Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Det stämmer som Asereht säger att den var ljusgrå med marin foder. Åkpåsen som hörde till var marin med ljusgrå foder. Den jag länkade till har jag aldrig sett tidigare men det betyder ju inte att den inte har funnits {#lang_emotions_dreamer}

• Fröken Småland

K Kavat: Jag har inte sett nya cocoonen IRL men jag gissar att den är lite rymligare vilket är välbehövligt då den gamla var löjligt liten och smal. Det som stör mig är att de inte heller denna gång satt dit bärband och bottenplatta men samtidigt så är det väl inte den funktionen som är den viktigaste. I den gamla Bee funkade P&Ts lift riktigt bra om man vill ha en lift som man kan bära men det är nog inte så viktigt för dig gissar jag. En annan sak som jag inte gillar är att nya Bee har betydligt sämre liggläge, även om det är någorlunda. Enligt Bugaboofolk skall det bara skilja någon enkel grad men jag tycker att det är ganska stor skillnad faktiskt.

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-04-17 14:05:52 följande:
    Tack för infon! Maken kom just  hem från att ha varit borta i en mindre evighet (det gick inga flyg så det blev buss, tåg, taxi, bil hem från Umeå) och jag är sjuk dessutom (synd om mig ) men det var lite tufft när även barnen var dåliga.. Och så berättar han att de nya sommardäcken till hans bil kostade 3000:- Det är ju en halv vagn utbrast jag! Hm, undrar om jag lyckas fjäska till mig en.
    Behöver ni verkligen nya däck? {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland
    Onyxia skrev 2010-04-17 15:44:46 följande:
    Någon som har något super expert tips på hur man lätt får bort hårstrå osv som satt sig i dem små hjulen på en Cam?
    Det är bara "the hard way" med pincett som gäller... {#lang_emotions_throwup}
  • Fröken Småland
    Xst skrev 2010-04-20 09:09:29 följande:
    Kan om man inte har smak Våga vägra hängig klädsel
     Jag vågar nog påstå att jag har smak och min klädsel hänger inte.
  • Fröken Småland
    Ellisizza skrev 2010-04-20 09:13:23 följande:
    Nja, jag hade inte så höga förväntningar på fjädringen men jag trodde allt att den skulle vara lite bättre..Det värsta tycker jag är att den skallrar och skramlar så förbaskat så fort det är lite ojämnt. Låter som att man går med en konservburk full med stenar och skakar. Nu skäms jag ju nästan när jag går med vagnen för att den låter så.. Fjädringen kanske blir bättre om man har ett lite tyngre barn i vagnen? Min son är väldigt liten och lätt och sitter vänd mot mig. Tycker inte fjädringen verkar dämpa något alls..
    Men det låter ju inte som en Bee med såna missljud? Kanske den är felmonterad?
  • Fröken Småland
    Ellisizza skrev 2010-04-20 09:13:23 följande:
    Nja, jag hade inte så höga förväntningar på fjädringen men jag trodde allt att den skulle vara lite bättre..Det värsta tycker jag är att den skallrar och skramlar så förbaskat så fort det är lite ojämnt. Låter som att man går med en konservburk full med stenar och skakar. Nu skäms jag ju nästan när jag går med vagnen för att den låter så.. Fjädringen kanske blir bättre om man har ett lite tyngre barn i vagnen? Min son är väldigt liten och lätt och sitter vänd mot mig. Tycker inte fjädringen verkar dämpa något alls..
    Men det låter ju inte som en Bee med såna missljud? Kanske den är felmonterad?
  • Fröken Småland

Oioi Hobo är stooor men Bee är stadig så det går riktigt bra. Jag kan försöka knäppa en bild i morgon om jag kommer ihåg det. Påminn mig gärna!

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-21 09:39:42 följande:
    jag brukar göra rent med grönsopa. lutar gott sen med Nu har min bee kommit.. men jösses vad jobbigt att få ihop den hur tar man ut ryggstödet och sittdelen till det längre? och hur sätter man på sufletten *noll koll*
    Man tar tag i yttre resp övre delen och drar rakt ut bara för att förlänga sitsen och ryggen. Suffletten sitter fast i små clips som man skjuter in mellan klädseln och ryggplattan, du får leta efter ett litet ingångshål i plasten. Messa mig om du inte hittar så kan jag fota med mobilen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21