• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

ami skrev 2012-03-24 21:57:46 följande:
    Precis HUR fäster man den lilla organizer väskan? Både vanlig vagn och Bee plus.
    Det kommer med två krokar som du fäster med kardborrband på chassit på Cameleon, Frog och Donkey. På Bee Plus kan du hänga upp Organizern med d-krokarna i knapparna som suffletten är fäst med, så organizern hänger på sittdelens rygg.
    M y skrev 2012-03-25 09:03:11 följande:

Hej alla Buggafans,

Är ute efter en Cameleon och undrar igentligen vad som gäller ang. garantin? Måste man ha kvittot? Har hittta en ny på Blocket men utan kvitto,inköpt i Holland. Hur vet man att det inte är en kopia?

Bugaboos garantier gäller bara förste ägaren så ska du köpa en begagnad vagn så har du aldrig någon garanti på den. Här får du lite tips om hur man skiljer en äkta Cam från en kopia, mitt bästa tips är att aldrig köpa en helt ny, oanvänd vagn kvar i kartong från någon av Blocket för då är det störst risk att bli lurad.
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/varning-for-bugaboo-cameleon-kopior/

Om du länkar till annonsen kan jag hjälpa dig att avgöra om vagnen är äkta.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    ami skrev 2012-03-25 11:36:51 följande:
    Har sett bilder där Organizern sitter bak på ryggen på CAM, på ex pappaprylar.se Hur sitter den då?
    Fasthakad i krokarna som du fäster i sittdelsramen med hjälp av kardborrband. Krokarna följer med väskan. Samma princip som när jag har Organizern på min Donkey:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/bugaboo-organizer/ 
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    mamma Linder skrev 2012-03-31 16:50:35 följande:
    Finns det någon sida med återförsäljare? Bor i Östergötland men hittar inget när jag söker på google
    På Bugaboos hemsida finns lista över alla återförsäljare.
    Tibell skrev 2012-03-31 19:00:39 följande:
    Vad är bäst att använda om man vill försöka tvätta bort repor på chassit?
    Autosol funkar men det är ju slipmedel också det är en balansgång det där.
    mamma Linder skrev 2012-03-31 19:08:02 följande:
    Går det att färga en solblet suflett?
    Ja, med textilfärg, t.ex. Palette från Panduro.
    Tibell skrev 2012-03-31 20:23:02 följande:
    Autosol säger Google är bra ? Stämmer det ? Är ett silvrigt chassi.

Men sen undrar jag en sak till. Är de nya chassina högre än de gamla ?? Har en från 05 och ett från 2011 och det skiljer 1-2 cm i allafall :/
    Fast jag är lite orolig att det vi köpte idag begagnat är fejk...
    Nej det ska de inte vara, men det kan ju skilja lite t.ex. om det är foamhjul på ena vagnen och lufthjul på andra?
    22Maj2012 skrev 2012-03-31 21:27:36 följande:
    Vilken sida på madrassen ska vara uppåt?
    Eh, minns finns det inte ett madrassöverdrag med en skarv? I så fall ska ju skarven vara nedåt. Har haft Cameleons och Donkeyns liggdel hemma men aldrig använt en Bugga med liggdel så jag minns inte helt säkert.

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-04-01 17:27:22 följande:
    Tack Spigg :) har ni plastad frotté i vagnen eller kör ni utan?
    Jag har kört utan, ett extra lakan bara och ett (tomt) örngott uppe vid huvudet som fångar upp kräkningar!
    Tibell skrev 2012-04-01 07:05:39 följande:
    Spigg : Har bara bytt chassi så använt samma däck som jag hade innan.
    Och det skiljer ett par cm..

Vart kunde man skriva in chassinumret för att se om det är fejk eller inte ?
    Det är inte samma som det som de varnar för på den där hemsidan..
    Hm. Okej. Något av det här låter bekant, att jag hört det där om höjden förut men jag minns inte exakt vad. Det finns ingen sådan sida, det man kan göra är att registrera vagnen på Bugaboos egen hemsida, du kan ju testa det men om det inte går så kan det ju bero på att den förre ägaren redan har registrerat vagnen.
    mamma Linder skrev 2012-04-01 18:09:38 följande:
    Tänkte på om man köper en frog el cameleon passar deras grejer på varandra, som suflett lig/sittdel?
    I princip ja, vissa saker funkar bättre än andra dock.

• spigg
    22Maj2012 skrev 2012-04-01 20:09:25 följande:
    Var registrerar jag min vagn? Har fått tillsammans med vagnen någon kort, på massa olika språk och Swe finns med, ska man fylla i det kortet också eller bara via hemsidan?
    På hemsidan, och då behöver du inte fylla i korten!
  • spigg
    Tibell skrev 2012-04-02 15:40:21 följande:
    Jag har alltså mätt från där den runda svarta delen börjar ( eller under den snarare ) och hela vägen upp till där skumgummit slutar på ena sidan
    Fast skumgummit kan glida, så det är inte en tillförlitlig mätpunkt att utgå ifrån!
  • spigg
    Tibell skrev 2012-04-02 19:56:37 följande:
    Nej det behöver han inte :)
    Finns nog fler med gamla chassin här inne!
    Men tack snälla ändå :)
    Tibell, gå med i gruppen på FB som jag länkar till, där inne finns det många som säkert gärna hjälper dig. Skulle gärna gjort det själv men jag har ingen Cam hemma!
  • spigg
    Tant Pruselius skrev 2012-04-04 10:19:03 följande:
    Någon som vet om det är fyskiskt Omöjligt att sy om  Cam sufflor till donkey?
    Jag kan inte sy så bra, men det är säkert inte omöjligt. I Donkey-bildtråden har jag lagt upp bilder på Cam-suffla på Donkey. Den är framför allt för bred. Jag tror man skulle behöva sprätta isär alla delar och sy om den från grunden?
  • spigg
    minnamarie skrev 2012-04-04 17:01:51 följande:
    Hej, jag skulle så hemskt gärna vilja testa att sy en sufflett till min Cameleon, men den skall inte hämtas ut förrän i juni, så jag vet inte hur jag skall göra med mönster? Finns det mönster någonstans att köpa, eller har någon lust att dela med sig av ett? Eller är det någon som har tips på hur man gör när man är i min sits?
    Tack på förhand!
    Gå med i barnvagnsgruppen jag länkar till i min sidfot, finns flera där inne som säljer mönster! :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21