• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Arlene86 skrev 2012-03-08 12:14:26 följande:
    Bugaboos egna, Paul Frank edition :) Löövs it. Problemet är ju att man inte kan "fästa" den riktigt uppe vid suffletten. Är barnet bökigt (som vår kära dotter när man ska krångla ner henne i vagnen) så glider alltid åkpåsen ner!
    Skär/klipp små hål i den del av åkpåsen som du drar över sätet och fäst hålen på de knappar de fäster suffletten. Då kommer den sitta perfekt. :)

Nyheter från Bugaboo! SÅ himla spännande, känner mig som ett barn inför julafton!
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/bugaboo-says-boo/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    FrökenFräken11 skrev 2012-03-08 19:38:57 följande:
    Babytrader hänvisade mig bara till bugaboo då det inte längre är återförsäljare av bugaboo. Är det någon som vet hur jag kommer i kontakt med bugaboo (mejladress)?
    nordics@bugaboo.com kan du maila till på svenska! :)
    Sommaren12 skrev 2012-03-08 19:41:07 följande:
    Spännande! Vad tror ni att det är? Ny special edition eller ny vagn t.o.m.?
     Nej det kommer inte vara någon ny vagn, snarare någon annan produkt eller kanske ett tillbehör. Ja det är jättespännande tycker jag, kommer sitta som på nålar den 15e!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    FrökenFräken11 skrev 2012-03-09 08:49:48 följande:
    spigg: Tyvärr den fungerade inte heller...
    Okej, då vet jag inte om du kanske gör något fel? För den mailadressen har jag mailat till och fått svar från nyligen.
  • spigg
    Arlene86 skrev 2012-03-09 12:08:42 följande:
    En fråga, finns det några renodlade Bugaboo butiker? Alltså butiker som ägs av Bugaboo och endast säljer Bugaboo? Man ser ju bilder på hemsidan på sådana, men finns det bara i USA eller Holland?
    Det finns inga i Sverige, så mycket jag vet med säkerhet. Om det finns i USA och Holland vet jag inte men det borde det ju göra. Har själv tyvärr aldrig besökt en. 
  • spigg
    Min älskade dotter skrev 2012-03-13 10:40:30 följande:
    Min dotter hatar vagnen om hon inte sover och jag börjar tröttna på att bära henne hela tiden när hon är vaken....
    Hon är ju riktigt stabil, sitter själv utan problem. Kanske dags att byta då, har varit skönt med liggdelen under vintern, lättare att bädda ner henne ordentligt. 
    Du har en 11-månaders i liggdelen? Wow! Min dotter skrek som besatt om hon tvingades ligga ner vaken så vi bytte till sittdel strax före 4 månader. Sonen gick med på att vara i liggdelen till 7 månader men då satt han i den med en kudde bakom ryggen de sista månaderna. Låter verkligen som dags att byta till sittdelen. :)
  • spigg
    Min älskade dotter skrev 2012-03-13 11:44:00 följande:
    ja det har varit supersmidigt att ha henne där, iaf nu under vintern :) sen oxå att slippa behöva spänna fast henne o så...men nu börjar hon som sagt tröttna på att inte se nåt.
    Vi har inte haft nån åkpåse då hon använt liggdelen, behöver man skaffa en nu kanske eller funkar det att bädda okej ändå..?tänker att våren är på ingång lixom...

Vad säger ni, underlättar det att ha chassit när man "monterar" sittdelen eller funkar det smidigt ändå? (har chassit i bilen och tänkte slippa springa ut...)
    Jag tror du klarar dig utan åkpåse faktiskt, en varmare filt räcker gott. Min 14-månaders har ytterkläder på sig så vi använder inte ens någon filt just nu, hon är varm nog ändå.

Nej du behöver inte chassit för att montera sittdelen! :)
  • spigg
    Arlene86 skrev 2012-03-23 11:57:11 följande:
    Fungerar dessa draperier lika bra på Bee+? Vi kommer nämligen nog använda den mer än camen i sommar...
    Funkar utmärkt på Bee+! Av mina hittills 14 vagnar är det ingen vagn som det inte har funkat att ha barnvagnsdraperi på!
    carooo skrev 2012-03-23 17:14:25 följande:
    Nu behöver jag råd och hjälp! Har en CAM som vi köpt på nätet från pramworld england. Min bumper gick sönder ( den vita rryckknappen pajade) och vi reklamerade den. Passade också på att reklamera liggdelslocket eftersom dragkedjan " hoppar över" ett jack på ett par ställen. Fick en helt ny bumper och nytt lock, men dragkedjan gör det samma med nya locket så det måste vara dragkedjan på själva basen som krånglar - så nu ska vi reklamera det i stället. Men nu till mitt "problem"... Vi fick hem den nya bumpern och liggdelslocket med bud från ups i förrgår, sen idag kom ett till bugaboopaket med ups! Jaha? Och där var ett helt nytt chassi? Lite förvånad jag blev eftersom jag inte reklamerat chassit.... Vad gör jag nu (lite samvetsfråga nu...) ska vi säga detta till pramworld, eller hålla tyst och "tacka och ta emot"' behålla det utfall vårat går sönder, sälja det ( vad får man för ett nytt chassi?) Vi plockade ut vår vagn i oktober och använd sen januari 2012 så vår är ju rätt ny och har mkt kvar på garantin... Vad skulle ni göra?
    Jag skulle sagt till. Det tror jag att ni tjänar på. De kommer till slut upptäcka att det skickats fel och hamnar hos er istället för det den skulle till, ni vinner på att förekomma det och själva berätta att det måste blivit något missförstånd!
  • spigg
    22Maj2012 skrev 2012-03-24 11:25:38 följande:
    En fråga ang varukorgen, hur sätter man fast den? Ska märket vara mot mig el ifrån mig, känns lite ostabilt med alla kardborreband..
    Märkte ska vara mot den som kör vagnen och det är inte ostabilt, den sitter som berget. :)
    mamma Linder skrev 2012-03-24 13:02:23 följande:
    Får man ställa en dum fråga till? Är det samma ställning/ram till ligg och sittdelen? tänkte om man köpre en med bara sittdel och kunde kompletera medd ligg del, men på bilder på liggdel är det bara tyget inte ramen runt
    Inte en dum fråga! Ja det stämmer, Cameleon (och Frog och Donkey Mono) kommer med en ram på vilket du fäster liggdelstyget eller sittdelstyget.
  • spigg
    22Maj2012 skrev 2012-03-24 18:46:51 följande:
    Vi monterade ihop vagnen idag, säger bara så här: tog längre tid att montera ihop vagnen än förlossningen :))

När man har ramen på och ska montera liggdelen, är det bara med kardborreband man sätter fast den? Och midjebältet som hänger på sidorna ska de in i den lilla fickan i mitten av liggdelen? Hoppas att ni förstår mina frågor hihi.. :)
    Haha! Snabb förlossning! ;)

Ja precis så! 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21