• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

sok skrev 2010-03-08 20:26:50 följande:
    ok men det verkar ju lugnt då, iaf för bebisens rygg etc. Hon ligger och sover i den NU, i sittdelen...hon brukar ju somna i vagnen på kvällarna... ursäkta att jag tjatar men är det lugnt att hon ligger i sittdelen ca 2 timmar???? (kan ju lyfta över henne till sängen annars men skönt ha henne på nedervåningen på kvällen tycker jag) Det jag tänkte på nu när vi var ut i dag är ju att det finns ju som ingen "fotsack" till sittdelen...? Det är bara åkpåsen som skyddar över. tack för era svar!!!
    Om barnet blir trött i ryggen vaknar det och gnäller. Då tar du så klart upp barnet så det är ingen fara.
    Jag har aldrig saknat footsack.
    My sugar is raw
  • Senap
    farfallina skrev 2010-03-08 22:27:11 följande:
    Startade precis en tråd med samma fråga med ställer den även här: Ni med sandfärgad bas, har ni upplevt att den blivit smutsig lätt?
    Nej, undersidan är svart på alla vagnar.
    Jag torkar av den med en trasa vid behov (på det svarta). Och jag tvättar hela basen varje vår. Känns fräscht efter vinterns modd. Det är sällan det stänker upp på sidorna men visst händer det.
    Smuts tycker jag dock syns på alla basfärger. MEn det kanske är bara jag som tänker på det. {#lang_emotions_foot_in_mouth}
    My sugar is raw
  • Senap
    farfallina skrev 2010-03-08 22:41:43 följande:
    Tack för era svar! Jag är bara orolig att det ska stänka på sidorna. Men om det går att torka av med en trasa bara ska det inte va så farligt. Butiksbiträdet jag talade med idag varnade mig dock och sa att hon aldrig rekommenderar någon att köpa en ljus bas..
    JAg har haft min sedan 2006 och aldrig gått omkring med en prickig varukorg.
    Det är liksom inte så... jag. {#lang_emotions_wink}
    My sugar is raw
  • Senap
    Shoegirl skrev 2010-03-08 22:47:03 följande:
    JAg har haft min sedan 2006 och aldrig gått omkring med en prickig varukorg. Det är liksom inte så... jag.
    Och jag går överallt med min vagn och använder den ordentligt.
    Den är till för att användas och den klarar det.
    Samtidigt är jag noga med mina grejer så när snömodden försvinner tar jag in vagnen och sköljer av den, smörjer upp den, tvättar tyget.

Maaaaaaaj präschöööössss!
    My sugar is raw
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-03-09 07:50:11 följande:
    Shoegirl: Det efterfrågas då och då möjlighet att kombinera de olika färgerna på Cameleon. Du kan väl lägga in den här länken någonstans i din blogg så den är lätt att hitta? legacy.bugaboo.com/extra/colorchooser/dealers...
    fixat
    My sugar is raw
  • Senap
    Stargirl skrev 2010-03-09 15:57:52 följande:
    Varning: Falska Bugaboo vagnar florerar ute på nätet. Ebay, Tradera etc samt återförsäljare har sålt falska Bugaboo vagnar. På bilderna är det i princip omöjligt att avgöra om produkten är fake eller äkta. Kopiorna är mycket skickligt gjorda men man känner på kvalitèn om man jämför med en äkta att materialet är annorlunda och finishen inte likadan.
    If a deal seems too good to be true - it probably is!
    My sugar is raw
  • Senap
    Aprilia skrev 2010-03-11 10:04:48 följande:
    Jag skulle inte vilja stänga in min bebis såhär på sommaren www.tradera.com/Solskydd-vindskydd-barnvagnsg... Har sett att det finns liknanade på babyproffsen men då är det en kort filt man hänger över dessutom blir det inte så där "tätt" för antar att det är därfrån idén kommer....
    Nej, det blir apvarmt i vagnen ju.
    My sugar is raw
  • Senap

FYI för rävarna i tråden:

Jag kommer vara lite frånvarande i tråden då jag behöver avsluta min avhandling.
    Vill ni ha tillägg i FAQ så kan ni väl meddela mig i gästbok/inbox?
    My sugar is raw
  • Senap
    Primrose skrev 2010-03-11 16:17:47 följande:
    A propos vad man hänger över vagnen på sommaren. Vi körde med parasoll och sommarsufflett förra sommaren och det fungerade oftast bra. Vi köpte också det utmärkta UV-skyddet och använde det ibland när solen var stark och parasollet inte räckte till. Det är ju ganska luftigt (samma material som i sommarsufflettens "UV-luckor"). Under de andra årstiderna har vi använt regnskyddet ibland för att skydda mot blåst. Eftersom jag har velat se min pojke i vagnen (helst när han var spädbarn, nu är han 16 månader) så har jag aldrig velat hänga över en filt och något som inte är litet transparent.
    Utmärkta? Det ger ju mindre skydd än en tunn bomullströja. Jag skulle aldrig använda det till en bebis. Det rekommenderas inte att ha så lite skydd när solen är stark.
    My sugar is raw
  • Senap
    LR75 skrev 2010-03-11 16:25:56 följande:
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig. vet iofs inte vart du bor. jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom. Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ. men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj. åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
    same same
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21