• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Blåsbobacke skrev 2011-10-22 21:20:00 följande:
    Har ställt en fråga i Bee-tråden , men provar här om ngn har lite vintererfatenhet av Bee?

Någon som vet hur Bee:n är att köra i vinterterräng?? Menar mkt snö och även snömodd/slask?

Funderar om den kan vara svår i vinter medtanke på de mindre hjulen. Körde hela förra vintern med min Bugaboo Cameleon och med Swirelhjulen, det gick, men vissa dagar var det riktigt tungt och köpte sen vinterhjul till den.  
    Jag har kört en Bee i snö. Det var helt värdelöst. Det är inte en vintervagn, tycker jag.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Noiis skrev 2011-10-27 09:06:54 följande:
    ähm.. ja de blir ju Nr 22 då haha
    nää så klart vi får väl tillsammans komma på de perfekta namnet typ "bugaboo tråden" eller  "Den stora feta bugaboo tråden"  

Men kom igen nu tjejer, lista upp nu vilka som är dom vanligaste frågorna  
    Innermåtten på sittdelen och liggdelen, hur länge/hur gamla/hur stora barn ryms.
    Vad är det för skillnad på gamla och nya chassit.
    Vilka ltd editions finns det.
    Vilka babyskydd passar med adaptrarna.
    Var kan man köpa vagn utomlands.
    Vilka åkpåsar funkar i Cameleon förutom Bugaboos egna, vad är det för och hur ser man skillnad på de tre olika modellerna av åkpåse.
    Vem kan sy upp suffletter till Cam.
    Vilka svenska sidor kan man beställa en bugga ifrån, vilka rekommenderas.
    Ska handtaget vara ruckbart, ska ramen gå att gunga.
    Hur servar man vagnen, hur smörjer man framhjulen.

Kan säkert komma på ännu fler frågor. Ni får gärna länka till Donkey-tråden i den nya trådstarten, eller tycker ni att man ska slå ihop trådarna?
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Eve94 skrev 2011-10-27 17:55:36 följande:
    Vad ska man görA åt ett chassi som gnisslar?
    Spraya med siliconspray i alla leder och vid hjulen! Ta loss sitt/liggdelen och spraya i fästena också!
  • spigg
    Naimisen skrev 2011-11-05 10:14:42 följande:
    Donky-ägare, är ni nöjda? Har provkört en i butik men tyckte den kändes rätt tung.
    Det finns en separat Donkey-tråd här, där många har skrivit om vad de tycker: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60251153.html

Men jag älskar min, och tung tycker jag inte alls att den är, tvärtom! Beror ju förstås på hur tunga barn man har i den när man kör!
  • spigg
    the baby skrev 2011-11-05 19:28:14 följande:
    Har aldrig sett någon på riktigt, men kollade på bilderna nu, och nä, jag skulle aldrig betala pengar för en därifrån. De ser inte så fina ut tycker jag, dvs i passformen. Mina hemmasydda ser ut att vara bättre, och då är jag inte helt nöjd med någon av dem...
    Håller med dig, de satt ju riktigt riktigt dåligt! Så där satt vår första prototyp när vi sydde sufflett till Åsnan, skulle aldrig betala för något med så dålig passform.
  • spigg

Hej proffs, kan ni hjälpa mig - vad är det för färg på den här åkpåsen egentligen!? Liggdelsbasen den ligger bredvid är mörkgrå, om det är till någon hjälp.
  • spigg
    Fröken Småland skrev 2011-11-06 06:32:29 följande:
    Spigg: det är en svart Frog-påse.
    Det var ett väldigt specifikt svar, tack så mycket! Vad är det som gör den till just en Frog-påse, dvs hur skiljer den sig från en Cam-påse?
  • spigg
    Noiis skrev 2011-11-06 07:46:10 följande:
    Fodret och dragskon gör åkpåsen till en frog
    Nu när du säger det så inser jag att dragskon ju faktiskt inte finns på gamla Cam-påsen. Tack så mycket för hjälpen! :)
  • spigg
    RocketQueen skrev 2011-11-13 16:25:33 följande:
    Tänkte slänga in en fråga till experterna här. Vi ska åka och titta på e begagnad cameleon här i veckan. Den är rätt dyr för att vara begagnad men ska tydligen inte vara använd nånting. Vad ska vi titta efter? Något speciellt man ska hålla koll på när man köper begagnat? Något som man absolut inte vill hitta?
    Om det är den här så måste jag bara få inflika att den inte är värd de pengarna.
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_inkl__alla_tillbehor_37215194.htm&w=1
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21