• LR75

Bugaboo-tråd nr 21

thj skrev 2010-08-06 22:41:08 följande:
    Tror svaret är att den är mörk,mörk grå,nästan svart
    men ser den ok ut med en svart suffla? har brun bas så jag tänkte köra brun/svart ett tag.
  • LR75
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-07 17:59:28 följande:
    så här skulle jag resonera,
    Barnet sitter i vagnen större delen  av tiden, vilket gör att det är ytterst lite av sittdynan som faktiskt syns.
    sittdynan e ju där för att skydda sittdelen och för att de ska vara mer bekvämt för barnet. och om andra vill titta nääääära för att se om de e färg skillnad så... låt dom göra de då
    men annars så om du vill kunna använda sittdynan till andra färger så är de kanske bättre att köra på en brun om du vill att allt ska matcha i 2 färger.
    Du har helkt rätt ! NU är det ju så att jag struntar i vad andra har för åsikter om färgerna är olika...det är jag som stör mig på sånt. om det är för stor skillnad går jag och stör mig på det hela tiden.
    jag har redan en brun suffla så det skulle ju funka då. men nu har jag fått cravings efetr en svart suffla (helt olikt mig).
    men vi får se, jag ska suga på karamellen några dagar till och se om jag klickar på köp eller ej.
  • LR75
    MiaEd skrev 2010-08-09 22:24:31 följande:
    Babyoverall, som i vinteroverall från Bugaboo?
    haha, ja man kan ju hoppas! då ska jag köpa till alla tre barnen
  • LR75
    MiniM3 skrev 2010-08-10 09:46:15 följande:
    Bugaboo gör inga overaller Tungan ute
    haha, näe visste jag också...
  • LR75
    Kavat skrev 2010-08-10 21:30:58 följande:
    Nu är Camens röda liggdel invigd med liten i! Härligt! Fattas bara ett rött liggdelslock nu insåg jag när vi satte på "tygerna". Hade glömt av att jag inte hade något.
    trycker på gilla knappen! grattis till liten och lycka till i jakten på ett lock.
  • LR75
    Vår lilla godis skrev 2010-08-14 21:35:35 följande:
    Det låter som precis samma fel som vi precis upptäckt på vår Cam, ditt "nya" fel med de vita knapparna. I vårt fall upptäckte vi en spricka i den svarta ringen som den vita knappen sitter fast i, den har liksom delat på sig lite, det är därför knappen inte går tillbaka längre. Vi köpte vår vagn via en engelsk sida (Pram World), mailade dem och beskrev felet, och de svarade på en gång att de skulle skicka en ny. (Mkt nöjd med den servicen!)

Den vita knappen hör förresten inte ihop chassit, utan den sitter på sittdelsramen, så det är den vi kommer att få utbytt. Tror jag har läst någonstans att man ska höra av sig direkt till Bugaboo om butiken man köpte vagnen av inte finns kvar, men det finns nog någon annan här som kan det bättre.
    fast nu fattar jag det som att det chassit det är fel på. alltså knapparna man använder för att fälla ihop chassit med och inte ramen som denna text beskriver?
  • LR75
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:45:05 följande:
    Skulle vart jätte snällt :)
    Jag har så svårt att förklara när jag inte har det framför mig hehe, men vill att den skall hänga högre upp, för hänger man den runt handtaget glider den liksom ner och "lutar" emot liggdelen. Om du förstår hur jag menar? Tungan ute
    jag kan bara säga att den hänger inte snyggt med tinkafu krokar...det är bökigt att få in axelbandet i den.
    jag körde bara med skip*hopen när vi hade liggdel och jag minns inte att den hängde konstigt,
    och om den lutar lite mot liggdelen, vad gör det?

