• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Var tvungen att lägga mig i diskussionen... Hur kan man sälja barnvagnar och ha så dålig koll!?

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    the baby skrev 2011-10-09 18:58:45 följande:
    Jag vet inte, eftersom du fått kvittot och allt låter det ju bra, men den svarta basen har bara sålts ihop med svart chassi, och jag kan tänka mig att det väldigt få som vill sälja sin svarta sittdelsbas separat utan att sälja hela vagnen.. Om jag vore du skulle jag kolla upp om serienumret är äkta. 
    Instämmer här, det låter skumt med svart bas och inte svart chassi eller svart sufflett.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:28:04 följande:
    Den är köpt i Göteborg.
    Jag blev lite misstänkssam nu när jag läste allt ni skrev, så jag hörde av mig til kvinnan jag köpte den av nu, och hon sa att vagnen var en present från hennes svärföräldrar, När hon sedan skulle beställa fick hon välja vilka färger hon ville till det silvriga chassit, och valde just Svart och Sand för att det är en snygg kombination, och då kunde man välja svart bas, men nu kan man ju inte det längre eftersom det enbart går till All black edition. Så jag litar på henne. Vagnen är ju använd, det ser man ju, så inte skulle hon gå omkring med en fejk vagn som hon själv har varit med och köpt? Hade den varit helt ny så hade jag blivit mer misstänkssam men eftersom den ändå är välanvänd (fast i fint skick) med lite repor på chassit etc. Så känns det ju inte som om den är oäkta? Varför skulle hon använda en fejk vagn? Det vore en annan sak om hon sa "Jag har skickat efter den från Kina" för då kunde det ju vara så att hon själv har blviit blåst utan att veta om det. Men nu säger hon ju att hon fick välja färger själv och valde dessa färger, och hon har ju använt vagnen själv.
     Ska ändå dock kolla upp serienumret.    Var och hur gör jag det?
    Gå in på Bugaboos hemsida, där tror jag man kan skriva in serienumret.

Nu är jag inte superproffs, men mig veterligen har man _aldrig_ kunnat beställa svart bas separat. Den har enbart sålts ihop med ett helsvart chassi.
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 20:40:07 följande:
    Försöker hitta men ser inte vart man kan skriva in serienumret, hittar någon det så var vänlig länka

Jo, men det som är så konstigt att ju att isåfall har hon ju använt en vagn som varit fejk, och vetat om det, just eftersom hon själv visste att nu går det bara att få svart bas till All black. 
    Som någon tipsade om tidigare, kolla i liggdelen. I huvudändan och i fotänden sitter en plastpinne som liksom stagar upp själva liggdelen. Kolla vad det är för färg på den plastpinnen.

Annars, ta ett kort och lägga upp här, vissa här inne har ett mkt bra öga för att se om vagnen är äkta eller inte!
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-09 21:45:21 följande:
    FAN!
    Jag har nu gått in på www.bigbaby.se/artikel.php?id=68, och kan ju säga en sak:
    MIN VAGN ÄR FEJK!  

Jag såg att chassinumret som står för fejkvagnar, är det chassinumret som jag har.
    Men jag undrar om tjejen som sålde den verkligen visste att den var fejk, jag misstänker att hon inte vet det. Eftersom hon använt den. Kanske därför hon fick välja, för att dom som sålde den till henne gjorde den fejk och Därför fick hon välja till svart bas? Så kan ju vara att både hon och jag har blivit lurade?!
    Detta ska jag gå vidare med och anmäla, vetitusan hur. Är bara förbannad nu.

Tack för att ni var skeptiska, det hade ni all rätt att vara. Detta var min "första vagn" och som jag sa innan så har jag ingen vidare koll på bugaboo vagnar, utan tur att ni hade det!
    Jag trodde verkligen inte den var fejk, men somsagt, jag misstänker att tjejen inte vet att den är fejk. Så förhoppningsvis kan vi anmäla den där skiten hon köpte den ifrån båda två. Tanken skrämmer mig att jag skulle ha gått omkring med en falsk vagn som inte var säker för mitt barn.   

TACK FÖR NI VAR SKEPTISKA och fick mig kolla upp detta. Jag ska gå till botten av detta nu! Fan vad arg jag är! Inte för pengarnas skull utan vetskapen om att TÄNK om jag hade lagt mitt barn i denna vagn och något skulle ha hänt.    
    Usch vad tråkigt. Nej jag skulle inte heller använda en fejkvagn till mina barn, kan ju vara vilken skitkonstruktion som helst. Hoppas det ordnar upp sig bra!

