, och tur att du har lite tid på dig att hitta en äkta vagn till din bebis!

Ja, supertrist, usch vilka idioter det finns!
    Ja, eller om det är som hon säger, hennes svärföräldrar som köpte den som i sin tur lurades, eller så blev dom lurade.

Är bara förbannad just nu, har mailat den där hemsidan där jag hittade hur man  seatt det var en fejk vagn, och ska se vad dom säger, hur man kan gå tillväga. Dom skrev att man kunde maila dom så kunde dom hjälpa till att göra en anmälan etc. Jag har tagit kort på alla "fejk tecken" också.
    Jag ska inte ge med mig iallafall, det är något som är säkert.

Tack snälla för hjälpen!  Blev plötsligt väldigt tacksam över att jag skrev här i tidigare idag och att ni hade ögonen öppna för att något var konstigt. Det är inte lätt att se tecken på "fel" när man inte vet hur det egentligen ska vara. Så tack!
  • faceprimer

Det är skitsvårt att veta vad som är fejk och inte, speciellt för en som mig, skulle köpa första vagnen och hade fallit för Bugaboo, inte tänkte jag på att svart bas ENDAST går ihop med det svarta chassit, hade jag inte en tanke på,och sånt tänker man inte på om man är "nybörjare".
    Hon skulle höra av sig idag, jag har sagt till henne att jag troligtvis kommer anmäla. Jag är bara förvånad att hon inte låter förvånad själv, hon skrev ju dessutom att "Är säker på att vagnen inte är fejk" etc, så det känns som om hon kanske döljer något ändå.

Jag mailade den där hemsidan som någon länkade, Bigbaby tror jag det hette, och han sa att jag skulle kontakta henne och försöka häva köpet. Annars säga att jag ska anmäla vilket jag kan göra och dom kunde hjälpa mig med intyg om att den var fejk. Ohc att det är en olaglig handling oavsett om hon visste om det eller inte.
    Vilket jag nu har gjort. Jag inväntar svar från henne. Skrev att vi kan göra detta smidigt, jag får tillbaka mina pengar och jag skickar tillbaka vagnen, och hon får gå till botten med detta. Jag har inte använd vagnen alls, och det har hon. Så det är smidigast att HON får gå till botten med detta, det är ju hennes svärföräldrar som köpt den ( om det ens stämmer )
    Jag vet inte vad jag ska tro längre. Jag vill höra hennes historia först. Se vad hon överhuvudtaget säger. Hon hade ju fått den av hennes svärföräldrar så jag vill höra vad hon säger om det, vart dom köpt den och så. Kan ju vara helt fejk alltihop. Så jag litar inte på någonting som hon skickade med, broshyrer papper etc etc. Så jag vill höra hennes historia, och ajg menar, den är köpt förra året på hösten så hur svårt kan det vara för svärföräldrarna att säga vart dom köpt den eller hur dom gick tillväga? Hon sa att den var köpt i butik. Tycker hon själv inte verkar ha så mycket koll.
    När hon berättat sin "version" så kommer jag skriva här vart den är köpt etc. Visar det sig vara en butik så kommer jag att anmäla butiken.

• faceprimer

Måste dock rätta en sak, och ja, jag är oerhört klantig och kumpig som inte dubbeltkollade just då, men nu spelar ju ingenting nån roll känner jag, det var inte kvittot på vagnen hon skickade med. När jag fick vagnen kollade jag i genom allt och såg ett kvitto och läste "bugaboo..." de var köpt i en butik i Malmö. Och sen la jag ihop allting igen, alla broshyrer och allt, så jag trodde helt enkelt det var kvittot för vagnen. Och sen kollade jag inte mer på det, började försöka få ihop vagnen etc. Men sen senare igår kväll när jag hade skrivit att jag hade kvittot och när misstankarna började dyka upp, så gick jag och kollade och såg att "fan, det var ju inte kvitto för vagnen" utan kvitto för diverse tillbehör. Och sen sa hon att den dessutom att den var köpt i Göteborg och ajg fick inte ihop någonting. När jag sen frågade henne om jag kunde få garanti eller kvitto bara för att få se att den var köpt på riktigt, så visste hon inte vart det var. Och det ÄR konstigt. Man sparar sånna kvitton! Speciellt om den bara är 1 år! Men ja, oerhört klantigt av mig, jag borde ha kollat det direkt, skäms nästan för jag var så säker på att den var äkta, men tji fick jag! Jag har lärt mig en läxa nu kan jag ju säga, även om det känns jävligt tråkigt att råka ut för detta.
    men jag var bara så ivrig när jag fick vagnen att jag bara skummade igenom alla papper och broshyrer, så jag la ingen större vikt i att gå igenom dom ordentligt. Förutom igår när jag granskade allt,och såg då att det inte var för själva vagnen. Så i nuläget vet jag ju inte vart den är köpt. Men som hon sa hade hennes svärföräldrar köpt den i Göteborg och det lät som om det var i en butik eftersom hon då fick välja vilka färger hon ville ha till de silvriga chassit. Så kan ju vara en fejk butik, eller ett fejk företag? Svärföräldrarana kanske beställde den nånstans? 
    Men jag väntar på att hon ska höra av sig. Uppdaterar vad som händer och sker seanare.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21