• Ia 70

Bugaboo-tråd nr 21

Kan man via en butik där en vagn påståtts ha köpts kolla om den verkligen köpts där via serienumret?

Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Ia 70

Om den "billiga Buggan på Tradera": Har pratat med butiken via mejl o det stämmer inte att de har sålt den som säljaren på Tradera påstår samt att det serienummer jag fick av säljaren är för kort o inte stämmer med Bugaboo. Hoppas att annonsen kan stoppas!!! Butiken har anmält anonsen till granskning i alla fall o jag gör detsamma eller hoppas på att ingen budar

• Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-15 16:21:38 följande:
    Är väl redan folk som budat? Eller jag som kollat del annons?
    De har inte nått upp till reservationspriset ännu
  • Ia 70
    jessapessa skrev 2010-03-16 14:45:44 följande:
    En fråga om trasiga chassin... skickar man tillbaka dem till bugaboo för att få ut ett nytt? En kompis till mej verkar ha fått tag på ett problemchassi, där handtaget/styret går av...
    Jag får ett nytt fr Bugaboo med UPS, när jag fått det nya chassit så meddelar jag Bugaboo o de beställer hämtning av det trasiga chassit. (som ska undersökas) Så har det  varit för mig de två gångerna jag bytt chassi. (mitt nya e på väg)
  • Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-16 20:11:45 följande:
    Den skulle ju varit helröd, men de sa att den kommer om någon vecka så fick svart fleece alldeles GRATIS! Tack tack för det ville jag ha ^^
    Snyggt

----------------------------------------------------------------------------

O det vart en köpare på "Traderabuggan som verkade för bra för att vara sann." Den gick för 5000 kr. Finns det en bugga att skicka efter inbetalning så har köparen gjort ett riktigt bra kap om inte...så ja då e man blåst- Köparen har dock en del negativa så jag vet inte om jag ska lägga mig i o be henne/honom att checka.
    För de e väll inte ngn här

Nu ropar Luka....så hej hej
  • Ia 70

Nu har jag fått mitt nya chassi Det kom igår- Så tre arbetsdagar tog det bara (med UPS) Känns bra med ett nytt o fräscht chassi o hoppas att det håller nu då garantin går ut i september.

• Ia 70
    Fröken Småland skrev 2010-03-17 18:52:48 följande:
    Asereht: såg nu att du skrev rött, det hade jag inte valt...Här är en galen komboJag har ganska många kombinationer med blå bas i mitt galleri
    Aaaaa men kombon e ju urläcker!!
  • Ia 70
    Marci89 skrev 2010-03-18 21:20:08 följande:
    Hej alla bugaboo-galna-mammor!Behöver nu er hjälp, har en cam som är inköpt maj 08 som nu fått det "klassiska" felet på chassit. Har köpt den via nätet (minns inte exakt vilken sida men kan leta reda på kvittot!). Vill nu alltså veta hur ni som fått nya chassin gått tillväga, vilket som funkat bäst osv. Jag funderar på att maila bugaboos egen service, men hur funkar det då, är man tvungen att skicka sitt trasiga chassi som "bevismaterial"? Då blir jag ju utan vagn ett tag... Hoppas på hjälp från er proffs så att detta kan gå så smidigt som möjligt!Tuuusen tack på förhand och massa kramar
    Har svarat tidigare i tråden men så här har vi fått göra med vår Bugaboo Cam. Jag har mejlat Bugaboo service. De har fått kopia på kvitto, skickat ett nytt chssi med UPS. När jag fått den så meddelar jag Bugaboo detta o de ordnar med UPS som kommer och hämtar det trasiga chassit. (för inspektion) Så näe inte utan vagn under tiden för vår del i alla fall (vårt andra chassi har just gått sönder o de har skickar ett nytt. Det gamla ligger nerpackat o väntar på UPS-
  • Ia 70
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-18 22:37:09 följande:
    Äntligen har lillebror kikat ut! Skall snart rulla ut med nya vagnen men har en fråga...hur bäddar ni liggdelen? För jag har tänkt att jag skall ha åkpåsen bara i liggdelen och sedan så ha en fleeceoverall. Men nu så kom jag ju på att jag säkert kommer ha honom sovandes i den inomhus under dagen? tycker det är så behändigt med en rullande säng Men då känns det ju inte så bra att lägga honom i åkpåsen?? Herregud vilka i-landsproblem men har någon täcke och sådant i vagnen istället för åkpåse eller hur gör man?? Jag ber om ursäkt om min hjärna inte fungerar just för tillfället men det finns liksom ingen man kan diskutera sådana här saker med utan att den människan inte tror man är riktigt klok
    Grattis till bäbisen! Undrabrt Jag saknar redan den där lilla,lilla yttepyttiga bäbisen- (Luka e 6 1/2 mån redan)  Ser att du har fått idér hur du kan bädda redan. Hoppas att du finner ngt som passar er.

Och vi måste väll snart byta till "sittdelen". Luka e ju snart sju månader, men han har trivts så bra liggandes o ibland med kudde under huvudet...men han väger nu 8 1/2 kg. & vi märker också att han mer o mer vill sysselsätta sig i vagnen när han e vaken. MEN!! Jag älskar liggdelen!!! Har svårt att skiljas fr den faktiskt. Det enda dåliga har varit att det e så svårt att lasta under vagnen vilket e lättare med sittdelen. Nåja vilka problem Nu dax att packa ihop o gå till dagis.
  • Ia 70
    Ellisizza skrev 2010-03-19 09:40:17 följande:
    Hm, funderade på prasollet som jag köpte nyss.. Kan man ha det för att skydda mot lite lätt duggregn också? Regnskyddet är så meckigt och känns onödigt när det bara regnar lite. Hade velat ha en footsack till buggan.
    Jag skulle i så fall satsa på ett "vanligt regnskydd" typ Tulsas (har jag) det e mjukt o smidigt istället för plastskyddet (me hate)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21