om du vill ha en väska som sitter bra  oavsett sitt eller liggdel så satsa på en petunia pickle bottom modellen "touring totes"
    lycka till!
  • LR75
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 22:05:30 följande:
    ah okej. Men jag skippar nog krokar.
    Anledningen att jag inte vill ha den lutande är att den liksom sticker ut nåt otroligt när jag provade, tyckte det såg hemskt ut :P
    Nej nej jag är för kär i dashen, den eller ingen Flört
    men petunian är en riktig skönhet, jag var skeptisk först men när jag fick hem den blev jag hals över huvud förälskad och är det fortfarande!
  • LR75
    zasata skrev 2010-08-29 19:25:31 följande:
    Sambon köpte en egen vajer för 29,50 så nu är det snart klart
    men åhh, så man kan fixa det själv? meddela hur det går!
    om min vajer skulle råka gå av, då hör jag av mig till dig för instruktioner!!!
  • LR75
    zasata skrev 2010-08-29 20:40:50 följande:
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
    oki, meddela hur det går!
    tänk på vilka pengar ni kan tjäna sen på att laga andras buggor där garantitiden gått ut ;)
  • LR75
    Favvo skrev 2010-09-27 00:04:31 följande:
    Hehe okej Glad

Jag har kollat upp skillnaden nu och den ena (bild nr 1) passar till cameleon och den andra (bild nr 2) passar till been Skrattande
    fast den på bild två är den "nya" åkpåsen och skall passa både cam och bee.

(ber om ursäkt om nån redan sagt detta)
  • LR75
    Jossanjo skrev 2010-09-28 21:38:13 följande:
    puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.
    jag kompletterade med en filt. och så hade jag ett korthårigt fårskinn i åkpåsen, då blev det lite mer ombonat.
  • LR75
    straw2008 skrev 2010-09-29 15:34:38 följande:
    Tycker att allt annat förutom original ser hemskt ut. Varför skulle inte originl vara det bästa?
    för att det tar rysligt mycket plats i varukorgen...och så är det bökigt att sätta på, och när det blir kallt blir det ännu värre...
    Men det är såklart min åsikt.
  • LR75

Fröken Småland skrev 2010-10-04 16:57:30 följande:

Haha, jag har inte en enda åkpåse kvar! FörvånadGråterFlört
    Va, är det sant? nu kan jag ju inte använda dig som referens längre ju när nåt nytt till buggan skall inhandlas...
    typ, "men fröken småland honhar minsan si och så många..."

men jag måste erkänna en sak....jag har grymma cravings efter en uj...
    men jag är alldeles för lat för att sälja buggan och så skulle jag sakna den så sjukt mycket (det är ju min bebis)...men det känns som om vi behöver en vagn som passar de andra i vår familj bättre (de vårdslösa)...för jag får inte en vagn till.
  • LR75
    StaffenAssar skrev 2010-10-04 21:21:07 följande:
    Ska erkänna att jag "råkade" impulsshoppa en uj i fredags... Behövde en vagn som sambon kan jogga med, och först tänkte vi köpa någon billig variant, men sedan kände jag att nää jag kan inte köpa något billigt fult med kasst andrahandsvärde... Så nu är hallen proppfull med vagnar. Sambon blev väl inte riktigt så glad som jag ville att han skulle bli, men men... Och O kan bara sitta i den kortare stunder, men 40 minuters joggingpass går ju bra Och jag tycker den är snygg. Fast hjälp vad stor den kändes jämfört med buggan Förvånad
    mmm eller hur att du "råkade"
    jag har funderat på den också, tyop ops jag råkade och så ska maken bara rycka på axlarna...men jag tror inte jag kommer undan med den....
    men jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
    men jag har ju haft en förut och jag tycker nog inte den är så stor. den uppfyller våra behov bättre än en bugga just nu...eller alla andras behov. för jag tcker det är jobbigt att va på jobbet och veta att mormor är hemma och håller på med vagnen...hon är inte vän med bromsen så jag är rädd att hon ska bryta av den osv...
    men jag måste bara få det feta arslet ur vagnen och kränga buggan först. funderade på ett change men fick inga napp.
    men jag vill inte köpa den nya uj...vill ha den gamla (alltså den som inte är så p&t-ifierad) vilken har du köpt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21