• Ia 70

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-03-19 16:08:38 följande:
    tack för alla grattis och tips! Så självklara saker som ni säger men min hjärna fungerade verkligen inte....skönt att man kan räkna med er! Just nu har jag p&t-insatsen i bäddad med lakan när han är så pyttis och sedan kommer jag ha åkpåsen som ni säger och bara ha en bomullsfilt under för det känns lite svettigt med fleece.  En helt annan sak som jag såg på stan härom dagen, en som gick med liggdelen och den lutade verkligen framåt, som om bebisen skulle glida ner och ligga med huvudet nedåt. Är det ett vanligt problem att det kan bli så, eller hade han gjort ngt fel med liggdelen?
    Ååå jag hade med lift i liggdelen när Luka var mindre: Hade det faktiskt tills han växte ur den för ngn månad sedan. Vart mer ombonat o lätt att lyfta ur.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Ia 70

Vad e det som e så himla bra med Bee e ju dyr för att vara en liten vagn (gammal som ny) tycker personligen den ser så futtig ut o de små hjulen ser ut som om de knappt sitter fast

• Ia 70
    Kajsan skrev 2010-03-24 20:58:18 följande:
    Du menar att man borde betala efter hur stora vagnarna är eller?
    Näe inte så Men jag tycker att det är mycket pengar för en vagn som ser ut som en "liten behändig resevagn/liggaibilenvagn" bara. Men de e jag det.
    Frågan var ju eg. vad det är som e så bra med den Har inte satt mig in i funktionen på den, när använder Ni den? Som varjedagvagn, finvagn, shoppingvagn, resevagn, endavagn eller som komplement till Bugaboo Cam, Frog...är hjulen bra även om de små? Hållbara, lättkörda...
  • Ia 70
    Soppa skrev 2010-03-24 22:10:46 följande:
    jag köpte ju en igår och min tanke är att den ska finnas i bilen. Så = när vi åker någonstanns dit vi behöver vagn.
    Okey
  • Ia 70
    SaraSelinda skrev 2010-03-27 19:54:03 följande:
    Ursäkta min dumma fråga nu då, men har faktiskt inte granskat vagnen SÅ noga.- Vart sitter det där gummit ni pratar om? Hur vet jag att jag har ett sådant? Vagnen är inköpt ny mars -10
    Undrar med för jag fick ett nytt chassi förra veckan, min andra reklamation. Går det att se på ngt vis??
  • Ia 70
    Amorficlya: Hej tjejen, så det vart en frog Vad roligt!! Då måste vi ju bara ses med våra Buggor
  • Ia 70
    Lalalong Så olika barn e. Luka har just bytt till sittdelen o han e 7 månader
    Med Leia bytte vi när hon var ca 4 månader. Jag älskade liggdelen faktiskt o sonen med. Ombonat o mysigt när det var vinter. Nu sitter han upp men men mellanläge eller liggläge har åkpåse. Jag hade nog försökt att vänta med sittdelen, men det e jag det
  • Ia 70
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-18 17:09:20 följande:
    Jag har provkört båda i affär. City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen.  B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort.Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig.Vad har ni haft för syskonvagnar?
    Vi har en PT Sport (som Amor *vinkelivink* Mina e 3 år och 7 månader. Varvar den med Bugaboo Cam med ståbräda för kortare turer. Jättenöjd med PT´n som syskonvagn, e ju som en enkel men dubbel. Tycker den e väldigt lätt o än så länge inte svårmanövrerad med två barn (9 kg och 14 kg) lite lång dock vilket kan vara lite bökigt på bussen om det e trångt. Men fördelarna överväger.
  • Ia 70
    Berit82 skrev 2010-05-12 18:12:25 följande:
    Kommer ni ihåg den misstänkta nya buggan på Tradera som det var en del snack om i tråden? Tydligen tog inte Tradera min anmälan på allvar... Stackars köpare.www.tradera.com/NY-BUGABOO-CAMELEON-auktion_3...
    Näe e det sant! Men jag som kollade upp det hela då jag tyckte att det var konstigt, dvs jag kontaktade butiken där det sas att den köptes i o de sa att de inte sålt en sådan kombination av vagn/klädsel + serienumret (jag frågade säljaren om det) inte stämde) Butiken där vagnen påstods ha köpts kontaktade också Tradera o talade om att säljaren inte uppgivit rätt info om köpställe mm. Enligt Bugaboo så kunde de på serienumret även säga att vagnen/chassit inte var helt nytt utan ett "äldre" chassinummer. All denna info fick Tradera av mig o butiken!! O så var det så...en bedragare!!
  • Ia 70

Tjejen som köpte buggan på Tradera är inte svensk (har lite mejlkontakt med henne o har svårt att utrycka sig) Deras bäbis kommer vilken dag som helst. Tradera säger sig inte har gjort ngt fel och polisen har inte tid. Pratade via mejlen i går med butiken som var med i annonsen o de har både skrivit o pratat med Tradera om annonsen att de ville att ngt skulle göras då Buggan inte köpts av dem vilket säljaren skrev. Hon fr butiken tyckte med att de inte riktigt tog det på allvar och att de skulle bolla det vidare till ngn som kunde ta ett beslut. Så hur vi andra än försöker att "hålla rent" fr bedragare på Tradera så verkar det inte funka. Tråkigt.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21