Inlägg från: faceprimer |Visa alla inlägg
  • faceprimer

Bugaboo-tråd nr 21

Håller på att prata med henne, hon visste inget att vagnen är falsk, dom köpte den helt ny och oöppnad av en annan privatperson. Så hon har själv blivit lurad. Har fått ett kvitto bifogat (med underskrifter) på när hon köpte vagnen av denna privatperson. Så hon har i sin tur kontaktat denna säljare.
    Vi får se vart detta slutar nånstans. Mina pengar ska jag ha tillbaka iallafall. 

* I väntan på vår älskade bebis, 15 mars 2012 *
  • faceprimer
    Annan84 skrev 2011-10-10 17:35:41 följande:
    Men varför drog hon historien om svärföräldrarna och att den var köpt i butik?!?!

Hennes svärföräldrar hade köpt den av en privatperson vilket hon trodde var i Göteborg men det var det inte. Hon sa aldrig att den var köpt i butik men eftersom den var helt ny och oöppnad antog jag och det lät som om det var i butik, men hon var osäker och visste ju inte själv, så hon kollade upp med dom igår hur allt gick till. men men. Det är flera bitar jag inte får ihop just nu. Men har en hel del saker som kan användas i en polisanmälan isåfall.
  • faceprimer
    Lillstroem skrev 2011-10-10 17:43:45 följande:
    Köpt av privatperson men fick ändå välja färger? Den privatpersonen kanske hade ett helt lager med falska buggor att sälja?

Exakt. Jag får inte heller ihop det, men jag fick kvitto på deras köp och det är med deras underskrifter... Men ja, något lurigt är det.
  • faceprimer

Kan säga att det går skit med att försöka få tillbaka pengarna för fejkvagnen. Hon är ju också lurad så hon vill ju få pengar tillbaka av den hon köpte den av. Trots att hon egentligen inte ens gått back, dte är ju jag som har lagt ut pengar i nuläget, hon har ju fått tillbaka pengarna redan genom att Jag köpte den.
    Men trots detta vill hon inte betala mig tillbaka hela summan själv. Om hon ens vill betala någonting!
    Jag är så förbannad.  

• faceprimer

Nu har jag hittat en annan begagnad bugaboo... Men INNAN jag ens väljer att komma och kolla på den eller skicka efter den (beror på om vi har möjlighet att hämta den eller inte, är en bra bit att åka) så ska jag kolla upp serienumret innan via bigbaby sidan, men denna hade också kvitto och sa redan nu vart den var i köpt i Stockholm.. vilket direkt låter mer lovande.
    VÄGRAR bli lurad en gång till! Hellre kolla upp allting flera gånger för mycket känner jag. 

• faceprimer

Dessa två bilder var det som avgjorde att min vagn var FEJK!
    Så jag verkligen säger till er som ska köpa begagnat, kolla upp allting noggrant innan.
    Kolla upp serienr innan ni köper, kräv kvitto, och kolla gärna dessa "pinnar" också.

Denna "plastbit" ska vara svart om den är äkta - denna var vit!

Detta serienr är ett välkänt fejknummer: 

Samt så var tyget lite slarvigt sytt på vissa ställen. 

• faceprimer
    s07 skrev 2011-10-12 21:32:09 följande:
    Men ändå. Såhär på ett foto ser inget speciellt misstänkt ut...

Var det till mina bilder eller vilket svarade du till?

Jag hade aldrig ens kollat om min vagn varit fejk om det inte var här i tråden som en skrev om svart bas och silvrigt chassi, annars såg den inte fejk ut måste jag erkänna. Men det kan vara svårt att se om man som jag inte är insatt, personen som svarade mig på bigbaby.se sa att det är inte ovanligt att dom som luras t.o.m använder äkta textiler för att undvika att bli upptäckta.
    Man ska även kolla så allt har lappar, även madrassen. Det hade inte min. Däremot hade varukorgen liggdelen, sittdelen lappar, men inte madrassen och det ska den ha om det är en äkta.   
  • faceprimer

Finns det enbart liggdel att köpa separat nånstans?

• faceprimer

Topcanvas, är det samma sak som liggdel? Eller är det bara själva "textilerna" till liggdelen ?
    Har hittat en bugaboo som säljs endast med sittdel. Men går det att köpa den separat?  Liggdelen alltså?

• faceprimer
    Noiis skrev 2011-10-13 16:12:22 följande:
    nej de e inte samma sak de e topset alltså suflett sittdelstyg och liggdelslock.

Okej, men går det att köpa  hel liggdel separat nånstans då? Vet du de?
  • faceprimer

En fråga ang. varukorgen, är den bra? Tycker den känns lite, osäker, då den är fäst med kardborreband. Hur mycket i kg håller den för?

• faceprimer

Liggdelslocket, heter det så? går det att ta bort och byta ut? Har läst om det men jag vågar inte ta bort det innan jag dubbelkollat, så jag inte förstör något.

I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21