Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo-tråd nr 21

Norpis skrev 2010-09-06 19:38:55 följande:
    Nu har jag ett stort bekymmer som jag verkligen behöver hjälp med! Bromsvajern till min Cameleon har gått av! Återförsäljaren jag köpte vagnen av har lagt ner och när jag ringde en annan (stor, välkänd och seriös i Sthlm) så sa de att det inte går att laga. De kan ev hjälpa mig att reklamera vagnen (mot en saftig avgift), men de är mycket osäkra på om Bugaboo kommer gå med på det. Jag har kontaktat Bugaboo via deras hemsida så vi får väl se om de hör av sig.

Någon annan vars bromsvajer har gått av? Hur har ni löst det?

Vet att tidigare chassimodell har gått att fixa, men inte den senaste varianten som jag har... Som det ser ut nu får jag köpa nytt chassi. =(
    Bugaboo går säkert med på det som en reklamation om du är inom garantitiden. Tror jag ivarjefall.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Fornell skrev 2010-09-06 22:34:39 följande:
    Vilket Maxi Cosi har ni ? det finns 2 olika har jag sett, har du någon länk ?
    Både Cabrio Fix och Pebble funkar bra!
    Jo just det!
  • Kajsan
    Jossanjo skrev 2010-09-13 21:59:00 följande:
    Fråga, blir buggas egna åkpåsar för kalla när det är som kallast? Eller klarar man sig på dem?
    Har en bebis född i maj, hon vägrar liggdelen så vi kör redan på sittdelen och har nu satt på åkpåsen, än så länge kör jag inga ytterkläder alls i den mer än mössa å åkpåse. Sen har jag en fleeceoverall för hösten och en täckoverall för vintern men undrar om det blir tillräckligt. Har tänkt att hon skall ha en fäll hon ligger på i åkpåsen.Skall mann ha något vid benen? Skall man satsa på en varmare "snöåkpåse"
    Är förvirrad...
    Vaddå? Ska du ha täckoverall OCH åkpåse och ändå undrar om du ska ha nåt mer? Nä... jag skulle svettas ihjäl  i så mycket kläder.
    Mina barn har kört åkpåse och vanliga innekläder hela vintern och vart ruggit varma. Fleeceoverall inuti åkpåsen om det är riktigt riktigt kallt möjligtvis....
    Jo just det!
  • Kajsan
    MissR skrev 2010-09-18 20:13:18 följande:
    Är "All black" limited adition, eller finns den alltid att köpa? Finns det annars någon annan Bugaboo med svart schassi?

Funderar på om det kanske inte borde bli en Bugaboo nu till nästa bebis, men vill ju så gärna ha svart schassi. Finns den fortfarande att köpa om det är en limited adtion?
    Ja det är en limited edition, och de som finns att köpa nu är de sista. Den kommer inte igen.
    Om man vill ha en så är det dags att boka en nu innan de tar slut.
    Bugaboo har inte fler med svart chassi , förutom den och den vita vagnen.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2010-09-22 17:14:24 följande:
    Fast USA, Spanien och Holland börjar i mars.... men då får du frakta vagnen själv. Internet försäljning är förbjuden....i början.
    Synd att man det inte är typ snart den släpps i Holland, typ innan jul Då hade jag åkt dit och köpt med mig en hem
    Jo just det!
  • Kajsan
    stinamaria skrev 2010-11-17 10:45:03 följande:
    Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?
    Ring och fråga, det finns butiker som har inne vet jag .
    Jo just det!
  • Kajsan
    Jossanjo skrev 2010-11-16 22:49:13 följande:
    okej, tack för snabbt svar.
    Red edt är mörkare än denim 007, då måste detta nästan vara svart, snyggt.
    Gillar det där med nitar åxå, är ute efter been, vart kommer den säljas och när?
    Den är supersnygg! Jag har sett den live och den är typ den snyggaste jag sett
    Jo just det!
  • Kajsan
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:28:12 följande:
    Men svara på min fårgai stället =), hur gammal är ditt barn eller om du har barn sen innan som du haft samma vagn till, hur länge kunde de "få plats" i vagnen?
    Tills du valde att de inte behövde vagn längre ller för att de växte ur vagnen?
    Min 2.5 åring är 108 cm lång och sitter bra fortfarande. Nu är hon ju så pass gammal att hon knappt använder vagn, men plats får hon.
    Jo just det!
  • Kajsan
    Fröken Småland skrev 2010-11-18 09:57:35 följande:
    Oj, varför så stingslig? Det är vi inte vana vid här i tråden
    Nä, den här tråden brukar vi hålla lugn {#emotions_dlg.flower}
    Jo just det!
  • Kajsan
    miracle maker skrev 2010-11-19 16:56:57 följande:
    Har tänkt köpa en Bee som extra/resevagn. Undrar bara: är det värt att köpa en begagnad eller ska man satsa på en plus? Den nya verkar ju helt suverän med att man kan förlänga sitsen mm mm (och dessutom snyggare)... men den gamla kanske är "good enough" eller vad säger ni som vet?
    Jag skulle aldrig never ever köpa den äldre modellen av Bee framför bee+-
    Bee+ är verkligen SÅ mycket bättre, på alla sätt!
    Jo just det!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21