• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Äntligen dax skrev 2011-10-12 20:40:57 följande:
    Förresten, när ni pratar om chassinummer, menar ni det som heter serienummer och sitter med en klisterlapp på insidan av chassit? Trodde nämligen att det skulle vara ingraverat i metallen och inte bara en klisterlapp. Lätt att den försvinner tänker jag och då går det ju inte att säga om det är fejk eller inte.
    Ja, klisterlappen. De  kan tydligen blekas med tiden också, hörde om någon som fotat sina för att kunna ha i framtiden.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Arlene86 skrev 2011-10-13 08:51:14 följande:
    Annan84: Jag frågade faktiskt inte varför det inte fanns nån liggdel till...., men jag anser mig vara en rätt bra människorkännare och det var ett par  i min ålder - kanske lite äldre som bodde i närheten av mig, och vi bor i ett rätt posh område - slog mig inte som typen som snor vagnar och säljer.
    Men man kan ju aldrig veta :s 

Det är väl ändå inte helt ovanligt att man säljer liggdelen separat? Sen vet jag många som velat köpa en Cam utan liggdel eftersom att de vill använda den som sittvagn till ett lite större barn. Så just det tycker jag inte alls är konstigt, skulle inte misstänka att vagnen är en kopia pga det.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Minnie7 skrev 2011-10-13 11:53:16 följande:
    Ok, det är en cameleon med silverchassi iaf. "ny" i Malmö... Skumt!
    Den här?
    www.blocket.se/malmo/Bugaboo_cameleon_black_2011__helt_ny__36620744.htm&w=3

Det på bilden är väl mörkgrå bas med svart topset, men varför personen kallar den Black kan man ju fråga sig...?
  • spigg
    carooo skrev 2011-10-13 13:35:44 följande:
    Har följt tråden lite i smyg i några veckor nu... Har beställt en cam från pramworld England och börjar nu oroa mig över diskussionerna om äkta eller inte äkta. Någon som köpt sin därifrån? Vill ni hjälpa mig och kolla om den är äkta? Har inte packat upp den än... Vad är det mer man ska kolla förutom chassinr? Ska jag spara orginalemballaget om jag vill sälja den någon gång i framtiden? Tacksam för hjälp!!
    Du kan lita på Pramworld! Det är många som köpt därifrån, jag är 99,9999% säker på att din vagn är äkta. (Skulle kunna skrivit 100% men allt, även det omöjliga, är ju möjligt.)
  • spigg
    imaj skrev 2011-10-13 13:16:22 följande:
    Mailat för att se vad han/ hon/ den säger.

Bra! Berätta vad du får för svar! Det kan ju vara någon som har noll koll, så man ska kanske inte ropa oäkta för tidigt!
  • spigg
    bohusbebis skrev 2011-10-13 13:46:05 följande:
    ursäkta nu ska jag fråga nåt som jag vet varit uppe tusen gånger... hittar inte infon... Cam-swivelhjulen, hur ska de vara inställda om jag har en 15+ kg tjej i?
    Yttersta hacket. Varje hack är 5 kg, så 15 kg barn + packning blir det yttersta hacket.
  • spigg

Jag tycker det är jättebra att man kan ställa frågor här inne om man är orolig över att ha köpt en vagn som man inte vet är äkta Bugaboo eller inte. För det ÄR ju en stor grej för den som drabbas, det är ju ingen budgetvagn det handlar om.

Dessutom tycker jag att det verkar bli vanligare med kopior på Blocket? Och om jag bara ser tillbaka på hur jag var när jag skulle köpa min första vagn, visst hade jag lite frågor men ändå: noll koll. Så är de nog för de allra flesta förstagångsföräldrar och då tycker jag att det litegrann är vårt ansvar att markera om vi ser någon som försöker luras. Att be Blocket stänga ned en annons är så enkelt gjort men det kan ju göra enorm skillnad för den stackare som annars hade betalt dyra pengar för en vagn som kanske är osäker för deras barn att åka i!

• spigg
    Arlene86 skrev 2011-10-12 19:56:38 följande:

Här är bilderna från annonsen iaf...
    Menar du de bilderna? Finns inget som talar för att den vagnen inte är äkta. Har du kollat färgen på stödpinnarna i liggdelen och allt det andra de tipsar om här: www.bigbaby.se/artikel.php
  • spigg
    Sapato skrev 2011-10-16 21:22:48 följande:
    Om och i sånt fall när släpps Cam2012 modell?
    Vagnarna kommer inte i årsmodeller, så det kommer aldrig komma en Cam 2012. Kanske kommer det nya topsetfärger men chassit har varit sig likt sen 2007.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21