• Ia 70

Bugaboo-tråd nr 21

Amorficlya skrev 2010-05-14 14:29:57 följande:
    Hej vännen.. Men guu så hemskt..!! Inte kul ju..!!
    Tjena tjejen Kul att du e nöjd med buggan!!!
    I dag e det lugnt här- Sambon e bakis o de små sover middag. Hihi, så jag har suttit vid datorn ett tag nu. Sedan blir det PrisXtra och bolaget Hade hoppats på att kunna kyla skumpan om det skulle ha varit klart me huset, men säljaren ringer ju inte. Så även om det lilla "e vårt" så vill vi ju skriva papper o ha allt klart...Kram tjejen.
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • Ia 70
    Alisa skrev 2010-05-16 13:23:11 följande:
    Hej alla kunniga!Jag har en fråga kring glidande chassihandtag.. Vårt handtag sitter som ett smäck när man kör osv men ska jag dra upp vagnen, ex upp i butik med enstaka trappsteg, glider det en aning. Detta beror på hur jag har vagnen samt hur hårt jag drar. Detta har gjort att jag alltid drar ut handtaget till max för att inte "slita" på det.Vad jag vet så var det endast chassin som gled vid visst tryck som ersattes, hur ska jag mäta det?Tacksam för svar! 
    Jag har bytt två glidande chassin direkt med Bugaboo o det har aldrig  varit ngt problem med det eller att man behöver utföra några tester eller så. Däremot ska du inte dra upp vagnen för trappor och hålla i teleskophandtaget enligt Bugaboo. Du ska hålla nedanför i den fasta delen.
  • Ia 70
    Alisa skrev 2010-05-16 13:38:16 följande:
    Ja jag har ju lärt mig det nu... :-/Och nu drar jag alltid ut det, sambon tar alltid nedanför i den fasta delen. Hur har du gjort reklamationen rent praktiskt? Mailat in problemet? Och sedan skickat det defekta chassit? Med eller utan hjul, osv. Känner mig alldeles villrådig.
    Jag har mejlat infon, de har skickat ett nytt chassi (ej hjul) med UPS  när jag emottagit det nya chassit har jag mejlat dem och de har bokat UPS som kommer och hämtar det defekta chassit (utan jul) o klart Jättesmidigt och har gått på ett par dagar bara.
  • Ia 70

Jag har ett parasoll till vår Cam. men jag alltså fan jag får det inte att bli bra. E ju jättebökigt solen e ju alltid på fel ställe eller tvärtom. E det ngn som tycker att parasoll e superduper bra och hur användet ni det i så fall. ( jag har sittdelen mot mig)

• Ia 70

En fråga som kommer upp då o då men orkar inte leta

Ni som köper begagnade delar i fint skick (utan skador eller solblekning) typ varukorg, sittdelsbas, ram, suflettspännen/bågar, hjul vad ger ni på ett ungefär? Halva nypriset eller mer eller mindre?

• Ia 70
    Xst skrev 2010-05-18 21:41:17 följande:
    Max halva nypris *Snål*
  • Ia 70
    LillaG skrev 2010-05-18 21:53:17 följande:
    Eftersom jag är ny på det här med bugga har jag spanat runt lite på begagnatmarknaden av acessoarer oxå. Jag blir verkligen förvånad över att priserna är så låga!! Det mesta ligger på halva nypriset och lägre beroende på skick. Antar att bugga-marknaden har exploderat och säljare och köpare har kunnat enas om halva priset ungefär. Bugga känns inte alls så originellt längre.
    Okey tack

-------------------------------------------------------------------

Hur ofta kan man hitta beg. stolsramar, hittar ingen just nu.
  • Ia 70
    Onyxia skrev 2010-05-18 22:26:54 följande:
    Detta känns ju rätt kaxigt med:www.blocket.se/malmo/Bugaboo_Cameleon_2667659...www.tradera.com/Bugaboo-Cameleon-rod-svart-au...Samma vagn utlagd både på blocket och tradera. Får ju hoppas att dem inte tänker försöka få den såld på båda ställena samtidigt!
    Tror att det e så att skulle hon få Bud på Tradera så tar hon bort den fr Blocket, Inte helt ovanligt att man gör så. Sedan vet man ju aldrig...
  • Ia 70
    Xst skrev 2010-05-19 20:18:11 följande:
    Kan man sälja en åkpåse så här års?
    Ja det kan man väll finns köpare som vill vara ute i god tid, inför hösten o fynda o e det fler som vill fynda samma åkpåse så...
  • Ia 70
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-19 22:07:44 följande:
    Tänkte införskaffa ett parasoll imorgon, men har ingen aning vad jag vill ha för färg Helst skall den passa ihop med röd, denim, sand och gärna rosa (men inget måste). Hm, jag behöver flera eller hur?
    Jag har ett sandparasoll, tycker det passar till det mesta..men jag e ingen parasollmänniska har jag märkt så den åkte tillbaka in i hyllan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21