• LR75

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-06-10 20:46:55 följande:

Det låter nästan för billigt? Postens billigaste paket kostar 150 kr:..

jo...men nu har säljarfen satt det priset i annonsen. så jag betalar det och så får jag väl hoppas att det är korrekt.

men hur långt är ett parasoll? lyckas inte få fram den infon nån stanns ifrån...
  • LR75
    annat82 skrev 2010-06-10 21:03:36 följande:
    Är det via tradera? lite nyfiken. Säljer ganska mycket på tradera just nu, men inte bugaboo-saker :)
    Om det är via tradera så tycker jag Schenker har riktigt bra priser. Man får tradera-rabatt också, så minsta paketet kostar 37:- nästa 43:-, sen vet jag inte riktigt och för 37:- kan man skicka ganska stort och upp till ett kilo. Men jag börjar också undra lite hur långt ett parasoll som kortast kan bli, för det borde väl inte väga särskilt mycket, och om inte annat så kan jag ju kolla vad det är för tradera-priser ungefär.
    För att få skicka som brev på posten så får det inte vara längre än 60 cm, är  det det så måste det skickas som paket och då blir det som ovan sagt åtminstone 150:-

Är det det priset som är sagt för frakt så ska det ju gälla, om inte säljaren reserverat sig för något.
    japp via tradera...jag betalar nu iaf. blir totalt billigare än ett nytt iaf så jag är nöjd.
  • LR75

ang alex schulman.
    jag undrar bara hur dom har fått fast suffleten...eller ligger den bara där baom och skräpar typ?

• LR75
    Ellisizza skrev 2010-06-15 16:07:26 följande:
    Ni som köpt bugaboo's sittdyna, har ni tvättat den innan ni börjat använda den? Tips på hur man tvättar utan att den blir knölig och ful?
    tvätta den som vanligt, alltså enligt tvättlappen.
    det har jag gjort och min har inte blivit knölig. jag ha dessutom haft den i ett örngott när jag tvättat den för att inte få repor eller linande på tyget.
  • LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2010-07-02 08:14:05 följande:
    Haha skönt att det inte bara är jag som är knäpp då ;)
    säger samma sak, jag hatar mitt!!
  • LR75
    arkeologitjejen skrev 2010-07-02 10:29:55 följande:
    Ingen som har någon idé eller något råd?
    vet många som använt nån phil&ted ted lift till. kanske kan vara något.
  • LR75
    Hannal77 skrev 2010-07-01 22:28:34 följande:
    Som du säger kanske det krävs en smörjning. Ska prova det och om det inte fungerar ska jag gå tillbaka till säljaren. Tack för hjälpen!
    kolla även att du har handtaget lika på båda sidor.

jag har bara det problemet du nämner om jag går på en väg som sluttar lite mot kanterna. Vi bor tex i ett område som saknar trottoarer (lite på landet typ men ändå inte) och alla våra vägar sluttar i vägrenen...men på rak mark har jag inte det problemet.
  • LR75
    Senap skrev 2010-07-15 09:03:10 följande:
    Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*
    och jag som tycker att mikn beiga blir solkig...och noppig.
    jag vill att dom ska ta fram en brun!!!
  • LR75
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-19 23:28:10 följande:
    ni som har koll på denim, den förra basen jag fick i december hade inga märkningar mer än 007 lappen. den sitter på både sittdelen å varukorgen. men den jag fick hem nu har den där vita loggan. känns lite trist att de e olika loggor på dom :-/ men men den med vita loggan e ju trasig nu med. vilken av dom två kom sist?
    nån som hänger med på vad jag menar?
    inte helt 100 på denna fråga men i FAQ finns ju bilder på 007 loggorna. kanske det kan hjälpa?

sen, f-n vilken otur med ditt paket. kan du reklamera frakten hos schenker?
    hoppas det löser sig!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21