Och hoppas hon inte lurat dig men tja, min erfarenhet är att folk på Blocket kan vara hur sluga och vidriga som helst, tyvärr. :(
  • spigg
    faceprimer skrev 2011-10-10 14:10:04 följande:

Måste dock rätta en sak, och ja, jag är oerhört klantig och kumpig som inte dubbeltkollade just då, men nu spelar ju ingenting nån roll känner jag, det var inte kvittot på vagnen hon skickade med. När jag fick vagnen kollade jag i genom allt och såg ett kvitto och läste "bugaboo..." de var köpt i en butik i Malmö. Och sen la jag ihop allting igen, alla broshyrer och allt, så jag trodde helt enkelt det var kvittot för vagnen. Och sen kollade jag inte mer på det, började försöka få ihop vagnen etc. Men sen senare igår kväll när jag hade skrivit att jag hade kvittot och när misstankarna började dyka upp, så gick jag och kollade och såg att "fan, det var ju inte kvitto för vagnen" utan kvitto för diverse tillbehör. Och sen sa hon att den dessutom att den var köpt i Göteborg och ajg fick inte ihop någonting. När jag sen frågade henne om jag kunde få garanti eller kvitto bara för att få se att den var köpt på riktigt, så visste hon inte vart det var. Och det ÄR konstigt. Man sparar sånna kvitton! Speciellt om den bara är 1 år! Men ja, oerhört klantigt av mig, jag borde ha kollat det direkt, skäms nästan för jag var så säker på att den var äkta, men tji fick jag! Jag har lärt mig en läxa nu kan jag ju säga, även om det känns jävligt tråkigt att råka ut för detta.
    men jag var bara så ivrig när jag fick vagnen att jag bara skummade igenom alla papper och broshyrer, så jag la ingen större vikt i att gå igenom dom ordentligt. Förutom igår när jag granskade allt,och såg då att det inte var för själva vagnen. Så i nuläget vet jag ju inte vart den är köpt. Men som hon sa hade hennes svärföräldrar köpt den i Göteborg och det lät som om det var i en butik eftersom hon då fick välja vilka färger hon ville ha till de silvriga chassit. Så kan ju vara en fejk butik, eller ett fejk företag? Svärföräldrarana kanske beställde den nånstans? 
    Men jag väntar på att hon ska höra av sig. Uppdaterar vad som händer och sker seanare.

Jag är ledsen, men jag är ganska säker på att hon ljuger för dig. :( Jag tycker du ska polisanmäla det här.
  • spigg
    AnPa skrev 2011-10-10 18:34:13 följande:
    Tråkigt med hela fejk-historien! Hoppas att det löser sig till det bästa. Här där jag bor rullar det en fejkbugga som jag ser några ggr per vecka. Utmärkande för den är att den har svart bas, snappfästena inåt istället för utåt på chassit, tyget ser billigt ut och undersidan av varukorgen syns väldigt väl framifrån. Har nästan lust att gå fram och fråga om hon själv vet att den är fejk...
    Men ja, gör det! Jag skulle ha velat veta om jag var hon och kanske trodde att jag körde en äkta Bugaboo!
  • spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:30:16 följande:
    Nu har jag monterat ihop min cameleon och behöver lite tips så att jag inte missar något. Jag bekymrar mig lite över att handtaget "vickar" lite om ni förstår vad jag menar. Det vickar inte i sidled men är inte helt stumt i den riktningen som man kan svänga på styret. Går att rucka ca en centimeter åt båda håll. Samma sak är det med hårdliften. Den ligger inte alldeles plant och jättestumt utan går också att vicka lite på. Vad säger ni om detta? Måndagsexemplar eller kopia eller helt i sin ordning?
    Det ska vara så. Det rörliga handtaget är en del av fjädringen/stötdämpningen. Och om du menar ramen som du fäster liggdelen i så ja, den ska också vara lite rörlig.
  • spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:38:18 följande:
    Tack för svaret! Ja, ram kanske det heter. Den där bågen som man sätter fast liggdelen i med massa kardborrefästen. Nu kan jag sluta noja över det. Kändes lite dumt om det skulle vara något fel på ett helt nytt chassi och jag bara tog för givet att det var normalt
    Ja precis, det är ramen! Jag blev också förvånad först men fick lära mig att så är alla Cameleons! :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21