Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

jessapessa skrev 2010-04-02 18:24:09 följande:
    Jag har varit runt till flera cykelaffärer och hört mej för, dem har kollat och sagt att dem inte kan. Barnvagnsbutiker har hjälpt mej att prata med bugaboo men dem kan inte skicka den delen, utan det är bara ett nytt chassi som gäller.Och (tydligen) eftersom jag har frog får jag betala för ett nytt chassi...
    Aha, då är just den delen ingen reservdel de har löst utan ngt man gör på fabriken antagligen. Synd, du kan dock hitta chassin för ett par hundra på Blocket och Tradera. Det går lika bra med Cameleon till Frog.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    LR75 skrev 2010-04-04 10:41:01 följande:
    Jag kör med silicon, det är ju det som Bugaboo rekomenderat tidigare. Men om det är det bästa vet jag inte? Men jag kan ärligt erkänna att just nu så har maken använt all min siliconspray till bilen...så den här tvätten fick den vara utan. Men jag torkade den noga...hehe tog fram hårtorken och körde med kalluft. Till däcken använder jag just nu amor all. Stora däcken blir som nya. De svängbara blir iaf som nya på sidorna.Vad använder ni andra när ni servar vagnen?Och hur ofta servar ni vagnen?Jag brukar ge vagnen en uppfräschning en gång i månaden, ibland kan det bli oftare om det behövs.
    WOW.....man ser ju allt för många riktigt skabbiga och smutsiga vagnar ute på stan.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-04-04 19:06:20 följande:
    Stargirl: Såg i din blogg att du åker till Göteborg nästa vecka. Kommer du att vara på mässan?
    Maybe...... du får väl skriva ut en bild på mig och spana efter en Odd Molly klädd dåre.....
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-04-04 19:06:20 följande:
    Stargirl: Såg i din blogg att du åker till Göteborg nästa vecka. Kommer du att vara på mässan?
    Kanske ska jag vara med på utagningen till Idol? Har du tänkt på det?
  • Stargirl
    Amorficlya skrev 2010-04-05 01:00:21 följande:
    Hej nu hoppar jag in här å hoppas att jag är välkommen =) Har nu en Bugaboo Frog (begagnad) men ja e lika kär iaf. Jag är så ombytlig när de gäller vagnar så sambon ville inte att ja slänger ut massa pengar när de gällde en ny Bugaboo. Så ja letade begagnad..Min vagn är så fin fast nya hjul behövs både i bak å i fram så de håller ja på leta som en tok hehe. De är hemskt slitna men de ska åtgärdas =)Den är hel svart å ja e nöjd med de kors i taket ja har alltid haft färg på mina vagnar å verkligen synts men inte denna gång. Med ack så läcker den är i svart..Dottern på 7 månader sover som en stock båda gångerna idag jag satt henne i vagnen har hon somnat. Me like =)Nä nu svamlar ja bara förlåt mig.. En ny förälskad tjej i Bugaboo
    Välkommen!! Nya hjul kan du fynda då och då på Tradera. Även Cameleon hjul passar bra på en Frog.
  • Stargirl
    skrutthumlan2 skrev 2010-04-04 20:00:02 följande:
    Nu har jag äntligen hittat in i den här nya tråden (alldeles för sent)  tänkte bara höra om det är så att tiny tot pallen pasar till den nya ståbrädan? har för mig att den inte göra det....eller har tiny tot gjort en ny version?
    Har inte hört om att de gjort en ny version. Men den måste ju komma, det är väl deras enda produkt
  • Stargirl
    BabyD skrev 2010-04-05 11:23:16 följande:
    Jag skulle lätt lämna in min bugga på service till dig. Satt precis och funderade på varför man inte kan lämna in dom någonstans för uppfrächning. Betalar mer än gärna för att slippa göra det själv  . Finns du i stockholm?
    Barnbutiken hade fri service på vagnar inköpta hos dem efter ett år. Vet inte om det gäller fortfarande.
  • Stargirl
    SaraSelinda skrev 2010-04-05 19:03:09 följande:
    Måste säga att mina bromsar är SÄMST! Åker jag buss så rör vagnens små hjul ändå på sig, och inte lite heller! =( livsfarligt! Jag drar åt så mycket jag kan, så det är inget med det.
    Men de små hjulen bromsas ju inte. Det är ju bara bakhjulen som bromsas med bromsen. Ingen vagn bromsar alla hjulen vad jag vet. Det är ju bara broms på de bakre hjulen. Eller förstår jag dig fel?
  • Stargirl
    Amorficlya skrev 2010-04-05 19:33:53 följande:
    Det är något magiskt med Bugaboo varenda gång ja lagt min dotter på 7 månader nu såsomnar hon typ direkt igår sov hon i den i ex antal timmar helt sjukt bra ju. hade en Brio Happy innan hon vägrade va i den å sen en Scooter som hon inte diggade direkt heller att sova i. Så fortsätter det så här att hon e sånöjd då får den verkligen stanna länge hihi
    Det är formen på sitsen....mina barn har varit likadana.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2010-04-05 19:22:50 följande:
    Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.
    Klart dom kan, när bussen svänger svänger ju hjulen fram.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21