Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

MissR skrev 2010-12-08 15:37:46 följande:
    Fick precis ett telefonsamtal från schenker. I morron mellan 11-14 levereras mitt paket hem till dörren. Jag känner mig som ett barn på julafton=)
    Man fååår öppna julklappar i förväg
    Så det ska kännas med paket, oavsett vuxen eller barn
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2010-12-08 09:04:50 följande:

Jag gillar denim mest, ocean är snygg men denim är snyggast gärna tillsammans med rött *smälter och duckar samtidigt för flygande tomater*

Jag skulle även vilja se ett Bee chassi i svart

Gillar också denim, både den gamla och tror jag kommer gilla den nya. Försöker övertala sambon att en bee 107 är en bra julklapp. Tror den skulle funka med svart chassi. Borde inte det komma till bee också, nån gång

Gillar gamla denim också, men har en RED och älskar den, men saknar rött topset. Tar nog inte lång tid innan det blir ett sånt också
  • annat82
    stjernan skrev 2010-12-17 16:11:53 följande:
    Den där fejkvagnen verkar vara borta nu på blocket eller så har de bytt bild?

Jag har sett en vagn där säljaren påstod att den var uttagen 09 men den hade det gamla chassit med skruvar som slutade tillverkas 07 så visst finns det oärliga människor som lurar de som är okunniga...
    Annonsen finns kvar. Länken ovan funkar. Däremot är alla de egentagna bilderna bortplockade ur annonsen.
  • annat82
    Bellbox skrev 2010-12-20 09:27:23 följande:
    HA HA HA; ursäkta men är det inte lite lathet att bara hänga över suffletten på den befintliga; inte ens orka med att byta Drömmer (*tadaaa tar 2 sekunder*)
    Och sen undrar jag; har de inte satt den åt fel håll; ska inte det som är fram vara över ryggen??

Men fräckt att den varit med i Solsidan *gillar!*
    Jo, den ser ut att vara bara lagd på en i offwhite, och åt fel håll. Ganska så mycket lathet enligt mig.

Fast jag tyckte inte ens den var särskilt snygg faktiskt. Har sett så många snyggare
  • annat82
    Bellbox skrev 2010-12-20 09:44:24 följande:
    Jag har en jättetuff sydd av Mamma på vift jag funderar på att sälja på tradera med avslut i mellandagarna... men den var ganska dyr att få uppsydd (möbeltyg i tufft mönster & fodrat med svart bävernylon så den är vindtät) så vet inte om Tradera i mellandagarna är bästa stället?
    Kanske Blocket? *svårt att veta*
    Man når ju fler köpare via Tradera känns det som....

-Har nyss sålt min Bugga *snyft* eftersom syskonvagnen bara används i stort sett + har en UJ singel jag fyndade till ett vrakpris (så kunde inte längre motivera för mannen att min fiiiina Bugga bara stod & glänste i hallen)

psssst: ska börja jobba på att köpa en Bee+ nästa höst men funderar på rätt taktik för mannen Drömmer
    Man kan ju alltid testa nån gång med ganska högt utrop på tradera, kostar ju inte så mycket om man inte får den såld. Tycker det verkar gå lättare där än blocket.
    Har bara 2 som jag sytt själv, först lite så där då jag itne orkade testa passformen innan jag färdigställde mönstret utan körde på och gjorde ändringar till nästa. Och en i tjock lila bredspårig manchester med iaf halvt dolda fickor på sidorna och barbapappa på insidan. Blev lite av en favorit och dottern gillar den med figurerna på insidan.

Älskar min kombo med Cam och Swift. Lite förälskad i Bee+ 107 också, och har typ fått ok på en, men vi ska flytta först för annars får den inte plats, så till sommaren kanske
    Fast då har jag en nästan lika vagngalen sambo som jag så det är inte så svårt där

Och för övrigt, när de inte används så är ju rätt plats för en bugga en väl upplyst plats inne så den kan beundras och klämmas på lite då och då tycker jag
  • annat82
    Bellbox skrev 2010-12-20 10:03:30 följande:
    håller med!

(ang män; jag har dock begåvats med en man som älskar Gekås Ullared så han får lite + i kanten där)
    Det gör iofs sambon också, men där är jag tvärtom. Hatar att gå i butiker, men han har fått dit mig en gång och 2 timmar stod jag ut
  • annat82
    stjernan skrev 2010-12-21 09:40:22 följande:
    Ja det är nåt skumt med annonserna på den orange- blåa och den svartröda med sommarsuffla. De är fotade på samma plats iaf. Stöldgods tror jag....
    Jag funderar på om det är samma chassi. Mugghållaren sitter likadant och tycker det nästan ser ut så. Är ju faktiskt inte förbjudet att lägga ut två annonsen med olika klädslar om man så vill och sedan se vilken som går först
    Så länge man bara säljer en i slutänden.

Sen låter det mest som annonstext är snodd från annan annons då den tidigare med kopian hade ganska så lik text. Lite klipp och klistra.
    Nu spekulerar jag ju bara lite. Men har själv funderat på att lägga ut 2 annonser på likadana saker men i olika skick, vill ha en kvar och sälja en men spelar ingen roll vilken som går, men sälja den som går först så att säga. Och skulle ju faktiskt inte luras då heller då tanken är att ta bort annonserna när en är såld. Istället för att i samma annons skriva att det finns 2 osv.

Andra anledningar är ju inte heller omöjliga och om jag skulle vilja köpa en av vagnarna skulle jag nog vara lite försiktig iaf och kontroller lite nogrannt osv.
  • annat82
    Katjan skrev 2010-12-21 11:56:15 följande:
    Annat82- personen har lagt ut minst 3 annonser. Givetvist är det inte olagligt att byta klädslar på dem. Men jag skulle akta mig för att köpa ifrån en person som lägger ut 3 vagnar o sedan kopierar annons texten ifrån andra annonser.
    Jo, det jag menade med att man får kontrollera mer nogrannt också. Skulle nog inte vilja köpt om jag inte fick se kvitto eller förklaring till varför det finns så många annonser.
    En bra variant är ju dessutom om man köper i andra hand att se till att inte bara få se kvitto utan att få kvittot också, annars kan ju flera vagnar säljas med uppvisande av samma kvitto.
    Märkte jag själv att någon la ut många annonser så skulle jag personligen välja en annan säljare helt klart
    Kopiera text gillar inte jag heller, ska man sälja nåt kan man gott skriva sin annons själv.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21