Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

De vinterhjul jag sett som gått på tradera under hösten har gått för i princip nypris, om man räknar med frakten. Bästa är att köpa under sommaren, fick mina för 400 på blocket. Har sett ett par billigt på blocket på sistone, men antar att de gick på ett par minuter.
    Men annars ska väl vinterhjulen passa Cam Frog och Gecko, för där finns det väl inte olika som jag förstått.
    Annars får man ju ganska mycket tillbaka på dem när man säljer dem om de inte är jätteslitna, om man säljer vid rätt tillfälle då

• annat82
    thisissarah skrev 2011-01-18 19:32:19 följande:
    Okej, provar såhär:
    kan kan köpa vanliga däck och fästa fram så att man kan ha de som vinterdäck?

Vet faktiskt inte hur du menar att det skulle gå till, men kommer du på en bra lösning så säg till

Det är ju olika fästanordning på bakhjulen och framhjulen. Däremot så kan du så vitt jag förstått byta bakhjul mellan Cam Frog och Gecko och samma sak med framhjulen, men att sätta några andra hjul fram tvekar jag på. I så fall får man nog göra något hemmasnickrat och då finns det mycket annat jag hellre pysslar med hemma

• annat82
    thisissarah skrev 2011-01-18 19:49:07 följande:
    Jag tänkte mer ifall man skulle köpa såna däck som är bak och fästa fram så att de blir som vinterdäck, men enligt grannen som har en cameleon så är det annat fäste fram (där de rörliga däcken är)
    Exakt de är olika fästen, men när du kollar på det så kommer du förstå. Är ju alltid enklare när man ser själv också
  • annat82

Tror inte man kan ha för många tillbehör

Måste samla på mig ännu fler innan jag kan svara
    Har bara 3 baser, och 7-8 topset än så länge Glad

Skötväskfrågan har väl kommit upp ett antal gånger förrut

Men jag älskar min petunia picklebottom. Har även haft skip hop deluxe och tycker den funkar helt ok.

Andra gillar jujube, men jag har inte kommit så långt så jag har haft möjlighet att prova någon. Men det lär ju bli någon gång

• annat82

Det är ju bra mycket billigare än att köpa en komplett vagn för 10250.
    Inte jättelångt ifrån att köpa en begagnad FAST man har ju full garanti om något skulle hända
    Och man kan ju då strunta i liggdelen om man inte behöver/vill ha den

• annat82

Tycker ju inte att man kan jämföra med annat fabrikat kanske och då närmar det sig ju ändå en bit.
    Och ser man på vad man kan få betala för en begagnad och vad begagnade faktiskt säljs för så är det ju inte mycket dyrare och då är jag beredd att faktiskt betala en del för att få garanti på det jag köper

Skulle man köpa en ny Emmaljunga City Cross ny som enbart sittvagn så kostar den ca 5200 åtminstone. När vi kollade på vagnar för snart 2 år sen har jag för mig att det var 5900 till och med så visst är den dyrare fortfarande men det blir ju inte lika stor skillnad

• annat82

och man kunde väl iofs köpa delar och bygga ihop själv också, men förr kostade chassit mer än vad det gör idag som del. Vet inte när priset på detta sänktes men är ganska så säker på att det var betydligt dyrare förut

• annat82
    Bellbox skrev 2011-01-21 13:30:54 följande:
    Håller jag INTE med om... älskade den "gamla" Fullkomligt fantastiskt bra jämfört med andra märken!
    Dock säger jag inget om att den NYA inte är bra; den är säkert bättre
    men man behöver inte total-dissa den gamla bara för det
    Jag älskar också den gamla åkpåsen Sitter hur bra som helst och dottern har aldrig varit kall

men har inte mycket att säga om den nya heller då jag inte testat den
  • annat82
    thisissarah skrev 2011-01-21 21:03:37 följande:
    Är alla baser på bugaboo gråa?
    Nu förstår jag inte. De flesta väljer att ha grå bas på sin Cam, men det finns ju massor av färger
  • annat82
    thisissarah skrev 2011-01-21 21:14:37 följande:
    Okej, Tänkte om det inte finns svart bas, har sett att det finns andra färger men inte svart.. Tror inte att jag har sett nån cam med svart bas.
    Allblack är den cam som har svart bas. Eftersom den är svart och limited just därför så säljs ju inte svarta baser löst.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21